/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hvad er en OEM version
Fra : ferik
Vist : 734 gange
480 point
Dato : 20-02-05 09:43

Så vidt jeg forstår det, er det noget der er fremstillet af en, og solgt på licens til en anden, der så sælger det igen
det kan ofte så kun bruges en gang
jeg har et par bekendte der overvejer at købe ny computer med OEM ver ( windows XP)
( jeg er ikke tilhænger af OEM ver )
jeg ved at de er en del billigere, men der er også ulemper
er der nogen der kan forklare det hele tydelig, så jeg kan give det hel rigtig videre

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 20-02-05 09:51

OEM er software hvor licensen ejes af din leverandør, det vil i dette tilfælde sige, at Microsoft har solgt licensen til eksempelvis Dell, Acer eller hvem der nu har lavet computeren, det betyder rent praktisk kun at eventuel telefonsupport ikke ydes af Microsoft, men af den leverandør der har solgt dig computeren

Kommentar
Fra : Coliniiii

Dato : 20-02-05 10:00

OEM = Original Eqipment Manufacture Det er en licens givet til fabrikanter fra f eks.Microsoft. C

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 20-02-05 10:01

hej
de må kun sælges sammen med hardware
eks hvis du køber en hd kan du købe en win xp til en billigere pris
du kan ikke købe (så hvidt jeg ved) en oem ver. uden den hardware den kan bruges på
du kan eks.vis ikke gå til ziteck computer butik og købe et netkort til 25 kr
som de har på tilbud i næste uge og forvete at få en win oem

mvh
ole

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 20-02-05 10:03

? kan det bruges mere end en gang
på flere computerer
efter udskiftning af dele i computeren

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 20-02-05 10:05

Produktet leveres som OEM version, hvilket betyder at programmet kommer uden æske, og med en mindre manual. Der ydes ikke support på denne version. Ellers er programmet identisk med den fulde version.
Afskrift

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 20-02-05 10:06

Kan kun bruges på den computer det er solgt sammen med, og såfremt du udskifter dele i computeren (andet end harddisken) ligger det der jo endnu

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-02-05 10:26
Kommentar
Fra : ferik

Dato : 20-02-05 10:35

Til molokyle
det er meget godt dit svar (sikkert)
du kan jo ikke vide at jeg er en gammel pensionist, der ikke er for god til engelsk
prøv en anden tråd jeg har igang
http://www.kandu.dk/dk/spg/60427
hilsen ferik

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-02-05 10:59

ferik -> Dér har jeg givet mit besyv med

I princippet er der ikke forskel på en original og en OEM version af software, udover hvad der allerede er nævnt :

1.) Begrænset support
2.) Begrænset dokumentation
3.) Leveres ofte kun som tilbehør til et andet produkt

Byte for byte er kildekoden til programmet identisk, da der er tale om et licenteret produkt. Det svare f.eks til at en FIAT fra Italien kan købes som SEAT i Spanien. Forskellen på de to biler er navnet. Reservedele passer i begge biler.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 20-02-05 11:03

fiat og seat ens
det var i de gode gamle dage
idag ww og seat

undskyld jeg ved godt det ikke har noget med tråden at gøre

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 20-02-05 12:03

Jeg bruger XP home, OEM.
Og har benyttet mig af Microsoft telefonsupport uden
protest fra deres side.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 20-02-05 12:24

Må jeg også være med med dette link som jeg har anvendt flere gange ved spørgsmål om licenser:
http://www.microsoft.com/danmark/license/programmer/licensoversigt.asp

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 20-02-05 12:29

også lidt uden for emnet (men kan findes i disse link).
Måske det var en god idé for ferik at gemme disse link... til kommende spørgsmål

- http://www.pchjaelpen.dk/14-EDBOrdbogPart01.htm

- http://asp.mkdata.dk/Dictionary/dictionary.asp

- http://www.duda.dk/fag02/EDB___IT/edb___it.html

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 20-02-05 12:30

Skulle måske lige præcisere. OEM betyder faktisk, at softwaren kun må sælges sammen med hardware og, at licensen kun dækker sammen med den hardware og hvis man senere udskifter væsentlige dele af hardwaren så det ikke længere fremstår som samme produkt så skal man købe en ny licens.
MS mener i øvrigt ikke, at man må sælge styresystemer sammen med RAM eller lignende, men det skal sælges sammen med nye PC. Det skulle vist nok også vær eOK sammen med bundkort der er så væsentlig en udskiftning, at de tkræve rny licens.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 20-02-05 13:21

Til molokyle! og andre, du skriver:
I princippet er der ikke forskel på en original og en OEM version af software, udover hvad der allerede er nævnt :

