/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Infrarød internetopkobling
Fra : aagesen
Vist : 509 gange
100 point
Dato : 02-09-02 15:59

Hej...

Jeg har en Nokia 8210 og en bærbar HP Omnibook XE3 med Win XP Home Edt.. Hvordan kobler jeg op til internettet via Infrarød. Jeg har downloadet PC Suite til Nokia 8210.

En komplet trin-for-trin ville være helt kanon...

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-09-02 22:18

Prøv denne adresse
http://www.nokia.com/phones/productsupport/8210/guides.html

/ Johnny

aagesen wrote:
> Hej...
>
> Jeg har en Nokia 8210 og en bærbar HP Omnibook XE3 med Win XP Home Edt..
> Hvordan kobler jeg op til internettet via Infrarød. Jeg har downloadet
> PC Suite til Nokia 8210.
>
> En komplet trin-for-trin ville være helt kanon...
>

Kommentar
Fra : aagesen

Dato : 03-09-02 08:56

Om jeg har installeret softwaren korrekt er jeg ikke klar over, men når jeg starter PC Suite får jeg en guide frem. Her skal jeg aktivere IR på mobilen. Men skal jeg ikke installere telefonen som modem eller er det allerede sket med PC Suite ?? Inden guiden starter bliver jeg gjort opmærksom på at jeg skal downloade IRCOMM Update hos microsoft. Skal jeg det ??

Accepteret svar
Fra : nocom

Modtaget 100 point
Dato : 03-09-02 15:27

Hej
det sidste kan jeg ikke svare på, men min erfaring er, at hvis du aktiverer monilens infrarøde, og lægger den ved siden af pc'ens infrarøde port, alt imens du kører pc suite konfigurering, så "finder" programmet din mobil og installerer den.
Det skulle kunne virke.
Mvh
Nocom

Kommentar
Fra : aagesen

Dato : 05-09-02 13:04

Det virker s.. ikke. PC Suite siger at den ikke kan finde telefonen og at jeg skal aktivere infrarød-funktionaliteten via Kontrolpanel. Hvor gør man det ?? P.S. Under kørsel af PC Suite har jeg aktiveret infrarød på mobilen.