/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Selskabsleg
Fra : annettemor
Vist : 10265 gange
200 point
Dato : 21-02-05 09:21

Hej

Jeg søger ideer til en firma fest. Vi er kun kvinder så det skal ikke være direkte parleg. Det må godt være en quiz.
Er der nogen der kender den quiz hvor man skal gætte hovedstaden og så står der foreksempel "Fortæl din kone" = Telaviv..

Håber nogen kan hjælpe

Hej fra Annette

Accepteret svar
Fra : sprit73

Modtaget 210 point
Dato : 21-02-05 09:31

Hej Annettemor,

Jeg kender den godt - og den er virkelig sjov

Gæt en hovedstad
Dronning Margrethe - FrederiksVærk
Vi grinede – Oslo
Skaf en anløbsbro - København
Bogcelle – Bukarest
Eksplosiv gourmet – Bangkok
Put far i ovnen – Bagdad
To forfriskninger - Paris
Guddommelig sygdom – Budapest
Syng en grønsag – Singapore
Vask 1000 kg rene – Washington
Stilhed på haven – Kairo
Tilbud - Rabat
Stjæl en varm drink – Teheran
Vanvittigt galop – Madrid
Gammelt almueredskab – Athen
Køb en pige – Bayruth
Fortæl konen det – Telaviv
Lej en regning – Lissabon
Søens pige – Havanna
Krigsbarbermaskine – Warszawa
Litterære gryn – Bogota
Spadsereinstrument – Ø – Stockholm
Musikalsk genre – Soul

Håber du kan bruge nogle af dem

/sprit

Kommentar
Fra : sprit73

Dato : 21-02-05 09:33

Hey der er jo også: "Gæt et ordsprog:

Efter gentagne gange frugtesløst at have forsøgt at opnå kontakt med bærtræets frugter, udtalte HIN Røde sarkastisk:"Jeg tør udtrykke formodning om, at bærrenes ph-værdi er væsentligt lavere end 7."
(de er sure sagde ræven, der ikke kunne nå rønnebærene)

Selv en mindre topografisk forskydning i kørebanens ovefladeprofil kan medføre en så drastisk flytning af et samfærdselsmiddels massemidtpunkt, at en ulykke kan blive umiddelbar følge
(Liden tue kan vælte sort læs)

En rådende, almen antagelse konstaterer de overordnede indlæringsprocessers muligheder som værende successivt fungerende, samt værende potentielt ekspansive, i et tidsrum, hvis udstrækning modsvarer hvad man med generelle statistiske bedømmelsesmetoder anslår som værende den menneskelige organismes gennemsnitlige eksistensperiode under normalt gældende forhold.
(Man lærer så længe man lever)

Individer, der er henvist til at residere i transparente domiciler, bør ikke tilrådes at anvende større eller mindre geologiske fragmenter som kasteskyts.
(Man skal ikke kaste med sten når man bor i et glashus)

Iagttagelsen af en enkelt repræsentant for familien Hirundinidæ bør ikke give anledning til spekulationer om varmere årstiders umiddelbart forestående indtræden.
(En svale gør ingen sommer)

Samspilssituationer, involverende spæde eller yngre personer engageret i diverse uspecificerede rekreative sysler, frembringer almindeligvis de mest hensigtsmæssige resultater såfremt participanterne er indbyrdes kompatible.
(Lige børn leger bedst)

Cylindriske beholdere i mellemstørrelsen, hvis indre lagerkapacitet er uudnyttet, må med rimelig forventning formodes at besidde væsentlige akustiske kvaliteter.
(Tomme tønder buldrer mest)

Et visuelt handicappet feminint individ tilhørende en af de domesticerede arter af slægten gallus kan undtagelsesvis excellere i lokaliseringen af diminutive cereal-enheder.
(Blind høne kan også finde korn)

Opfyldning af åbne drikkevandsboringer foretages på et ugunstigt tidspunkt når et letalt nedfald af yngre individer i borehullet tidligere er indruffet.
(Man skal ikke kaste brønden til når barnet er faldet i)

