/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Hijackthis log
Fra : Toupie
Vist : 494 gange
200 point
Dato : 21-02-05 13:51

Min kollega har store problems med sin computer så her er hans log, hvis nogen har lyst

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 13:33:46, on 21-02-2005
Platform: Windows XP (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 (6.00.2600.0000)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\pctspk.exe
C:\Programmer\Microsoft AntiSpyware\gcasServ.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\Microsoft AntiSpyware\gcasDtServ.exe
A:\hjt.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = res://C:\WINDOWS\jogmi.dll/sp.html#28129
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = res://C:\WINDOWS\jogmi.dll/sp.html#28129
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
R3 - Default URLSearchHook is missing
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [SystemTray] SysTray.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [PCTVOICE] pctspk.exe
O4 - HKLM\..\Run: [gcasServ] "C:\Programmer\Microsoft AntiSpyware\gcasServ.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O6 - HKCU\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Restrictions present
O6 - HKCU\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Control Panel present
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O15 - Trusted Zone: *.frame.crazywinnings.com
O15 - Trusted Zone: *.awmdabest.com (HKLM)
O15 - Trusted Zone: *.frame.crazywinnings.com (HKLM)
O15 - Trusted IP range: 206.161.125.149
O16 - DPF: Win32 Classes -
O16 - DPF: {1A8790BD-AEBD-11BD-A2BD-00615BD00042} (Sparekassen Sj‘lland Internet Bank) - https://www.sparekassen-vestsjaelland.dk/ssparvestibp1500ib100.cab
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://www.pandasoftware.com/activescan/as5/asinst.cab
O23 - Service: Remote Procedure Call (RPC) Helper ( %AFå ¤¶À¨) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\iplo.exe (file missing)

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 21-02-05 13:55

jeg ville sige O23 - Service: Remote Procedure Call (RPC) Helper ( %AFå ¤¶À¨) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\iplo.exe (file missing)
skulle slettes

men ville vente på arlet

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 21-02-05 13:57

Hej Rotw, den har jeg også gættet på

Arlet eller en af de andre kloge hoveder herinde

PS: ved godt der mangler sp1 og sp2

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 21-02-05 14:03

Toupie, gå ind på www.arlet.dk og send ham en mail for han kommer ikke så meget mere af sig selv.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 21-02-05 14:08

Tak BjarneD men Tedd kan også og sikkert også nogle andre.. Hvis de ikke kommer forbi inden for rimelig tid (læs: inden fyraften) så skriver jeg til Arlet

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 21-02-05 14:10

han har været her inde en del på det sidste men send evt en mail som bjareD skriver

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 21-02-05 14:10

Nå!

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 200 point
Dato : 21-02-05 15:57

Fjern
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = res://C:\WINDOWS\jogmi.dll/sp.html#28129
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = res://C:\WINDOWS\jogmi.dll/sp.html#28129

O15 - Trusted Zone: *.frame.crazywinnings.com
O15 - Trusted Zone: *.awmdabest.com (HKLM)
O15 - Trusted Zone: *.frame.crazywinnings.com (HKLM)
O15 - Trusted IP range: 206.161.125.149
O16 - DPF: Win32 Classes -
O23 - Service: Remote Procedure Call (RPC) Helper ( %AFå ¤¶À¨) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\iplo.exe (file missing)

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 21-02-05 16:08

Tusint tak Tedd

Her er en ny log fil.....jeg har prøvet at slette 015. 015 og 023 men de forsvinder ikke

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 15:50:58, on 21-02-2005
Platform: Windows XP (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 (6.00.2600.0000)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\pctspk.exe
C:\Programmer\Microsoft AntiSpyware\gcasServ.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\Microsoft AntiSpyware\gcasDtServ.exe
A:\hjt.exe
C:\WINDOWS\system32\NOTEPAD.EXE

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
R3 - Default URLSearchHook is missing
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [SystemTray] SysTray.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [PCTVOICE] pctspk.exe
O4 - HKLM\..\Run: [gcasServ] "C:\Programmer\Microsoft AntiSpyware\gcasServ.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O6 - HKCU\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Restrictions present
O6 - HKCU\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Control Panel present
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O15 - Trusted Zone: *.frame.crazywinnings.com
O15 - Trusted Zone: *.frame.crazywinnings.com (HKLM)
O16 - DPF: {1A8790BD-AEBD-11BD-A2BD-00615BD00042} (Sparekassen Sj‘lland Internet Bank) - https://www.sparekassen-vestsjaelland.dk/ssparvestibp1500ib100.cab
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://www.pandasoftware.com/activescan/as5/asinst.cab
O23 - Service: Remote Procedure Call (RPC) Helper ( %AFå ¤¶À¨) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\iplo.exe (file missing)

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 21-02-05 16:10

Gå i fejlsikker og kør hijackthis prøv at fjern dem der

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 21-02-05 16:11

Oki og tak

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 21-02-05 16:13

En eller anden variant af coolwebsearch tror jeg!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 21-02-05 16:17

Prøv at hente CWShredder aboutbuster hos arlet under specialværktøjer! De burde kunne fjerne dem! Husk at følge anvisningerne!

