/ Forside/ Karriere / Udlandet / Import/Eksport / Spørgsmål
10  PARKENSS 410
Transport fra Kina til DK
Fra : ivanovic1
Vist : 565 gange
50 point
Dato : 21-02-05 17:17

Hej Alle,

Jeg har tænkt mig at bestille nogle vareprøver fra Kina de vejer en hel del ca. 50 kg samlet (63*27*50), men varerne har ikke en særlig stor værdi kun lige omkring 800 kr.

Jeg har ringet til Fedex og UPS men de skal begge have over 3500 kr. for at transportere dette til Danmark.

Så nu kommer mine spørgsmål:

1. Er der nogen steder på nettet hvor jeg kan udregne hvad det koster med det kinesiske postvæsen, altså ligesom hvis man benytte postdanmark herhjemme?

2. Hvordan kan jeg få det fragtet billigst?

Med venlig hilsen

Ivanovic

PS. Det gør ikke noget at varerne først kommer efter et stykke tid

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 21-02-05 18:05

der skal betales told og moms på vare der komme uden for EU lige så du ikke glemmer det

Kommentar
Fra : keno

Dato : 25-02-05 11:34

Hej
Jeg går ud fra at dine vare er i Kina nu så dem der har solgt dig varen skal vel også sende det til dig selfølgelig skal du give porto.Jeg sælger selv nogle ting og jeg sender varen hvor den skal hen om den så skal til Skagen eller Kina eller Frankrig er sådanne set ligemeget bare jeg får for portoen.Hilsen Keno.

Kommentar
Fra : christofferd

Dato : 22-03-05 20:58

Hej.

Jeg kan stærkt anbefale firmaet Prime Cargo. Tlf: 70208588.

Jeg bruger det selv og kan varmt anbefale dem. Når du skal fragte varer hjem fra Kina, er det mindste du skal betale for, altid 1 m3/1000 kr <--- du betaler for den højeste værdi. Efter Prime Cargos takster kommer du til at betale 1200 kr. for fragten inklusiv håndtering af momsbetaling etc. Leveringen tager ca. 29 dage med skib.

Men ring selv til dem og hør hvad de kan tilbyde.

Kommentar
Fra : jegerper

Dato : 28-03-05 23:23

Spørg din leverandør i Kina om hvad han kan sende varene for, hvis han bruger f.eks. DHL, så er det, den kinesiske afdeling der får penge for transporten, og de skal ikke have så mange penge som DHL i DK. Har selv prøvet. Et firma der ellers er billige er Leman, prøv dem.