Vederfares et gunstigt udfald på en given tildragelse, vil det, alt andet lige, afstedkomme veltilfredse attituder overfor tilværelsen i al almindelighed.
(Når enden er god er alting godt)

/sprit

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-02-05 10:20

Findes også med kun danske Bynavne:

Brutal bakke = Råbjerg
Kystbebyggelse= Strandby
Antal klippestykker= Syvsten
Ujævn forhøjning= Rubjerg
Kortbakke = Esbjerg
Opsprættet hjort = Åbenrå
Afskyr grydeske = Haderslev
Fiskefæstning = Ålborg
Tidsrumsbolig = Århus
Tissemandsfarvand = Lemvig
Stearinlyserindring = Kerteminde
Sydligt vandområde= Søndersø
Fortumlet vandløb= Ørbæk
Konens træer = Fruensbøge
Buk tingen= Bøjden
Fastgør grydeske = Surslev
Markområde = Agersted

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-02-05 10:29

Og et par mere:

Grøntsagsfisk = Løgstør
Hudaffaldstosse = Skælskør
CD = Skive
Kloster = Munkebo

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-02-05 10:34

Gudens bakke= Thorshøj
Indvold= Tarm
Beholdere= Tønder

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-02-05 10:56

Og lidt flere

Galgedelen= Løkken
Mirakelplads= Understed
Lavt bosted= Dalby
Tudsehøj= Frøbjerg

mvh dova

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-02-05 11:12

fortsæt endelig dova og sprit73 - sidder og griner bare ved at læse indlæggene - hvordan vil det så ikke være når legen er igang med lidt humørvand indenbord

ps.. har selv været med i netop den leg og det er bare så lattermusklerne får krampe

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 21-02-05 11:38

Dova, hvad så med: Ølstykke, Fuglebjerg, Hundested, Tåsinge, Vordingborg, Ålborg, Brønderslev, Holbæk, Frederikssund, Vig, Nykøbing og sådanne nogle. Kan du finde på noget til dem??
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 21-02-05 11:41

Og jeg som troede kvinder kun snakkede om mænd, når de festede alene!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-02-05 12:14

Den lille forhøjning= Tuen
Dyr plads= Hundested
Udgået bakke= Vissenbjerg
Grøn fæstning= Nyborg
Aflever grydeske= Gislev
Stoffæstning= Silkeborg
Udstrakte vandløb= Videbæk
Væskedel= Ølstykke
Dyr bakke = Fuglebjerg
Titel = Greve

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-02-05 12:15

Øeh

Kongens vand = Frederikssund

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-02-05 12:48

Insektlavning= Mygdal
Træpige= Lindelse
Legemsdel= Hals
Grøntsagsmark= Løgager
Krydderiø = Peberholm

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-02-05 15:20

dova for hulen - (GGG) - sidder og noterer efterhånden hvis der er flere nye - kan jo altid bruges

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 21-02-05 15:32

Når jeg er født i byen, der er opkaldt efter kong Frederiks 3 døtre, hvor er jeg så født???????
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-02-05 16:24

Frederiksværk

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 21-02-05 16:29

Nemmerlig. Godt gået, Dova. De fleste måber bare, når de får spørgsmålet.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-02-05 16:54

Del af fisk= Ålehoved
Margrethefæstning= Dronningborg
Asvand= Thorsø
Danskholm = Sprogø
Ikke pæn bevoksning = Grimlund
Redskabsbygning= Hammershus
Farvelandskab = Sorthede
Månedbandit = Majbølle
Håndværkermark= Smedager
Plantefordybning = Lyngdal

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 21-02-05 17:03

Hvad bliver Sengeløse, Benløse, Værløse, Ganløse og Vanløse så til?? (godt, man ikke bor der, hvad??)
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-02-05 22:12

haha der er vist gået sport i det hvad dova ????

Godkendelse af svar
Fra : annettemor

Dato : 09-03-05 18:17

Tak for svaret sprit73. Det var en vild god succes..

Kommentar
Fra : sprit73

Dato : 10-03-05 09:05

Jamen selv-takke

Dejligt at høre i havde det sjovt

/sprit