/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Extreme tuning af COMET!!!!!
Fra : comet
Vist : 1911 gange
40 point
Dato : 02-09-02 10:53

Jeg har tunet min pgo comet med en proma udstødning og 47,6 cylinder, stempel, topstykke, 21 mm karburator, racer kobling, power luftfilter, 35kg koblins fjerder, malossi vario, polini vario matik. Hvad kan jeg så gøre for den køre stærkere end 110 km/t??????

MV Martin.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-09-02 11:24

"comet" <comet.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:9yFc9.49838$ww6.3388416@news010.worldonline.dk...
> Jeg har tunet min pgo comet med en proma udstødning og 47,6 cylinder,
> stempel, topstykke, 21 mm karburator, racer kobling, power luftfilter,
> 35kg koblins fjerder, malossi vario, polini vario matik. Hvad kan jeg så
> gøre for den køre stærkere end 110 km/t??????
>
> MV Martin.
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"

En gearing!

Oliver Bruchhaus.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-09-02 12:43

Extreme tuning ? LoL =)

Hvad er det for en 47,6 cylinder ?

Mads

"Oliver Bruchhaus" <x-ray@REMOVEvolcane.dk> skrev i en meddelelse
news:RZGc9.49865$ww6.3399179@news010.worldonline.dk...
>
> "comet" <comet.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> news:9yFc9.49838$ww6.3388416@news010.worldonline.dk...
> > Jeg har tunet min pgo comet med en proma udstødning og 47,6 cylinder,
> > stempel, topstykke, 21 mm karburator, racer kobling, power luftfilter,
> > 35kg koblins fjerder, malossi vario, polini vario matik. Hvad kan jeg så
> > gøre for den køre stærkere end 110 km/t??????
> >
> > MV Martin.
> >
> > --
> > Leveret af:
> > http://www.kandu.dk/
> > "Vejen til en hurtig løsning"
>
> En gearing!
>
> Oliver Bruchhaus.
>

Accepteret svar
Fra : Japse

Modtaget 40 point
Dato : 02-09-02 14:43

købe en Suzuki Hajabusa.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-09-02 13:03

> malossi vario, polini vario matik

Uddyb venligst.

--
Hilsen Morten Christensen

ICQ#: 143629522

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-09-02 14:37

"comet" <comet.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:9yFc9.49838$ww6.3388416@news010.worldonline.dk...
> Jeg har tunet min pgo comet med en proma udstødning og 47,6 cylinder,
> stempel, topstykke, 21 mm karburator, racer kobling, power luftfilter,
> 35kg koblins fjerder, malossi vario, polini vario matik. Hvad kan jeg så
> gøre for den køre stærkere end 110 km/t??????
>
> MV Martin.
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Husk nu at opdater dine bremser også, der er ikke meget ved at skulle stoppe
med bremser der ikke kan holde til det.

Kim Larsen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-09-02 16:07

"Morten Christensen" <m-astrup@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3d735381$0$683$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> > malossi vario, polini vario matik
>
> Uddyb venligst.

Jo flere jo bedre

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-09-02 18:11

"Kim Larsen" <mythos@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse news:3d7369a4$0$59266

> Husk nu at opdater dine bremser også, der er ikke meget ved at skulle
stoppe
> med bremser der ikke kan holde til det.

Hvem er det lige som gør det? Ja jeg gør og du gør, men så tror jeg også
listen stopper.

De knægte her i kvarteret/byen synes mere det er sejt at larme og køre
stærkt, end det er at tænke på ørene og sikkerheden.. Hvorfor skulle de dog
også det? (ironisk ment)

Jeg kan kun grine (eller er det græde?)

--
Med venlig hilsen / With best regards

Martin L. Johansen
Kolding - DK
www.volcane.dk

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 02-09-02 20:05

kør i medvind og med hjemve og solen i ryggen, men husk at have dine forsikringer i orden, ups nå nej de dækker ikke en skid hvis dit lyn er tunet.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-09-02 18:41

"comet" <comet.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:9yFc9.49838$ww6.3388416@news010.worldonline.dk...
> Jeg har tunet min pgo comet med en proma udstødning og 47,6 cylinder,
> stempel, topstykke, 21 mm karburator, racer kobling, power luftfilter,
> 35kg koblins fjerder, malossi vario, polini vario matik. Hvad kan jeg så
> gøre for den køre stærkere end 110 km/t??????

Ehm, nu kan det godt være jeg spørger enormt dumt i dine øre, men hvordan en
i hede hude helvede har du fået to vario'er på?? det må sq da være et
besværligt projekt..

--
Michael Frederiksen
Honda SFX - *suk*
ICQ: 121663556
Fjern NOSPAM ved svar på email ;-P

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-09-02 18:56

"Martin L. Johansen" <volcanedk@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:LVMc9.50048$ww6.3451232@news010.worldonline.dk...
>
> "Kim Larsen" <mythos@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3d7369a4$0$59266
>
> > Husk nu at opdater dine bremser også, der er ikke meget ved at skulle
> stoppe
> > med bremser der ikke kan holde til det.
>
> Hvem er det lige som gør det? Ja jeg gør og du gør, men så tror jeg også
> listen stopper.

