/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Højglanspolering
Fra : hvidtiger
Vist : 1257 gange
50 point
Dato : 21-02-05 18:03

Hvis jeg får sandblæst det jeg skal have højglanspoleret, skal det så stadig have vandslipe sandpapir eller kan jeg gå direkte til og vokse den med grov og finishvoks?..

Når man højglanspoler stål er det jo meget modtageligt for rust osv..Skal det behandles efter man har gjort det?

Mvh Brian

Kommentar
Fra : nilsg

Dato : 21-02-05 18:27

Hej Brian !
Hvis det er stål vil jeg anbefale forkromning. Sand/ glasblæsning evt. slibe med fint vandslibepapir og så forkromning.
Hvis du ønsker højglanspoleret stål :- 1) sandblæs 2) slibe med fint vandslibepapir 3) polering 4) mange lag klar lak.
nilsg

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 60 point
Dato : 21-02-05 18:48

Højglanspolering fremmer ikke rust - men det er den ubeskyttede overflade som ruster.
Der findes sandblæsning er groft og nupret overflade
og glasblæsning er fint og mat overflade

Men hvad er det du vil lave og hvilken finish skal der være til sidst.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 21-02-05 18:51

Hvis det er krumtaphus og variodæksler, så er det jo aluminium, og så er det en størrer behandling.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : hvidtiger

Dato : 21-02-05 19:09

Det er til mine to stålfælge og kickstarterskjold det skal have en slags forkromning.Men har forhørt mig ang forkromning og det er MEGET dyrt.Jeg kan få sandblæst de tre ting hvor jeg så selv vil bruge en masse timer med slibning med vandslipe papir og polering til den er blank..Det skal have en kromlignende overflade..

Mange lag klar lak siger du..Skal der slipes mellem lagene eller skal de bare tører og så en omgang igen??

Hvad er det for en grov voks og finish voks der skal bruges til polering??

Mvh Brian

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 21-02-05 20:32

http://www.mopedmagazine.dk/tekst.php?id=44
Denne vejledning er ikke hel ved siden af, og fortæller at det koster blod sved og tårer som min ven Winston Churchill sagde.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Caam2

Dato : 21-02-05 21:11

Gå ind til din lokale lønlakerer og få dine fælge malet i en (alu 82273 cws). Skal derefter ha en alm klar lak (oz-500) el. (oz-502) så skulle det være klaret...

Godkendelse af svar
Fra : hvidtiger

Dato : 27-02-05 07:16

Tak for svaret emesen.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 27-02-05 14:25

Jeg mener nu ikke det er klogt med mange gange klar lak, men derimod gøre ligesom det jeg henførte til.
VH Palle Hansen