/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
Lydkort creativ
Fra : emmofinn
Vist : 774 gange
400 point
Dato : 21-02-05 16:31

Hjælp,mit lydkort er gået totalt kold. I enhedshåndtering skriver den fejl kode 28, og at driveren ikke er insalleret. Nu har jeg prøvet at køre en ghost af min harddisk hvor alt virkede, men det hjalp ikke noget, og jeg har prøvet mange gange at fjerne og geninsallere driverne til mit lydkort men uden held. Hvad betyder denne fejlkode helt nøjagtigt?, jeg er lidt på herrensmark for hvis det var lydkortet der var røget, ville det vel stå som fejl og ikke driverne

Kommentar
Fra : maxibon19

Dato : 21-02-05 16:42

du kan prøve og tag lydkortet ud af computerne og så sæt det i igen og så installer det....

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 21-02-05 16:44

Code 28 betyder at der ikke er enhedsdrivere tilgængelige for Windows.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 21-02-05 16:46
Kommentar
Fra : emmofinn

Dato : 21-02-05 16:47

jeg har haft lykortet ude og genstatet maskinen uden, for derefter at sætte det i igen og prøve at installere på ny.

Kommentar
Fra : maxibon19

Dato : 21-02-05 16:56

og det virker stadig ikk?????

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 21-02-05 17:00

hvad hedder kortet?? model

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 21-02-05 17:01

er det et nyt ??

Kommentar
Fra : emmofinn

Dato : 21-02-05 17:04

Det er et sound blaster live 5.1, og jeg syntes snart at ha prøvet alt. Det vil bare være en dyr fejlfinding at købe et nyt kort, hvis det ikke er der fejlen ligger

Kommentar
Fra : emmofinn

Dato : 21-02-05 17:07

Det er vel ca 1 år gammelt, og det stoppede med at virke som lyn fra en klar himmel, der har aldrig været nogen problemer på noget tidspunkt med det.

Kommentar
Fra : maxibon19

Dato : 21-02-05 17:09

her kan du spøger om fejl til dit lydkort.. http://dk.kelkoo.com/b/a/c_111501_lydkort.html

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 21-02-05 17:18

Er det ikke fordi biosen har resat sig selv, og derved aktiveret et indbygget lydkort.
Prøv eventuel at sætte lydkortet i en anden slot.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 21-02-05 17:23

http://dk.europe.creative.com/support/downloads/

vælg dit kort
dansk
gå land

der finder du kunde support : vælg auto update

Kommentar
Fra : emmofinn

Dato : 21-02-05 17:27

Jeg har desværre ikke nogen ledige slots, det er et lille kabinet jeg har. Men er det muligt at reset inde i biosen når jeg bare hørte musik på winamp, og ellers ikk havde gang i andet?. Ja jeg er altså ikke den store pc opperatiør, men prøver bare at tænke logisk og udfra min bedste overbevisning.

Kommentar
Fra : emmofinn

Dato : 21-02-05 17:29

Hej rotw, den siger at jeg har alle opdateringer når jeg vil downloade

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 21-02-05 17:39

start / indstillinger /kontrolpanel / system / hardware / enhedhåndtering / er der nået der står men gul/rødt ? el X hvis nej tryk på enheder til lyd er der nået der står men gul/rødt ? el X hvis nej hvilken ting har du i denne menu ???

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 21-02-05 17:47

Det sker at nogle bioser resetter sig selv, specielt på nogle bundkort, hvorfor ved jeg ikke?
Men har du nogle andre fejl i enhedshåndtering?
Du kan evnt. flytte et andet kort til en slot, så genstarte, og fjerne driverne, så slukke, og så sætte lydkortet i den andens slot, men vent med at sætte højtalere til før der er fundet hardware.
Men nu er det vel ikke fordi du ikke har trykket lydkortet hårdt nok ned, du skal kunne høre et klik, når den går i bund?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : severino

Dato : 21-02-05 17:51

Der må stadig være garanti på det, så skynd dig at reklamere over det. Købeloven giver dig ret til 2 års garanti, selv om de måske vrider sig lidt i tøjret.

Kommentar
Fra : phg1

Dato : 11-05-05 22:31

#severino
"Købeloven giver dig ret til 2 års garanti"
NEJ den gør ikke, den giver ret til 2 års reklamationsret og det er absolut ikke det samme,det er en udbredt misforståelse at tro det er det samme
#emmofinn
Prøv lige dette

1. Afinstaller al softwaren til lydkortet og kortet selv.
2. sluk computeren og fjern kortet
3. tænd computeren og boot op i windows
5. sluk maskinen igen når windows er færdig med at loade.
6. sæt kortet i maskinen, mindst 2 PCI porte imellem lydkortet og
grafikkortet
7. boot computeren i safemode
8. installèr driverne
9. boot til normal mode og installer softwaren.
det virkede for mig.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 12-05-05 08:04
Kommentar
Fra : severino

Dato : 12-05-05 08:14

Garanti
Forbrugere og erhvervsdrivende blander ofte begreberne 'garanti' og 'reklamationsfrist' sammen, men det er ikke det samme. En garanti er en særlig service - et løfte, som ligger ud over købeloven, og som aldrig kan begrænse de rettigheder, forbrugeren har efter købeloven. For at man kan kalde noget for en garanti, skal det stille forbrugeren væsentligt bedre end man er stillet efter købeloven, eksempelvis ved at tilbyde en adgang til at få varen repareret gratis i 5 år.