/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Ingen automatisk dvale
Fra : Gryet
Vist : 278 gange
40 point
Dato : 22-02-05 01:43

Min super-nye PC med WinXP SP-2 vil ikke gå i Dvale og jeg kan overhovedet ikke finde ud af hvorfor.

Jeg har markeret og afkrydset de nødvendige steder under strømforsyning, og også valgt behørigt tidsintervaller og slået pauseskærm fra (på min gamle PC forhindrede den computeren i at gå i dvale) og alt muligt andet. Men selv om den skulle gå i dvale efter 1 time, bliver den bare stående uden at lave noget (den slukker for harddiske, men ikke altid for skærmen...).

Jeg kan sagtens få den til at gå i Dvale eller Stand-by ved at vælge det manuelt fra Luk Computeren. Men den skulle meget gerne gøre det selv, så jeg kan haste til møde og vide, at den klarer selv at lukke ned imens.

Jeg har i øvrigt næsten altid slukket alle tilsluttede USB-enheder.

Dog, jeg installerede et ekstra USB-kort da jeg købte computeren, og under installationen skrev den noget med, at en USB-enhed (der var intet tilsluttet) brugte for meget strøm og blev afkoblet. Jeg mener dog at kunne se jeg har det rigtige antal porte til rådighed, men kan dette USB-kort være grund til, at computeren ikke går i dvale eller stand-by selv?

Kommentar
Fra : Jerrik

Dato : 22-02-05 05:32

især hvis det ikke er understøttet af Microsoft, så kan computeren ikke gå i dvale!?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 22-02-05 13:59

Aktiver DVALE funktionen
Deaktiver SYSTEMGENDANNELSE - Genstart - Aktiver SYSTEMGENDANNELSE igen

http://www.tipchannel.dk/kal4/32ml4/mlklgu4/mlklgu1.htm
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : xou

Dato : 22-02-05 15:00

prøve med 1 min til automatisk dvale UDEN noget andet harddisk/stanby/skærm - ok

Kommentar
Fra : Gryet

Dato : 22-02-05 23:05

Til pallebhansen:
Hm, dit link, er det ikke forkert? Det omhandler hvordan man slår Dvale fra? Anyway må jeg lige afprøve det, men har du et link der beskriver det, ville det være fint.

Til xou:
Er afprøvet med et kort interval uden andre funktioner, men den er ligeglad.