/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Virusbesøg
Fra : LNM
Vist : 397 gange
200 point
Dato : 21-02-05 11:34

Selvom jeg, igennem TDC bredbåndsabonnement har Norton antivirus, har jeg fået en virus, der går ind og opdatere hver 7 min ( og det er dyrt når man har forbrugerafregnet bredbånd) Jeg har talt med TDC hotline, de siger det bare er ærgeligt. De giver ikke 100 % garanti . !!!
Dette har fået mig til at køre ubegrænset bredbånd. Jeg har prøvet at reparere i fejlsikkert tilstand.. Men jeg kan ikke starte windows op , når de personlige instillinger skal indlæses går den i "timeglas".... Hotline fortæller mig også at jeg er nødt til at formatere harddisken og lægge Windows 2000 ind igen. Jeg har prøvet at "reparere" med windows 2000 installations Cd'en, uden held.
Jeg har tænkt mig at installere XP.
Findes der en Tjek/Huske liste over installationen/formateringen !!

Accepteret svar
Fra : mpjc

Modtaget 210 point
Dato : 21-02-05 11:38

Er du sikker på at du ikke kan redde den.

Prøv at kigge forbi www.spywarefri.dk og www.spywarefri.dk/Forum

Der kan du finde Pandas Onlinevirus scanner.

Du kan og scanne med Hijackthis og de kan så fortælle dig om du stadig har problemer.

_____________

Ang. ny inst.

Så skal du sørge for at tage backup af de filer du skal bruge videre.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 21-02-05 12:11

eller www.arlet.dk

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 21-02-05 14:24

Du kan få en opgrade CD til at opdatere din nuværende installation til Windows XP Professional
Men du kan ikke opgrade til XP Home, så skal du have den fulde version af XP Home, men du kan jo også vælge at købe den fulde version af Windows XP Professional.
Hvis du har en af de 2 fulde versioner, kan du sætte bios til at opstarte med CDèn i drevet, og kan så vælge en fuld installation, hvor du så får at vide at der allerede findes en Windows version, og om du vil slette den og alt på drevet, det er det bedste, da hele harddisken så formatteres og XP lægges ind, så er der ingen virus der overlever.
Det ville jeg foretrække, da XP er meget bedre, og bedre understøttet med drivere opdateringer og andet.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 21-02-05 16:32
Kommentar
Fra : Consentus

Dato : 09-03-05 22:58

Jeg villle i dit tilfælde gå på download.com og hente ad-adware SE. Den fjerner revl og krat! Hvis den ikke kan, så er det intet der kan, det er min erfaring medmindre... du nøjagtig ved hvad den pågældende "virus" hedder af navn?

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 10-03-05 10:43

consentus ad-adware er til spyware og ikke til virus

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 10-03-05 10:45

prøv evt pg Hente og installer denne engangsskanner fra Kaspersky

Godkendelse af svar
Fra : LNM

Dato : 09-04-05 14:37

Tak for svaret mpjc.
ER først lige startet op igen efter at have fået formateret harddisken og lagt XP ind istedet for 2000