/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Straffeatest
Fra : SNIPET
Vist : 1647 gange
40 point
Dato : 20-02-05 20:10

Hvis politiet tager dig i tuning af knallerten får du så en plet på straffeatesten, og hvad lyder bøden på.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-02-05 20:12

Færdselsbøder kommer ikke i straffeatesten.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-02-05 20:12

Du får en bøde, men ikke en plet på straffeattesten.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 20-02-05 20:13

Hey.

Fandt lige et link
http://www.familieadvokaten.dk/Breve-900/b900-497.html

mvh Niels

Kommentar
Fra : Jonatan83

Dato : 20-02-05 20:13

Du får en bøde på 500 kr og så får du lov at tage tuninig sættet af, gør du ikke det og de fanger dig igen konfisker de den og bøden er en del højre (ved ikke hvor meget).

Kommentar
Fra : stilke

Dato : 20-02-05 20:13

Du får ikke en plet på straffeattesten, men er du tyv, svindler eller morder,- det er noget andet.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-02-05 20:14

Er du fyldt 15 år vil straffen for det anførte være 500 kr. for ulovlig kørsel på knallert og 1.000 kr. for tuningen (1.gang) i alt 1.500 kr. Der gives 50% rabat til unge under 18 år - dog er bøden min. 300 kr.

fra denne side http://www.familieadvokaten.dk/Breve-900/b900-497.html

desuden tager politier knallerten og du kan senere hente den i "løsdele"

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 20-02-05 20:16

Emesen.

Måske et dumt sp. Er det færdselsloven der overtrædes, når man foretager ændringer af et motorkøretøj??

Ans & Dova - kom lige med et link - I er så hurtige til den slags

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-02-05 20:16

Det er straks lidt usikkert hvad bøden bliver.
Er det kun tuning.
Er det også "kørt" for stærkt
Er der overtrådt andre regler

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 20-02-05 20:17

Nå LOOL - I er eddermenaemig hurtige.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 20-02-05 20:46

Hov-hov Klumme.
Det plejer kun at være Ans der må kalde sig "Supersøger"

Kommentar
Fra : dova

Dato : 20-02-05 20:50

Hov-hov Klumme.
Det plejer kun at være Ans der må kalde sig "Supersøger"

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 20-02-05 20:54

Orrr det ord her jeg ikke brugt - sagde bare I var hurtige LOOL

Accepteret svar
Fra : bennymanden

Modtaget 40 point
Dato : 20-02-05 22:16

Hej SNIPET
Emesen er inde på det rigtige - en konstruktiv ændring af en knallertmotor så den kører hurtigere end tilladt anses for en overtrædelse af færdselsloven, det er nemlig først ulovligt når du kører på den
Du skal regne med at få konfiskeret de ulovlige dele og i tilgift blive idømt en bøde, ofte kan det klares som en tilståelsessag, så slipper du for at møde i retten.
En sådan lovovertrædelse bliver IKKE anmærket i din straffeattest
----------------------------------
Hvis det er noget du har i tankerne, så køb dig et ordentligt Tuningssæt til din knallert.
Det er da surt at få en bøde for at køre 45 km/tim når en god knallert i vore dage nemt kan komme op på 80 - 90 km/tim.

mvh
<\\Benny

Kommentar
Fra : dova

Dato : 20-02-05 22:26

Ja, hvis det derimod er en stjålet knallert, eller en hvor stelnummeret er fjernet eller ændret, hører det ind under straffelovens paragraffer om bedrageri og dokumentfalsk, og en bøde/dom vil komme i straffeattesten.

Men nu talen er på straffeattester, så er der flere slags straffeattester.
Den som man selv eller private arbejdsgivere f.eks. kan anmode om, er ikke så detaljeret som hvis det er oplysninger til politiet internt eller til offentlige myndigheder.
Og der er stor forskel på de to, hvor længe oplysningerne figurerer i dem.

mvh dova

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 20-02-05 22:31

Ja og så er der den helt hemmelige "straffeattest", som kun ... PET (og CIA lol ) har adgang til.

Jeg har for mit vedkommende en ren straffeattest fra 1980. Den har jeg kopieret og gemmer i flere eksemplarer, så jeg altid kan fremvise en ren, hvis det skulle smutte for mig ude i samfundet LOOL

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 20-02-05 22:32

Rigtigt dova
... nu håber vi ikke SNIPET allerede er så langt ude på kant med loven
------------------------------------------------
Hvis der "kun" er tale om en overtrædelse af færdselsloven, så bliver det IKKE en plet i nogen af de straffeattester du nævner, men hvad der ellers figurerer i politiets interne register (om os allesammen) - det bliver starks værre at finde ud af.

Utvivlsomt vil en bøde for at køre på ulovlig knallert også kunne findes der.

<\\Benny

Kommentar
Fra : dova

Dato : 20-02-05 22:39

Klumme
Den gælder ikke, den må ikke være ældre end "ny"

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 20-02-05 22:43

Hmmm Så går det vel heller ikke at tilpasse datoen lidt...... LOOL

Nå, men så kan man da få den rammet ind til vægpynt som et minde

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 20-02-05 22:45

Hov ... Jeg kan da bare få en ny (ren) . Jeg har da ikke lavet noget (der er blevet opdaget lol) men lidt paranoid er man (jeg) vel

Kommentar
Fra : dova

Dato : 20-02-05 22:47

Ja, jeg tænkte også på, om det skulle være nødvendigt at "modificere" datoen

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 20-02-05 22:52

Modificere.... Det hedder vel bare at opdatere den

Men nej Fy Klumme - Nu skal jeg heller ikke give nogle gode ideer til svage sjæle

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-02-05 23:28

Ekspertslænget er vist på hjemmebane.
Øh - må i godt ha' pc og internet indenfor.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 20-02-05 23:31

Nej nej emesen. Tro ikke noget grimt. Det er lige som teoretisk fysik, vi taler bare om hvad der teknisk er muligt hehe

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-02-05 23:37

Jeg tror ikke noget grimt - men kunne ses under gårdturen og udveksle fiduser.

Godkendelse af svar
Fra : SNIPET

Dato : 21-02-05 16:14

Tak for svaret bennymanden.