/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Magrete Mortensdatter hvad dato er hun f~
Fra : Ove_Blach
Vist : 466 gange
100 point
Dato : 21-02-05 20:33

Aalborg Kær Hammer Grindsted FT-1801
Magrete Mortensdatter 79 Enkemand ca. 1722 hvad dato er hun født og hvor.
MVH Ove Blach

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 21-02-05 21:18

hej Ove.

Det må være hende her:
Husstand: Aalborg, Kær, Hammer, 1787, 53, Grindsted Bye, ingen

Rasmus Christensen, Mand, 31, Gift, 1, Bonde, huusmand og Skræder,
Caren Jensdatter, hans kone, 29, Gift, 1,
Christen [Rasmusen], deres søn, 2, Ugift,
Peder ??, Tjenestekarl, 57, Ugift,
Niels Jensen, Tjenestekarl, 19, Ugift,
Magrethe Mortensdatter, konens moder, 65, Enke, 1,

Hun har jo nok været gift med en Jens, men det er ikke noget jeg lige kan finde.

Lis

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 21-02-05 21:35

PÅ FS fandt jeg nogle, som du må tjekke:

1. MARGRETTE MORTENSEN - International Genealogical Index / DE
Gender: Female Christening: 14 DEC 1720 Hjorring, Hjorring, Denmark

4. MARGRETHE MORTENSEN - International Genealogical Index / DE
Gender: Female Christening: 29 DEC 1720 Skive, Viborg, Denmark

8. Margrethe Mortensdatter - International Genealogical Index / DE
Gender: Female Birth: 1721 Albaek, Hjorring, Denmark

15. MAGRETE MORTENSEN - International Genealogical Index / DE
Gender: Female Christening: 19 JUL 1722 Norby, Ribe, Denmark

Måske kan du bruge det?

Lis

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 21-02-05 21:41

Det kan være hende der blev gift med Jens Jensen
05 DEC 1750 Sonderholm, Aalborg, Denmark

Lis

Kommentar
Fra : Ove_Blach

Dato : 21-02-05 23:35

Hej Lis.

Jeg tror du ramte begge to i et snuptav.
Magrethe Mortensdatter er min tip 3.
Rasmus Christensen og Caren Jensdatter er min tip 2.

Det var barre alle tiders. Rigtig mange tak for hjælpen.
MVH Ove Blach.

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 22-02-05 13:01

Jamen det var da godt hvis du kan komme videre med det.

Du kan prøve at kigge på http://www.Bangsbo-museum.dk eller http://rigmornoergaard.tripod.com/ og se om de har en skifteprotokoller du kan bruge.

Lis