/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Problemer med Outlook Express
Fra : Psylicium
Vist : 1084 gange
200 point
Dato : 02-09-02 16:33

Jeg har fået et temmelig stort problem med Outlook Express. Min computer frøs da jeg have OE åben, og da jeg havde genstartet, var alle mine emails og kontaktpersoner forsvundet...
Hvis jeg prøver at sende en email, så popper der en messagebox op hvor der står at "Der opstod en fejl under forsøg på at indlæse meddelelsen. Der er opstået en fejl." og "Brevpapiret kunne ikke indlæses."
Jeg har ikke synderlig meget lyst til at geninstallere hele XP på grund af en lille(?) fejl...
Håber der er nogen der kan hjælpe...

På forhånd tak
Psylicium

Accepteret svar
Fra : SANTA2002

Modtaget 210 point
Dato : 02-09-02 17:44

Du bliver nok nødt til at køre en installation af Autlook oveni den du allerede har
Den fejl den kommer med vil du 99% sikkert kunne rette på denne måde (beskadiget fil)
Med din XP CD-Rom kan du også reperere styresystemet men prøv lige det andet først

Håber du kan få det til at virke

Mvh
SANTA

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 02-09-02 18:49

Hej Psylicium,

eh... nede i mappen c:\Documents and Settings\Administrator\Application Data\Identities\{et eller andet...}\Outlook express
sku' dine outlook filer gerne ligge... hvis du ikke ka' se dem, ka' du i indstillinger vælge se alle filer/se skjulte mapper/filer...

Indbakke.dbx, Udbakke.dbx osv. forhåbentlig har de en rimelig størrelse på nogle KB... hvis de ikke har ser det ud som de er blevet overskrevet slettet...

men de ka' så forhåbentlig genskabes hvis det er tilfældet... men jeg ville ta' en kopi af alle disse filer for en sikkerhedsskyld... idet en reinstallation ka' risikere at overskrive dem...

prøv evt. og se om der sku' findes mere end en mappe af overstående type med Outlook...

når du har fået din Outlook Express til at funke, ka' du herefter importere dine mails m.m.

din kontaktlist/adresse liste ligger i mappen... -->
C:\Documents and Settings\Administrator\Application Data\Microsoft\Address Book

Administrator ka' dog være anderledes i dit tilfælde hvis du er logget ind som noget andet...

men i det tilfælde er det så i...
C:\Documents and Settings\-Din Profil-\Application Data\Microsoft\Address Book
og
c:\Documents and Settings\-Din Profil-\Application Data\Identities\{et eller andet...}\Outlook express

men ellers så prøv at opdatere den meddelse den ikke vil vise, jeg har også oplevet at Outlook Express har været åben under en kollaps af computeren... og da jeg åbnede Outlook Express ville den ikke vise Mailen, jeg brugte så "F5"-knappen til at opdatere med... og kunne herefter læse min mail igen...

håber det ka' bruges og det ikke står alt for slemt til med din computer...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-09-02 17:41

Mon, 02 Sep 2002 14:32:44 GMT, skrev "Psylicium"
<Psylicium.news@kandu.dk>:

>Jeg har fået et temmelig stort problem med Outlook Express. Min computer
>frøs da jeg have OE åben, og da jeg havde genstartet, var alle mine
>emails og kontaktpersoner forsvundet...

Prøv at spørg i OE-gruppen, se min signatur.

med venlig hilsen
Knud
--
Bruger du Outlook Express?
Så er der gode råd at hente i
news:dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express
http://home13.inet.tele.dk/smedpark

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 04-09-02 10:22

Hej Psylicium,

eh... hvordan går det med OE... er du kommet videre, eller driller det stadigvæk?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Psylicium

