/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
Tilbygning til helårshus
Fra : egoland
Vist : 837 gange
100 point
Dato : 20-02-05 16:38

Vi går og pusler med at lave en tilbygning, og vil gerne have en ide om, hvad det kommer til at koste. Vi havde forestillet os ca. 20 m2, med et soveværelse og et badedeværelse, samt en mellemgang. Rør/kloakledning ligger lige ved siden af, så der skal bare sættes en brønd. Vi vil at det skal bygges på traditionel vis, altså yddermur i musten, indervæge i let-beton, men med loft til kip, altså en sule-konstruktion til taget. Vi vil have klinkegulv med gulvarme over det det hele. Vi vil genbruge en gl. terrassedør, og i enden/gavlen vil vi have et stort panoramavindue. Taget skal være tegl, på 25 gr. det er vist mindstehældningen.
Vi kan godt lave noget af arbejdet selv, fx sætte glasvæv op, montere vvs og sanitet, trække tomkabler og montere el, sætte skabe op samt lofter, samt lægge gulvklinker.
Det drejer sig altså om kloak, murer, tømrerarbejdet, samt det med pex-slangerne.
Nogen bud????

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-02-05 16:44

Jeg gætter på 300 - 500 tusinde hvis i ikke laver det selv.
200 - 300 tusinde hvis i laver så meget som muligt selv.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 20-02-05 17:44

tilbugninger er som regl minimum 25% dyre ind nybyg

el = installatør aut.
vvs = installatør aut.
der laves så mange ulovlige installationer rund om i landet så det gør helt ondt nogle forsikrings selskaber er heldigvis begyndt af nægte afstatning ved ulovlige installationer el/vvs installationer ALT hvad du må gøre er du må udskifte en stikkontakt det sidde der i forvejen ingen nye ins. http://www.dr.dk/forbrug/hvidevarer/FH/installer_selv.htm og vil du læse mere http://www.sikkerhedsstyrelsen.dk/

ind 150-300.000 ligger det nok på

Kommentar
Fra : egoland

Dato : 20-02-05 17:48

Ingen moraliseren, tak. Selvfølgelig skal det gøres ordentligt, af autoriserede folk. Dem kender jeg!

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 20-02-05 17:58

måtte være sikker ->Vi kan godt lave noget af arbejdet selv- montere vvs og sanitet, trække tomkabler og montere el

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 20-02-05 17:58

måtte være sikker ->Vi kan godt lave noget af arbejdet selv- montere vvs og sanitet, trække tomkabler og montere el

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 20-02-05 18:02

helt sikker ha ha, 2 gange satans til knap

nu ved vi jo ikke hvor godt du kender din vvs/elektrikker men de kender med garanti nogle entrapanøre elign der kan klare sådan en opgave og der er jo gratis og få et par tilbud for nogle forskellige entrapanøre elign

Kommentar
Fra : Toliver

Dato : 02-03-05 23:17

Hej inden du går igang med at planlægge det helt store er det en god ide at få lavet nogle tegninger som du kan få godkendt ved myndighederne. Jeg kunne evt. hvis interresseret lavet nogle meget billige tegninger, og det hele kan forgå pr tlf/E-mail.

Det er bare ærgeligt at gå igang og så myndighederne kommer senere og kræver større ændringer, det er nemlig dyrt.
venlig hilsen Toliver

www.toliver.dk

Accepteret svar
Fra : traeterrasser

Modtaget 100 point
Dato : 13-03-05 07:11

Hej Egoland
det kan laves for mellem 12 og 14000 pr m2 alt efter materiale valget og hvordan tilbygningen ``hæftes`` fast på eksisterende hus. jeg er selv tømrer og har lige afsluttet tilsvarende projekt.
Hilsen www.traeterrasser.dk

Kommentar
Fra : egoland

Dato : 13-03-05 10:08

Hej traeterrasser:
Du gør mest i træ, ser jeg. Gælder den samme prisramme også for tegl? Det er i øvrigt en relativt ukompliceret "påhæftning",

Kommentar
Fra : traeterrasser

Dato : 13-03-05 10:13

prisen er alt excl maler arbejde som de fleste selv vil have lov til
Hilsen Steen

Godkendelse af svar
Fra : egoland

Dato : 13-03-05 10:40

Tak for svaret traeterrasser.