/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
Webspeed+topcom
Fra : lulu84
Vist : 454 gange
20 point
Dato : 22-02-05 02:10

Hej med jer..

Jeg kommer som en lille efternøler i dette forum, men håber nogen vil hjælpe alligevel.. Jeg har fået købt mig en trådløs TOPCOM bredbåndsrouter WBR 7011b, og jeg har siddet og bakset med at få mit webspeed fra tdc til at køre med den. Men jeg kan ikke få det til at virke ;-( Jeg har kørt efter manualen, min computer får tildelt en ipadresse (192.168.0.100), men kan altså ikke komme på nettet. Så snart jeg tilslutter webspeedmodem (motorola) går den orange aktivitets lampe ud. Jeg kan se at du hansiversen skriver i en anden tråd at du skulle vælge DHCP istedet for PPPoE.. Når jeg åbner opsætningsvinduet i explorer (åbner 192.168.1.1) og går ind under "general -> WAN" ka jeg ikke finde noget med DHCP, men en masse andre ting som dynamic IP, static IP, Fixed-IP xDSL. PPTP xDSL, L2TP xDSL. Hvad søren skal jeg vælge? Jeg har selvfølgelig kørt Quick setup, uden held.

Jeg har læst at det kan give problemer, hvis ikke man har slettet sine macadresser som man har registreret, så det skal lige siges at jeg ikke har fået ringet til TDC i dag og fået slettet mine 2 af 2 registrerede macadresser, dette gør jeg så snart de åbner for kundeservice, men frygter jeg får problemer med at sætte det op selvom dette problem blir løst.. Håber nogen ka hjælpe med en rimelig detaljeret vejledning

VH Louise

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 22-02-05 08:35

Hej

Webspeed er kendetegnet ved at det tildeler dit bagvedliggende netkort en underadresse til sit egen IP adresse på Internettet.

Forstået således at hvis IP adrssen til boksen er 82.242.157.119, så er dit maskinens adresse 1 mindre = 82.242.157.118 OG DET ER SKIDE FARLIGT, fordi den IP adresse kan routes på nettet, og så bliver du hacket, eller forsøgt på hacket ca. 2 sek. efter du har lavet det øvelse.

Du er total forsvarsløs hvis du kører Win 98/ME, lidt bedre sikret med 2000/XP/Home - men der er stadig en risiko.

Skal du sikre dig bare lidt, skal du have WEB speed med fast IP, som du så ligger ind i din Topcom, og så lader den selv tildele IP adresser som den gør nu, for 192.168.1.XXX kan IKKE routes på internettet. Slutteligt skal du så lave en secure connect mellem de enheder der skal tilsluttes wireless, således at det kun er de enheder med MAC adresser som kan komme på din Topcom accesspointet.

Dermed har du lukket effektivt af for at nogen bruger din trådløse enhed til at komme på nettet med, og du er rimeligt sikker på din sikkerhed på PC'eren.

Lars

Kommentar
Fra : severino

Dato : 22-02-05 19:31

Du skriver at du har to MAC-adresser, hvilket kunne tyde på at du har en dynamisk forbindelse. - Med routeren tilkoblet vil du kun have brug for én MAC-adresse udad til, altså på WAN siden.
Du har hele tiden kørt uden router og du er derfor registreret med din PC's netkorts MAC-adresse. - Nu slutter du din router til nettet, så nu er det din routers MAC-adresse der henvender sig til webspeed serveren, og den anser dig som en fremmed, så derfor skal du lige registreres med den nye MAC-adresse.
Det kan du ved at lade hele systemet være slukket natten over, og så tænde det dagen efter, hvor den så vil søge at give dig en forbindelse.
Det er altså den nye MAC-adresse der skaber problemet. Prøv at lukke helt ned i nat og koble det så til med routeren først, efter modemet. Så tror jeg du får hul igennem til verdenen uden for igen!

Kommentar
Fra : elleham

Dato : 17-06-05 15:47

Hvem vil hjælpe mig med så jeg også kan bruge min bærbare pc på SAMME bredbåndsinstallation som den stationære pc kører på, men IKKE samtidigt???
Jeg kan ikke komme til at installere bredbåndsforbindelsen på den bærbare. Der sker absolut INTET ved at sætte kablet i den bærbare...
Er der noget om, jeg skal slukke mit modem, inden jeg skifter kablet over i den bærbare???
MVH/Elleham

Kommentar
Fra : severino

Dato : 17-06-05 16:36

Hej Elleham!
Jeg kan anbefale dig, at du åbner dit eget spørgsmål, istedet for at udnytte andres pointgivning. Det er det jeg kalder pointhacking!

Når du så har åbnet dit eget spørgsmål, så skal du lige oplyse lidt om de maskiner du skal have på og om dit netværks opbygning. - Der findes et hav af forskellige netværksløsninger, så ud fra dit spørgsmål her, er det svært at drage en konklution.

Så åben dit eget spørgsmål!