Dato : 04-09-02 14:49

Hej Strarup
Den driller stadigvæk, og jeg har fundet ud af at det muligvis er nogle af filerne i Outlook-mappen der er beskadigede...
Så vidt jeg ved kan man ikke afinstallere Outlook i XP, for den er "svejset" fast i systemet...?
Jeg ved ikke om jeg tager fejl, men jeg har ihvertfald ikke kunnet finde nogensomhelst steder hvor der stod noget om "afinstaller".
Jeg har tænkt på at fjerne alle Outlook & IE-ting manuelt og derefter installere det igen, men er der nogen der ved hvor man kan hente den FULDE
version af IE6 med Outlook, Virtual Machine og alt det der? Det skal IKKE være den 500Kb version der selv henter det den har brug for,
men derimod en fuld pakke (80mb ca.) hvor man selv kan tilføje og fjerne komponenter.
Den "selvhentende" version giver ikke mulighed for at tilføje/fjerne noget, den opdaterer bare en masse filer uden noget resultat... øv øv øv

Hilsen Psylicium

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 04-09-02 16:08

Hej Psylicium,

oki doki... trælst...

men hvis du gerne vil ha' downloadet alle filerne fra IE6 til din harddisk ka' du gøre det på følgende måde... -->

opret en mappe "C:\IE6" og "C:\IE6 fuld" download derefter den danske "IE6 setup" fil... -->
http://download.microsoft.com/download/IE60/fnlrtw/ie6/W98NT42KMe/DA/ie6setup.exe
til mappen "C:\IE6"... her herefter ska' du skrive følgende i kør inkluderet med --> " <--
start --> kør --> indtast -->
"C:\ie6\ie6setup.exe" /c:"ie6wzd.exe /d /s:""#E"
hele linjen... også ok...

herefter vil der komme et par vinduer frem du trykker bare ok/acceptere indtil du lommer til det vindue for du ka' vælge Windows version, hvis der ikke er et flueben ved "W2k/XP" så sæt det der og vælg at det ska' downloades til mappen "C:\IE6 fuld" her efter vil den så begynde at downloade alle IE6 filer til den mappe... ca. 11,3 Mb...
hvorefter du ka' aktivere den lokalt fra din mappe af... men om det giver valgmuligheder til at vælge frit ved jeg ikke om det gør... idet jeg har ikke den store lyst til at afinstallere IE6 for at finde ud af det...

men ellers så prøv at putte din XP CD-rom i og gør følgende... -->
start --> kør --> indtast "sfc /scannow"... idet det gerne sku' installere manglende filer eller rette/overskrive/geninstallere ødelagte/korrupte filer... så hvis dine Outlook filer er beskadiget, så ku' det da være at dette vil fixe det hvis skaden ikke er for slem...

men lav for en sikkerheds skyld en backup af dine *.Mbx filer i identity mappen, samt adressebogen *.wab... jvf. indlægget lidt længere oppe...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 04-09-02 16:13

Hej igen,

foresten du ka' downloade Java Virtual Maskine til XP her... -->
http://www.gi.alaska.edu/services/CRC/software/pc/microsoft/winxp/
eller her... -->
http://mirror.averse.net/microsoft/service-packs/winxp/applications/javavm _3319_XP_4820/

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Psylicium

Dato : 04-09-02 18:22

Hej Strarup...
Den kommando du skrev resulterer i en "syntaksfejl i kommando".
Gyldige parametre er:

/Q - Ingen brugerinput
/T:<sti> - Angiver midlertidigt arbejdsbibliotek
/C - Pakker kun filer ud i mappen, hvis parameteren /T også angives
/C:<kommando> - Tilsidesætter den eksisterende installationskommando

Er du sikker på at alle "-erne skal være der? ;)
Med hensyn til sfc-kommandoen, så har jeg prøvet den,
men den finder ingen fejl. Hmm, yderst besynderligt...?

Mvh Psylicium

Kommentar
Fra : Psylicium

Dato : 04-09-02 18:27

Ups, jeg er vist sulten...
Kommandoen virkede, Strarup, det var bare mig der var lidt fummelfingret ;)
Den henter godt nok kun 2 filer, nemlig filelist.dat og iesetup.dir, men så langt så godt... Prøver at rode lidt med det, og så skriver jeg tilbage ;))

Psylicium

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 17-09-02 07:32

Hej Psylicium,

hvordan går det med det, fik du løst dit problem eller driller det stadigvæk?

mvh.

Strarup