/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
FAT32 til NTFS
Fra : Monsen1234
Vist : 351 gange
200 point
Dato : 20-02-05 15:39

Mit C drev er NTFS og D drevet er FAT32 ville det være en god ide at konvertere fra FAT32 til NTFS i D drevet også ? Og hvordan er det lige man gør ? Har XP.

Mvh: Monsen.

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 210 point
Dato : 20-02-05 15:44

Ja hvis D drevet udelukkende blir brugt til XP og er større end 10 Gb!

Åbn vinduet Kommandoprompt.
Skriv følgende i vinduet med kommandoprompten:
convert drevbogstav: /fs:ntfs

F.eks. vil convert D: /fs:ntfs formatere drev D: i ntfs-format.

Godkendelse af svar
Fra : Monsen1234

Dato : 20-02-05 15:48

Tak for svaret tedd.

Kommentar
Fra : kennybear

Dato : 20-02-05 16:43

tedd's svar er ikke helt fyldestgørende nok, for det der sker ved hans lille kommando er at ALLE data bliver slettet i samme hug. Du skal have fat i et værktøj som f.x. Partition Magic som kan konvertere til og fra alle gængse filsystemer samtidig med at det ikke skader dine data.

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 20-02-05 19:12

tedds svar er vel ok. De fleste ved vel hvad der sker hvis man formaterer et drev

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-02-05 22:16

Der sker en konventering! Data bliver ikke slettet! Har skam selv afprøvet det!