Nix, skriv mig på ;)

> De knægte her i kvarteret/byen synes mere det er sejt at larme og køre
> stærkt, end det er at tænke på ørene og sikkerheden.. Hvorfor skulle de
dog
> også det? (ironisk ment)

Nu er jeg en af knægtene, dog ikk fra din by ;)
Jeg kører som regel med handsker og læderjakke, en sjælden gang uden, hvis
det er ulideligt varmt.. Mine bremser for er ny renoveret med Gold frenz
klodser, og ny slebet skive.. bag i sidder et sæt malossi bremsebakker.. jeg
har ikke lige målt stoppelængden, men kan sikkert sagtens stoppe hurtigere
end en del biler med samme hastighed..

>
> Jeg kan kun grine (eller er det græde?)

Det er tit uhyggeligt så lidt nogen egentlig går op i deres egen sikkerhed..
En af mine venner overhalede mig og en bus idag på en RMX'er uden hjelm..
jeg havde kun hovederysten tilovers.. Lad os alle håbe de forskønnes for
fysiske uheld, og kun for smadret knallerten, hvis/når det går galt.. og dig
der ikke overlevede, fred være med dig!!

--
Michael Frederiksen
Honda SFX - *suk*
ICQ: 121663556
Fjern NOSPAM ved svar på email ;-P

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-09-02 21:34

"Michael Frederiksen" <chipmasterNOSPAM@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Nix, skriv mig på ;)

Kanon!

> Nu er jeg en af knægtene, dog ikk fra din by ;)

> Jeg kører som regel med handsker og læderjakke, en sjælden gang uden, hvis
> det er ulideligt varmt.. Mine bremser for er ny renoveret med Gold frenz
> klodser, og ny slebet skive.. bag i sidder et sæt malossi bremsebakker..
jeg
> har ikke lige målt stoppelængden, men kan sikkert sagtens stoppe hurtigere
> end en del biler med samme hastighed..

Det er godt at høre mine "fordomme" kan blive bragt til skamme.

> Det er tit uhyggeligt så lidt nogen egentlig går op i deres egen
sikkerhed..
> En af mine venner overhalede mig og en bus idag på en RMX'er uden hjelm..
> jeg havde kun hovederysten tilovers.. Lad os alle håbe de forskønnes for
> fysiske uheld, og kun for smadret knallerten, hvis/når det går galt.. og
dig
> der ikke overlevede, fred være med dig!!

Uha. Ser det sq også selv jævnligt. Har også set lignende scenarioer gå
galt. Det ser sq grimt ud. Når de så rejser sig op og dingler og man finder
ud af de er pissefulde/skæve, så har man ikke ret meget medlidenhed
tilovers.

--
Med venlig hilsen / With best regards

Martin L. Johansen
Kolding - DK
www.volcane.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-09-02 07:15

Martin L. Johansen wrote:
:: "Michael Frederiksen" <chipmasterNOSPAM@get2net.dk> skrev i en
:: meddelelse
::
::: Nix, skriv mig på ;)
::
:: Kanon!
::
::: Nu er jeg en af knægtene, dog ikk fra din by ;)
::
::: o)
::
::: Jeg kører som regel med handsker og læderjakke, en sjælden gang
::: uden, hvis det er ulideligt varmt.. Mine bremser for er ny
::: renoveret med Gold frenz klodser, og ny slebet skive.. bag i sidder
::: et sæt malossi bremsebakker.. jeg har ikke lige målt stoppelængden,
::: men kan sikkert sagtens stoppe hurtigere end en del biler med samme
::: hastighed..
::
:: Det er godt at høre mine "fordomme" kan blive bragt til skamme.
::
::: Det er tit uhyggeligt så lidt nogen egentlig går op i deres egen
::: sikkerhed.. En af mine venner overhalede mig og en bus idag på en
::: RMX'er uden hjelm.. jeg havde kun hovederysten tilovers.. Lad os
::: alle håbe de forskønnes for fysiske uheld, og kun for smadret
::: knallerten, hvis/når det går galt.. og dig der ikke overlevede,
::: fred være med dig!!
::
:: Uha. Ser det sq også selv jævnligt. Har også set lignende scenarioer
:: gå galt. Det ser sq grimt ud. Når de så rejser sig op og dingler og
:: man finder ud af de er pissefulde/skæve, så har man ikke ret meget
:: medlidenhed tilovers.
::

I fredags på vej hjem fra Netto i Næstved, bor selv i Holme-Olstrup, skulle
jeg igennem et lille skovstykke, hvor vejen ind i skoven starter med et
svingstykke der består af 3 på hinanden ca. 120 graders sving. I det første
af dem er der blevet kørt en masse grus ind i selve svinget, det kører jeg
glad ind i med ca. 65km/t. At skuppe forhjul over i modsatte vejside, 5
minutter efter startede "eftermiddagstrækket". Nå jeg endte nede græften med
en godt smadret knallert henover, det er en Yamaha FS1-k fra 1978. Jeg
besvimede og vågnede op i nogen flinke menneskers bil, og det skulle senere
vise sig at jeg brækkede fodroden på højre ben, og havde ellers mere eller
mindre kørt hen ad grøften, på hovedet og nakken !
Der var jeg glad for at jeg inden jeg kørte havde tænkt på min sikkerhed.
Jeg havde taget min læderjakke, læderbukser og lange motorcykelstøvler på,
tør slet ikke tænke på hvad der kunne være sket, hvis jeg havde kørt uden !

