/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Nyt køkken.....
Fra : kundal
Vist : 1270 gange
100 point
Dato : 20-02-05 17:08

Vi skal til at købe nyt køkken, og det er jo lidt af en jungle. Er der nogle som har gode erfaringer med nogle, og hvem er fornuftig i pris?? Vi har kig på et hvidt med maghoni kanter, og så evt. en bordplade i granit. Er der nogle som har erfaringer med at handle i Tyskland?? Vi har lige købt hårde hvidevare i Tyskland og sparet 16.000 kr.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 20-02-05 17:20
Kommentar
Fra : H2

Dato : 20-02-05 17:26

Hej.

Jeg har kørt som køkken montør i et års tid ved flere køkken firmaer.

Hvis jeg skulde vælge ville jeg købe et HTH køkken. Kvaliteten et bedre og leveringssikkerheden er højer end de fleste ander køkkenfirmare.

Såfølgelig sker der også fejl ved dem men ikke så mange og ikke så store som ved de fleste andre.

H2

Kommentar
Fra : allanni

Dato : 20-02-05 17:26

Det er svært at anbefale et bestemt firma, for nogle har gode erfaringer med et firma, hvor andre ikke har.
Jeg har endnu ikke hørt ret meget positivt om HTH. Der er tit mangler eller også bliver det leveret i forkerte mål - det er min erfaring, og det jeg har hørt fra flere.
Kvik er måske lidt mindre god kvalitet, men dermed billigere.
Svane er også positivt men i den dyre ende.
Vi brugte selv Invita, og der var INTET at pege fingre af, alt blev leveret til tiden i de mål, der var aftalt, og der har INTET været siden.
Jeg foreslår INVITA.

Kommentar
Fra : H2

Dato : 20-02-05 17:26

Hej.

Jeg har kørt som køkken montør i et års tid ved flere køkken firmaer.

Hvis jeg skulde vælge ville jeg købe et HTH køkken. Kvaliteten et bedre og leveringssikkerheden er højer end de fleste ander køkkenfirmare.

Såfølgelig sker der også fejl ved dem men ikke så mange og ikke så store som ved de fleste andre.

H2

Kommentar
Fra : kundal

Dato : 20-02-05 17:30

Allanni....

I hvilken ende ligger Invita?? VI har besøgt Svane, og prisen kender de da vist godt...Uha.

Kommentar
Fra : allanni

Dato : 20-02-05 17:34

Invita ligger nok som HTH, altså noget billigere end SVANE, som nok er helt i top.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 20-02-05 17:37

IKEA er også i de sidste år kommet på banen med noget spiseligt, og mange af deres ting (men ikke alle) er billigere på den anden side af Øresund.
mvh
pbp

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 20-02-05 17:39

Det med granitten er nok vældig "snart", men der tabes jo ting i et køkken. Til glas og tallerkner skal du nok have kost og fejeblad parat. Hvis det er den store støbejernsgryde, så UHA.
mvh
pbp

Kommentar
Fra : kundal

Dato : 20-02-05 17:43

pbp....

Haha, det gør ikke noget, vi har "kun" klinker i vores hus- så det afskrækker os ikke..

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 20-02-05 17:54

jo flere køkkener et køkken firma laver "jo større er omtalen når der går nået galt" da der er flere der har købt netop dette

HTH-svane ligger med samme kvalitet og er det eneste jeg personligt ville overveje og købe (hælder dog nok mest til HTH)

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 110 point
Dato : 20-02-05 17:54

Invita her
Det holder hulens godt. Vores er nu 10 år gammelt, og står som nyt (ingen dikkedarer med skuffer og låger). Bordpladen er en 70mm bøgeparket med integreret bagkant... og jeg er kun lidt / meget misundelig på granit. Det bliver den næste.
Held og lykke med køkken valget - it's a Jungle
Søren

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 20-02-05 18:11

det i skal gøre er sætte jer ned og sige til jer selv hvad vil vi give og hvad vil vi gerne have og hvordan skal det se ud
her efter kan i gå ind til hth og får en konsulent til at tegne køkkenet og en pris

er i til gør det selv så er det HTH GDS

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 20-02-05 18:14

et køkken er det aller dyreste rum i et hus/lejelighed og er ikke "billigt" nu men det skal også gerne holde 20-25 år minimum og så er det ikke dyrt i forhold til at nogle køkkener ikke holder så længe

Kommentar
Fra : patrol2

Dato : 05-03-05 22:04

Hvad med et weber silver b udendørs køkken, sådan et har vi, og vi bruger det hele året ,undskyld men sådan en grilstegt steg, med det hele,rigtig sprød svær ,lidt brændt i kanten godt krydret,rødkål små kartofler,brun sovs . nej nu må jeg stoppe ,jeg skal ud i køkenet og have et stykke rugbrød med kold steg ,med sprød svær ,rødkål ,hvad pokker der står jo en flaske snaps ,jeg tager lige sådan en med .
Sådan opfører jeg mig tit sådan en tre timer efter aftensmaden , er du sulten nu?.

MVH patrol2

Godkendelse af svar
Fra : kundal

Dato : 06-03-05 10:27

Tak for svaret CLAN.