1.) Begrænset support
2.) Begrænset dokumentation
3.) Leveres ofte kun som tilbehør til et andet produkt

jeg har haft det indtryk, at når man købte en ny computer, med f eks Win XP home, så kunne man ikke flytte det til anden computer
(hvis man f eks ville have en større næste år, men det må man så godt/kan )

til CLAN!
jeg kendte ikke disse dejlige sider, jeg plejer at gemme en masse link, i 2004 blev det til over 800
jeg gemmer dem i en Excel fil, i grupper og med forskellige søgeord, hvis der er nogen der har et bedre gemmesystem, vil jeg gerne høre om det

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 20-02-05 13:56

Microsoft Internet Explorer har skam et "indbygget gemme system". Det hedder Foretrukne (oppe i øverste menu).
Ferik... jeg ville ikke gå så højt op i det der OEM, du kan sagtens installere din "gamle" OEM XP på en ny computer. Det ville jeg som privat IKKE ligge søvnløs over, og som Teil skriver... så rager det sikkert også Microsoft en bønne, de kan højest tænkeligt slet ikke opdage det. Desforuden så leveres de fleste nye computere med styresystem.
Fortsat god weekend
Søren

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 20-02-05 14:22

Hvis man genbruger em OEM licens KAN der komme en meddelelse om, at der er aktiveret for mange gange og så skal man aktivere telefonisk, men jeg har aldrig hørt om, at de har nægtet at gøre det, men de har ret til det i henhold til licensbestemmelserne.
Det korte af det lange er, at den væsentligste forskel på en OEM og en fuld licens (som du selv er inde på, at man kun må installere den på den PC den er købt med og, at der ikke er support på den version fra MS.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 20-02-05 14:54

jeg syntes at de sidste par indlæg er rigtig gode
jeg gemmer adresser i excel fordi at jeg har behov for at bruger link en del forskellige steder, de jo nemme at tage med eller at flytte til den bærbare
det kan godt ske engang imellem, når jeg er ude at køre bil at jeg kommer til at køre en smule for stærkt, det ligger jeg bestemt ikke vågen over, (hvis i forstår hvad jeg mener)
jeg gjorde måske ikke mit ? klart nok fra starten, men troede faktisk ikke at en OEM ver. kunne aktiveres mere end en gang
jeg venter med at lukke da jeg midt i fodbold i TV

Kommentar
Fra : plextor

Dato : 20-02-05 21:22

Jeg er blevet forklaret at en oem software "låses" til den computer den installeres på.
Diffinitionen på en computer er efter microsoft, "bundkortet".
Så selv om man køber en oem version med en mus...h-disk eller andet (firmaer kan have forskellige tilladelse til HVAD de må levere en oem version med...altså evt kun en mus)

Der medfølger et klistermærke til en oem, som SKAL sidde på den maskine som softwaren er installeret i.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 21-02-05 09:40

OEM indebærer åbenbart et andet problem også, jeg kar været udsat for at jeg ved et HD crash hos en bekendt, skulle bruge den originale CD for at kunne installere XP på den nye disk.
Men AK, han havde ikke fået den leveret sammen med PC en.
Er det lovlig af forhandleren ikke at udlevere CD en, jeg mener at selv om det er en OEM version, så har man jo betalt for den.
kj

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 21-02-05 14:36

Jeg syntes faktisk ikke at svarene er helt entydige, jeg vil derfor prøve at omskrive mit ? til et tænkt eks.

" Jeg har en computer der er ca. et år gammel, desværre har mit barnebarn været ved at rode med den, den kan ikke starte eller noget som helst, så jeg regner med at den er lige til brokkassen, maskinen var købt med Windows XP home OEM ver. programmet har ikke på nogen tidspunkt været registreret, da jeg nu vil købe en ny computer kan jeg så umiddelbart indlæse XP home, jeg har selvføgelig en skive med programmet og koden"
jeg håber at dette er lidt mere klart ?
ferik

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 21-02-05 14:51

det burde ikke være nået problem da den ikke har været registreret (da du kan købe OEM versionen hvis du køber en mus harddisk elign)

men hvis com kun er et år gammel så kan den vel laves

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 21-02-05 14:53

har han været inde i den og rode med hardwaren eller er det softwaren???

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-02-05 15:06

Hvis du har 'sikkerheds opdateret' hos Microsoft på den tidligere maskine med OEM versionen, er det muligt (..stort hemmelighedskræmmeri ! ), at den alligevel er registreret/aktiveret hos MS ..og du må derfor ringe, for at få den genaktiveret (..hvilket faktisk er ulovligt og ikke noget JEG vil anbefale !)

