/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Lift/foldegardiner
Fra : snusi
Vist : 787 gange
100 point
Dato : 21-02-05 21:39

Hej.

Hvor i vinduet monterer man foldegardiner?

snusi

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-02-05 21:47

det kommer an på om de skal sidde udenpå rammen eller inde i vinduet

Kommentar
Fra : snusi

Dato : 21-02-05 21:58

Ja, det er jo det Jeg synes de skal sidde udenpå rammen, manden i huset mener de skal sidde på vinduet. Vi har plastikvinduer, som kan vippes. Det er lidt svært fordi hvis jeg giver manden ret, hvad jeg ikke er helt vild med , så skal der klippes af gardinet, og hvis det nu ikke er pænt, er gardinet jo ikke bredt nok til at dække rammen.
Findes der ikke nogle hjemmesider hvor der er monteret foldegardiner i vinduer?

snusi

Kommentar
Fra : cdripper

Dato : 21-02-05 22:03
Accepteret svar
Fra : tokeren

Modtaget 110 point
Dato : 21-02-05 22:07

jeg har foldegardiner (lift) som sidder på rammen. Det virker fint, mine vinduer vipper indad og kan stadig åbnes. Vinduet kan også åbnes helt op, så skal man bare løfte gardinet op og lægge det på gardinstangen. Hvis man sætter dem på vinduet, skal man passe på hver gang man løfter/sænker dem, så man ikke vælter blomster og lignende pyntegenstande, med mindre man har en meget bred vindueskarm.
Men som miritdk siger, så er der frit valg, og det er vel en smagssag.
Tokeren

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-02-05 22:09

Nå... tokeren skrev stort set hvad jeg ville skrive - så jeg kan vel bare sige held og lykke med foretagenet
Det SER faktisk flot ud når det sidder inde på rammen !!!!!!!

Kommentar
Fra : stilke

Dato : 21-02-05 22:16

Hvis ikke de skal sidde på rammen ,vil du da få svært ved at åbne vinduet for udluftning.

Kommentar
Fra : tokeren

Dato : 21-02-05 22:18

hvis de sidder på selve vinduet, så vil det heller ikke være svært at lufte ud. Da skal gardinet jo bare være trukket op...
Tokeren

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-02-05 22:20

stilke jeg mente selve vinduesrammen så gardinet følger med når det er trukket op -

Godkendelse af svar
Fra : snusi

Dato : 21-02-05 22:51

Tak for svaret tokeren.

Ja, det med blomsterne har jeg ikke tænkt på, men det er da rigtig de lettere vælter når gardinet er monteret på selve vinduet
Skal foldegardinet gå helt ud til kanten (I bredden) eller skal det være lidt smallere?

Mvh
snusi

Kommentar
Fra : tokeren

Dato : 22-02-05 07:56

Selv tak, Det bedste er helt klart at få det helt ud til kanten af rammen, det er hvad en gardinfagmand ville sige. På den måde dækker gardinet også når du står lidt skævt for vinduet.
Tokeren.

Kommentar
Fra : snusi

Dato : 22-02-05 19:39

Tak for svaret tokeren, nu er jeg vist klar til at gå på gardinkøb

snusi