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 21-02-05 16:19

Æv æv resultatet er det samme i fejlsikret tilstand

Jeg har kørt CWShredder, den fandt intet

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 21-02-05 16:31

Har nu kørt aboutbuster, den fandt lidt men det hjalp desværre ikke på loggen efter endnu et scan

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 21-02-05 16:37

Det gør det sjældent og derfor skal man overlade det til specialister.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 21-02-05 16:44

BjarneD jeg ved godt at Arlet er super duper, han har hjulpet mig mange gange før Men Tedd ml er nu heller ikke helt ueffen Førøvrigt så mailede jeg til Arlet for 2 timer siden, og bad ham komme ind i tråden og deltage. Min tålmodighed rækker ikke langt når det drejer sig om snavs i computere, og da slet ikke når det ikke er i min egen....så jeg er ret glad for Tedd´s hjælp, so far

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 21-02-05 16:45

Vil gerne have lov til at bytte et "ø" med et "o" >>>forøvrigt<<<

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 21-02-05 17:18

Download http://www.mvps.org/winhelp2002/DelDomains.inf

Kør hijackthis igen og fjern de fanderne!

Højreklik deldomains.inf og vælg installer

genstart og ny hijack log!

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 21-02-05 18:39

Nu er begge 015 væk og computeren køre fint Dog er 023 der stadig

Hvor er du god Tedd

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 21-02-05 22:01

Vel er han så

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 21-02-05 22:22

Den der R3 skal osse fjernes så måske den 023 går væk! Eller må vi jo se om man kan fjerne den service på anden måde

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 21-02-05 23:30

Creamygirl, jepper

Tedd, den er jeg med på måske jeg når det i morgen tidligt inden jeg skal på kursus - ellers bliver det først næste mandag...håber du har tålmodighed så længe...

Endnu engang tak nu skal min kollega nemlig slave for mig i et godt stykke tid

// Toupie

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 22-02-05 08:27

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 08:02:13, on 22-02-2005
Platform: Windows XP (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 (6.00.2600.0000)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\pctspk.exe
C:\Programmer\Microsoft AntiSpyware\gcasServ.exe
C:\WINDOWS\System32\S3tray2.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\Microsoft AntiSpyware\gcasDtServ.exe
A:\hjt.exe

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = res://C:\WINDOWS\jogmi.dll/sp.html#28129
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [SystemTray] SysTray.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [PCTVOICE] pctspk.exe
O4 - HKLM\..\Run: [gcasServ] "C:\Programmer\Microsoft AntiSpyware\gcasServ.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [S3TRAY2] S3tray2.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O6 - HKCU\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Restrictions present
O6 - HKCU\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Control Panel present
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O16 - DPF: {1A8790BD-AEBD-11BD-A2BD-00615BD00042} (Sparekassen Sj‘lland Internet Bank) - https://www.sparekassen-vestsjaelland.dk/ssparvestibp1500ib100.cab
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://www.pandasoftware.com/activescan/as5/asinst.cab
O23 - Service: Remote Procedure Call (RPC) Helper ( %AFå ¤¶À¨) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\iplo.exe (file missing)

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 25-02-05 14:24

Jeg har været på kursus hele denne uge, derfor har jeg ikke reageret, det beklager jeg..

Men kan se at du har fået super hjælp af tedd.

Jeg vil da gerne forsøge at hjælpe med at fjerne den sidste.

Åbn en tilfældig mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

--------------------------------------------------------------------

Find og slet manuelt i fejlsikret(f8 ved opstart):

C:\WINDOWS\system32\iplo.exe

Genstart og ny log..

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 25-02-05 14:26

Denne skal du også finde og slette inde i fejlsikret:
C:\WINDOWS\jogmi.dll

derefter genstart og ny log

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-02-05 14:42

Nå nu kom der mails igen på kandu! Og arlet kom osse ind!! Og Toupie får en kollega som slave i en hel uge!!

Og alt det på grund af en hijackthis log!
Og Bjarne blev glad igen fordi der kom en specialist!

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 25-02-05 17:31

tedd -> Det var ikke for at være påtrængende. Ville bare hjælpe...

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-02-05 17:35

Er skam glad for at du kom ind arlet! Og tak for dine pæne kommentar 25-02-05 14:24

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 04-03-05 19:33

Sorry, har først set jeres kommentarer nu da jeg endelig fik mails fra kandu var der over 100 så jeg slettede hele l....

Desværre er min kollega taget på ferie, så det bliver ikke før om et par uger jeg kan sende en log ind

Arlet, tak fordi du kom ind i tråden og hjalp til Og jeg er glad for at du mener Tedd er super, jeg har nemlig tillid til ham, og ville så nødigt have taget fejl

Sender loggen når jeg kan komme til det

// Toupie

Godkendelse af svar
Fra : Toupie

Dato : 08-04-05 10:45

Nu har jeg endelig haft fat i computeren igen, men uden disketter til overførsel og uden netforbindelse Jeg gjorde som Arlet skrev, men den kunne ikke finde filerne så jeg går ud fra at de må være blevet slettet på en eller anden måde i mellemtiden- lukker derfor denne tråd med et stort tak for hjælpen til både Tedd og Arlet

// Toupie