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 21-02-05 15:20

Du skal da bare install den hvor og hvornår du har lyst,virker den ,er det godt,det er trods alt en vare du har købt og betalt.Det er jammerligt at se folk,vride tungen af led for at fortælle hvor retlinede de er.Det er sgu kun microsoft og ikke PET,og til sidst ,det er en vare du har købt og i mine øjne kan gøre med hvad du vil,at så MS har nogle regler de har udstukket og i nogle tilfælde får lov at håndhæve er bare ærgeligt.

Kommentar
Fra : plextor

Dato : 21-02-05 16:29

Olepost:

Nu bliver der spurgt om en forklaring på oem!!!
Det skal manden vel have?

Om folk så vil følge de regler som et produkt som en oem-version er underlagt, gik spørgsmålet ikke om.

Direkte opfordring til en evt. ulovlighed hører ikke hjemme herinde.

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 21-02-05 17:08

plextor
Jeg har efterhånden set så mange forkl og udgaver af disse OEM versioner,så hverken den ene eller anden kan finde ud af det.3 x aktivering 5x aktivering, tids aktivering,en herinde havde kun 4 dg tilbage.Jeg opfordrer ikke til direkte ulovligheder,ulovligheder over for hvem,et FIRMA der sælger et produkt med nogle hj strikkede regler som i guds eget land er ved at give bagslag for MS.Jeg nægter at tro på at en vare man har købt og betalt for,ikke må bruges på en anden PC,lovligt,måske ikke i MS love,men det er da vist da også det eneste sted
Du taler om regler og ulovligheder i samme åndedrær,jeg ser ingen sammenhæng

Kommentar
Fra : plextor

Dato : 21-02-05 18:47

Der er jo noget der hedder ophavsret, altså rettighederne til at bestemme om hvordan ens "ting" bliver brugt..
Ved en installation accepterer man nogle betingelser, og dem forpligter man sig til at overholde.
(skrev regler, men skal gerne rette det til betingelser ...kært barn...)

En musiker som laver et stykke musik, ejer rettighederne til at vælge om de f.eks må deles med andre over nettet eller kopieres frit.
En fotograf ejer rettighederne til sine billeder og bestemmer hvad andre må gøre med dem.

Misbrug af disse rettigheder, kan medføre et civilt søgsmål (et civilt søgsmål har den ulempe for den sagsøgte at bevisbyrden ligger hos den sagsøgte, altså skal man bevise at man IKKE har misbrugt rettighederne)

Det du henviser til i usa, er nu en monopol dom, og har intet med brugsretten af produktet at gøre.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 21-02-05 19:12

jeg syntes der kommer så meget godt på bordet, så jeg forhøjer med 60 point

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 21-02-05 19:19

jeg kender flere eks. på at folk der har købt OEM ver. ikke aner hvad de har købt, men det vil jeg ikke give BILL GATES skylden for, der er såmænd nok andet han må bære på hans skuldre

Kommentar
Fra : wilsonweb

Dato : 22-02-05 12:00

OEM = Original Eqipment Manufacture ... hvilket betyder at hvis du selv vil samle din computer og vil have Windows XP "på", så kan du samtidig med hardware købe en OEM-licens. Denne licens knytter sig så til den samlede (komplette box, kabinet) computer og kan kun bruges på denne. Sammen med licenskøbet følger der også et licensklistermærke som skal påføres kabinettet. Altså er OEM en producent licens, så der på den måde spreder sig "Windowser" til alverdens computere ved at være billigere end andre licenser (Mac m.m.).

Kommentar
Fra : plextor

Dato : 22-02-05 16:30

Lav en google søgning på "hvad er et oem" i sider fra dk.

Det øverste link, er til microsoft om licensinformation.... der bliver det forklaret kort og godt.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 22-02-05 16:33

Hvorfor er de seneste kommentarer bare gentagelser af det andre allerede har skrevet, bare i en ny formulering (Google og gæt samt måske tilsat en anelse af point-begærlighed).

Kommentar
Fra : kj

Dato : 23-02-05 09:33

kj
Jeg tror at alle ved nu, hvad en OEM version er. Men jeg savner svar på spørgsmålet om en producent ikke skal levere CD 'en med, selv om xp er installeret hos ham med denne OEM CD

Kommentar
Fra : plextor

Dato : 23-02-05 16:12

kj:

På microsoft side om oem står der også man får udleveret en cd med en pc med oem licens!!!

