/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Fiat tipo vs Opel Kadett
Fra : Vix1
Vist : 417 gange
200 point
Dato : 21-02-05 18:39

Som fattig studerende har jeg mange år kørt kadett- primært pga de billige reservedele og også fordi de ersimple at reperere. nu skal jeg udskifte bilen pga famillieforøgelse og får jævnligt at vide at en Fiat Tipo er et bedre køb når man skal have billig bil.
Jeg har i kort tid - meget kort tid haft Peugeot 309 og Nissan - begge blev afskaffet ,da der opstod reperationer der kostede en 5-6 tusinde. Det sker aldrig med en kadett men hvad med en tipo ? har den nogle uhyggelig dyre punkter eller typiske svagheder? Evt henvisning til hjemmeside derom...???

Accepteret svar
Fra : alimak

Modtaget 210 point
Dato : 21-02-05 19:00

Stop!!! Ikke køb Fiat.Det er ikke bedre enn kadett. Prøv at finde en billig Toyota eller annen japaner.Hvis du ikke kan skrue selv, så bliver det hurtig 5-6 tusind kr. hvis noget sker. Det er mit råd, men det er nok nogle der siger at du skal købe Fiat.Smagen er som røven, den er delt.
alimak

Kommentar
Fra : Finseth

Dato : 21-02-05 19:10

Et lille Fiatproblem:
Fiat begyndte at galvanisere karosseriet da de kom med Tipo. De glemte bare en lille detalje - bunden er ikke galvaniseret og de er typisk pilrådne. Så hvis du vil købe Fiat så kig rigtig godt på bunden. Jeg støtter alimak - køb en billig Toyota, de er normalt meget pålidelige - har selv haft en Carina II fra 1989 og den bare kørte og kørte (dog ikke da jeg glemte at fylde benzin på !!!!!!!)

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-02-05 19:12

Ikke en Fiat, det vil du godt nok fortryde, og især hvis den er meget ældre end ny.
Så køb hellere en gammel Kadet igen, det er bedre end alle de andre du nævner.

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-02-05 19:15

Nå, okay, du har åbenbart Kadet, og er på udkig efter noget lidt større?

Så noget Mazda eller Toyota.
Bliv fra Nissan og Mitsubishi, de kan også være totalt rådne og dyre bekendtskaber.

mvh dova

Kommentar
Fra : Vix1

Dato : 21-02-05 19:17

Til Dova- Er ikke ude efter større bil men noget med bagsæde og billigt derfor tipo

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 21-02-05 19:19

Ha ha...
Med biler er det som kvinder de er bedst når de er nye...
Men når de bliver æmdre - er det smartet med dem der ikke er dyre i reserve dele...
Der er mange ting der er lettet at have med at gøre på en tipo eller andre Fiat biler.
Du skal bare sørge for at det du køber er i orden, eller at lave en god aftale med hensyn til de skavanker den har eller får lige efter købet.
Der er mandags biler blandt alle mærker, uanset om du køber det ene eller det andet. Jeg vil ikke have problemer med at købe en TIPO - hvis jeg bare stilelr samme krav som jeg gør til alt andet. Den er hverken bedre eller dårligere end andre.
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-02-05 19:59

Jamen så en kadet med bagsæde

mvh dova

Kommentar
Fra : mercerpigen

Dato : 21-02-05 21:07

Jeg har selv haft en Kadett 1.3 s. 4 dørs. Det gik fint selv med to små børn og barnevogn+hund. Jeg købte det pga. akut bilmangel/pengenød og blev glædeligt overrasket. Jeg solgte den efter et år/20000 km. Tab=2500 kr. det er sgu billigt kørende. Problemer under ejerskabet. Ujævn tomgang(løst med kaburatorsprit) defekt forhjulsleje( brugt fjederben hos hugger 500 kr.) ellers ikke noget
Jeg har et vennepar der har en F... T... de vil hellere end gerne bytte med en Kadett. Underlige problemer der kommer og går, pilråden osv. Bilen vil de ikke anbefale til andre...Så jeg vil anbefale Kadetten uden dikkedare.

Kommentar
Fra : pims

Dato : 21-02-05 22:51

Jeg kender tre som har haft en Tipo. Og den holdt mere på værksted, end i garagen.
Bilen er generelt dårligt lavet, de forskellige funktioner i instrumentbordet er af ringe kvalitet og motoren er heller ikke noget at prale af. Jeg vil vove at påstå, at der er mere plads i Kadetten end i Tipoen. En Kadett er nærmest uopslidelig, og når den endelig går i stykker, kan det som regel løses for billige penge.
Hilsen Pims

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 21-02-05 23:04

Det er jeg helt enig med "pims" i.
alimak

Godkendelse af svar
Fra : Vix1

Dato : 22-02-05 16:15

Tak for svaret alimak.