Venligst ...
--
Allan Riise
Ari06@AriSoft.dk
ICQ 55853098
-- Den der tror han ved alt, ved intet !! --

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-09-02 17:28

"Allan Riise" <Ari06@AriSoft.dk> skrev i en meddelelse news:3d74535f$0$87319

[SNIP en grumme historie]

> Der var jeg glad for at jeg inden jeg kørte havde tænkt på min sikkerhed.
> Jeg havde taget min læderjakke, læderbukser og lange motorcykelstøvler på,
> tør slet ikke tænke på hvad der kunne være sket, hvis jeg havde kørt uden
!

Ja i sådanne tilfælde er man glad for at have udstyret i orden.

Håber helbredet er OK i dag.

--
Med venlig hilsen / With best regards

Martin L. Johansen
Kolding - DK
www.volcane.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-09-02 18:20

"Martin L. Johansen" <volcanedk@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:8UPc9.50119$ww6.3493148@news010.worldonline.dk...
>
> "Michael Frederiksen" <chipmasterNOSPAM@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> > Jeg kører som regel med handsker og læderjakke, en sjælden gang uden,
hvis
> > det er ulideligt varmt.. Mine bremser for er ny renoveret med Gold frenz
> > klodser, og ny slebet skive.. bag i sidder et sæt malossi bremsebakker..
> jeg
> > har ikke lige målt stoppelængden, men kan sikkert sagtens stoppe
hurtigere
> > end en del biler med samme hastighed..
>
> Det er godt at høre mine "fordomme" kan blive bragt til skamme.

Desværre er det ikke kun en fordom :(

>
> > Det er tit uhyggeligt så lidt nogen egentlig går op i deres egen
> sikkerhed..
> > En af mine venner overhalede mig og en bus idag på en RMX'er uden
hjelm..
> > jeg havde kun hovederysten tilovers.. Lad os alle håbe de forskønnes for
> > fysiske uheld, og kun for smadret knallerten, hvis/når det går galt.. og
> dig
> > der ikke overlevede, fred være med dig!!
>
> Uha. Ser det sq også selv jævnligt. Har også set lignende scenarioer gå
> galt. Det ser sq grimt ud. Når de så rejser sig op og dingler og man
finder
> ud af de er pissefulde/skæve, så har man ikke ret meget medlidenhed
> tilovers.

Nix.. kender flere der kører pisse fulde!
Kendte også en.. ja, kendte, der blev kørt ned af en lastbil, to på en
røvtunet 45'er, cykelsti.. lastbilen overså dem, og kørte over for sin
ubetingede vigepligt.. Det var min kammerats far der kørte lastbilen.. det
er en meget trist historie, 1½ år gammel!
Den ene overlevede, den anden, min bekendte gjorde ikke! Hans efterladte har
stadig svært ved at takle det.. specielt hans lillesøster, som er på min
alder..

--
Michael Frederiksen
Honda SFX - *suk*
ICQ: 121663556
Fjern NOSPAM ved svar på email ;-P

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-09-02 18:33

"Michael Frederiksen" <chipmasterNOSPAM@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Desværre er det ikke kun en fordom :(

Nej, jeg tror skam også mere at det er realiteten.

> Nix.. kender flere der kører pisse fulde!

> Kendte også en.. ja, kendte, der blev kørt ned af en lastbil, to på en
> røvtunet 45'er, cykelsti.. lastbilen overså dem, og kørte over for sin
> ubetingede vigepligt.. Det var min kammerats far der kørte lastbilen.. det
> er en meget trist historie, 1½ år gammel!

Det er noget fandens noget med de lastbiler. Dem skal man sq være opmærksom
på, selvom det er dem som har vigepligten. Dengang jeg kørte på cykelsti
(dvs. cykel eller knallert) turde jeg ikke "drøne" forbi, uden at være
sikker på vedkomne overholdte sin vigepligt. Vigepligt eller ej, så er føren
af en bil eller lastbil trods alt beskyttet af et "bur".

> Den ene overlevede, den anden, min bekendte gjorde ikke! Hans efterladte
har
> stadig svært ved at takle det.. specielt hans lillesøster, som er på min
> alder..

Kondolerer!

--
Med venlig hilsen / With best regards

Martin L. Johansen
Kolding - DK
www.volcane.dk