BjarneD:
Når du snakker gæt mener du så formuleringer som denne: "Det skulle vist nok også vær eOK sammen med bundkort der er så væsentlig en udskiftning, at de tkræve rny licens."
Sakset fra dit eget indlæg...

Pointbegærlig?
Hvis jeg var pointbegærlig, ville jeg sikker bruge meget mere tid herinde, jeg har under 1.000 point og har været her et år længere end dig BjarneD, du har snart 80.000 point, såååååå det er måske mere de sure rønnebær om at dit tidligere svar ikke er godtaget.
Og hvis ikke DU gik meget op i point... ville du jo slet ikke nævne dem.....

Kommentar
Fra : wilsonweb

Dato : 24-02-05 13:19

Hvad så "ferik" - har du fået svar nok!!!!! -

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-02-05 17:58

Der ramte jeg vist plet Plextor! Pointbegærlige er så vidt jeg ved ikke dem der tjener point, men dem der lader sig lokke af mange point til at give kommentarer der ikke bygger på reel viden. Jeg er ret lige glad med hvor mange point jeg har, men det det er jo så let at sætte lighedstegn mellem mange point og snart hvad som helst når man ikke selv har ret mange point.
Jeg syntes, at det er dumt, at ferik har sat så mange point på for man kan være mere sikker på seriøse svarere hvis man giver få point.

Kommentar
Fra : plextor

Dato : 24-02-05 19:05

BjarneD:
Hvis du kunne læse og forstå indholdet af indlæget af 23-02-05 16:12, ville selv DU kunne komme frem til at pointene rager mig en høstblomst.
Jeg har masser af andre ting at bruge min tid på end at jagte point herinde,

Nu snakker du om reel viden, så svar da lige på om du mener din egen formulering:
"Det skulle vist nok også vær eOK sammen med bundkort der er så væsentlig en udskiftning, at de tkræve rny licens."

Er det ikke netop gætværk og netop en kommentar uden reel viden ?
Så JO du ramte plet....Du skød dig selv i foden, med din dømmende holdning over for andre.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-02-05 19:20

Nej det er fakta, der bygger på udtalelser fra Microsoft medarbejdere, men når jeg skriver vist så skyldes det, at man både kan læse vildledende informationer og får forskellige beskeder fra Microsoft, selv om meningen er helt klar og som det så rigeligt er beskrevet. (Information som man støder på når man har arbejdet som administrator og IT rådgiver.)
Nu er det da helt bekræftet, at du ikke aner en skid, altså Gæt og Google!
Du tror at du er pisse-smart at skyde efter en med mange point og derefter finde noget som du netop ikke aner en skid om. NAR!

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 24-02-05 19:40

hej
hvad med om i ikke fjernede et flue ben med det sprog i bruger
og så oprette en tråd med meninger om jer selv

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-02-05 19:44

Kommentar
Fra : plextor

Dato : 24-02-05 20:08

BjarneD:

Hvis du har været administrator, burde du vide at deep links er ulovlige i dk???
Derfor brugte jeg henvisningen til google, med søgeord, så man kommer direkte ind på microsoft beskrivelse af DERES oem produkt!!!

Din nedladende sprogbrug, kan jeg kun grine af....det var jo forventet....

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-02-05 20:19

Deep links - hvor?

Kommentar
Fra : plextor

Dato : 24-02-05 20:29

BjarneD:

ok bruger lige 2 minuter på at fortæller en "administrator" hvad et deep link er....

Et deep link er et link som linker dybere end roden af et site.

www.kandu.dk er roden af dette site
Men http://www.kandu.dk/dk/spg/60985 er deeplink til denne tråd...

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-02-05 20:41

Nu kan jeg bedre forstå, at du kun har besvaret 8 spørgsmål.
Af hensyn til alle andre stopper jeg nu før jeg foranlediger, at du udbreder endnu mere nonsens.

Kommentar
Fra : plextor

Dato : 24-02-05 23:19

BjarneD:

Det vil sikkert glæde mange....

Det kan jo kun undre, at du undgår at korrigere, hvis du mener at du ved bedre....

Men det er jo hele essensen, det gør du netop ikke....

At nogle folk bruger hele deres tid på at kigge spg. herinde, er deres sag, vi andre har et netværk irl som optager tilsvarende tid....

