/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fjernelse af mislykket sp2 på xp
Fra : plextor
Vist : 399 gange
200 point
Dato : 20-02-05 21:17

Jeg sidder med en pc, hvor installationen af service pack 2 til windows xp gik galt.
Da min kammerat installerede den, så det ud til at gå ok, men nu spøger det lidt.

sp2 står i "tilføj/fjern programmer", men kan ikke fjernes.
Højreklikker man på "denne computer" står der sp1

jeg har prøvet at køre sp2 oven i, men den melder fejl. "intern fejl"
Kan man fjerne noget i regedit, så jeg kan køre sp2 igen, så jeg slipper for at formatere og starte hans pc på ny for ham.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 20-02-05 21:25
Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 20-02-05 21:26
Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 20-02-05 22:19

Du kan evt også prøve at gendanne til et tidligere tidspunkt fra før du installerede under start programmer tilbehør systemværktøjer systemgendannelse
Mvh Sune

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 20-02-05 22:25

Hej plextor.
Sune er inde på det rigtige, lav en systemgendannelse fra før i begyndte at lege med SP2 - når den så kører som den skal igen, ja så begynder i bare forfra med Win-update - der er en masse sikkerhedstilføjelser til SP2 på det sidste, men dem får i allesammen med fra Microsofts hjemmeside når i laver opdateringerne.
God fornøjelse
mvh
<\\Benny

Kommentar
Fra : plextor

Dato : 20-02-05 22:49

problemet er at systemgendannelse var slået fra og det derfor ikke er muligt at stille maskinen tilbage.

Maskinen er leveret med en oem installation, uden cd.... så jeg har ikke kunne prøve at køre en installation oveni..
men det kan måske løse problemet.

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 20-02-05 23:32

Hvis maskinen er købt fra ny hos forhandler, uden cd rom, er det fusk. Henvend dig til forhandler og få en cd rom. Det har du krav på.

hilsen tukols

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-02-05 23:33

Systemgendannelsen har vel ikke været fra hele tiden - prøv at rulle tilbage i tiden.
men ellers hvis den kan starte, så prøv lige dette.
start>kør>skriv sfc /scannow (evt. i fejlsikret tilstand)
Din XP CD skal ligge i CD-rom drevet.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 20-02-05 23:40

Jeg har da også en ny maskine uden installationscd til den eller rettere dem skal man selv brænde i et indbygget program og man får kun en chance Men jeg har også i denne Hp puter et Hp genoprettelsesprogram foruden det der hører til xp og det har jeg allerede haft brug for en gang hvor xp ikke ku rette problemet Mvh Sune

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 200 point
Dato : 21-02-05 00:00

glem dette:
men ellers hvis den kan starte, så prøv lige dette.
start>kør>skriv sfc /scannow (evt. i fejlsikret tilstand)
Din XP CD skal ligge i CD-rom drevet.

jeg så lige at du ikke har nogen XP CD

Kommentar
Fra : plextor

Dato : 21-02-05 01:10

Jeg har nu fået den til at starte op, før kunne den kun starte op i vga mode, eller når grafikkortet var fjernet så opløsningen var 640x480 (fed opløsning...not)

Men kan ikke geninstallere sp2 eller fjerne den, men nu kan han da bruge hans maskine igen...
så må han ned og dunke et "expert" firma oven i hovedet og pointere at cd-rommen SKAL følge med (hvis da ikke han har smidt den i en skuffe og glemt alt om den...)

Kommentar
Fra : Qualiman

Dato : 21-02-05 06:42

Jeg fik samme problem da jeg lagde sp2 ind

Jeg løste det ved at få sp2 på en CD - starte op i fejlsikret - og derefter installere den - siden har det fungeret

Godkendelse af svar
Fra : plextor

Dato : 23-02-05 16:17

Tak for svaret emesen.

Fejlen er ikke rettet, men jeg vælger at lukke tråden med accept på dette svar.

Om der så skal formateres eller man kan genoprette, ved jeg ikke endnu, men først må min bekendt vride armen om på butikken, hvor han har købt computeren og få cd-rommen.
Sælger er uenig med at cd-rommen skal leveres med, men det er deres problem...