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 25-02-05 00:28

Som du fremturer er jeg jo nødt til at gøre det klart, at du er helt forkert på den..
Det er ikke ulovligt, at lave dybe links og det eneste der skulle antyde er, at visse Internet aviser har sagsøgt nogle webudgivere og fået en udeblivelsesdom ved en byret fordi det sagsøgte firma gik konkurs i mellemtiden.
I øvrigt er det som regel kun når der sker misbrug af andres websites, at nogen bliver fornærmede og hvis de pågældende ville kunne det jo bare forhindre, at der kan linkes.
Det jeg oponerede imod er netop, at der er nogen der spiller smarte og kommer med information som er det rene bavl og i dette tilfælde kom der bare information, som var skrevet af flere endda, og at du så fremturer i et forsøg på at nedgøre mig og derved fremkommer med direkte forkerte oplysninger gør jo bare det hele meget værre og ødelægger de tfor dem der søger oplysninger.
Hold nu op med de bortforklaringer for at sløre, at du bare spiller smart med en søgemaskine. Føj!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-02-05 00:39

Heeeiiii.... profiler dog ! Det står jo lige her :

Der er så vidt jeg ved, faldet en principiel dom for; man ikke er ansvarlig for indholdet, hvis man lægger et LINK til noget uansvarligt. Dette mener kandu.dk også :
Citat
Du vil sikkert bemærke, at vi har linket kandu.dk til en masse andres websteder, det er jo godt nok, men det betyder ikke, at vi har checket alle disse sider igennem for at se, hvad der er på hver enkel. Så lad være med at bebrejde os, hvis du går ind på en side der omhandler noget der fornærmer dig eller dine husdyr. Så husk når du hopper til en af de andre websteder er det på eget ansvar.

Er man indehaver af det uansvarlige indhold, kan man derimod straffes efter gældende lov ...eller blive anmeldt af kandu.dk, hvis kandu teamet finder indholdet stødende :
Citat
Det bringer os til, hvad der er tilladt på kandu.dk. Selvom at vi fra tid til anden går vi ind på grupperne, og kigger på alle sendte indlæg i vores emner, påtager vi os intet ansvar eller erstatningspligtighed for indholdet på disse sider. Vi påtager os heller intet ansvar eller erstatningspligtighed for nogen, ærekrænkelse, fejltagelse, fornærmelse, bagtalelse, forsømmelse, løgne, obskønitet, pornografi eller blasfemi der muligvis må medfølge når du besøger disse steder hos kandu.dk. Og lad være med at være dum ved at sende eller transmittere/overføre noget forfærdeligt, truende, ærekrænende, modbydeligt, skandaløst, ophidsende, pornografisk, væmmeligt, ondt, blasfemisk materiale, der på nogen måde kan komme i konflikt med lovgivningen, da dette kunne resultere i en civil retssag. Eller sende noget andet materiale der på nogen måde overtræder loven, for selvom at vi respekterer dit privatliv, har vi desværre intet valg end at fuldt ud samarbejde med hvilken som helst lovmyndighed eller domstol der vil vide hvem der har lagt modbydeligt stof hos kandu.dk.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 25-02-05 00:54

Det var en anden vinkel Molo, men hvorfor ikke.

Kommentar
Fra : plextor

Dato : 25-02-05 07:03

BjarneD:

Som forventet kom der endnu et selvhøjtidelig indlæg fra din side i dit nedladende tonefald...
Jeg morer mig god og grundig over din dobbeltmoralskhed!!!

Du prøver at trække andre ned på dit plan, da din saglige dokumentation udebliver!!

Dine egne ord om bavl og nar, anser jeg som selvironisk, da jeg ikke kan have respekt for personer som dig.

Denne tråd gik off tropic, 22-02-05 16:33.

Lev nu med at du ikke har fået dit svar godkendt.... point herinde er ikke alt i livet...så kom videre!!

Denne tråd er slut for mit vedkommende, meeeen mon ikke der kommer endnu et nedladende selvhøjtidelig indlæg fra anden side.

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 25-02-05 10:27

Jeg syntes da BjarneD´s historie om administrator og hans mange point er sød,at den så bliver triviel at læse er en anden sag,jeg tror det er 20´ende gang han afgør et spgm på den måde.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 25-02-05 10:31

Misundelse er en grim ting Olepost. Du var i øvrigt også en af dem jeg hentydede til med Goggle og gæt!

Kommentar
Fra : kj

Dato : 25-02-05 11:09

Jeg synes ferik skulle afslutte spørgsmålet, da det hele nu er gået op i hat og briller, point, misundelse og personligt nag og fnidderfnadder.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 25-02-05 11:36

kj, din efterlysning af hvorvidt der skal være en cd-rom med en præinstalleret Windows må nok forblive ubesvaret for hvor MS før i tiden mente, at en manglende original installations cd var tegn på piratkopiering så er der nu mange producenter af computere, der laver en "ghost" installation på en recovery cd eller simpelthen bare på en partition, og så anvender man i dag certifikatmærket, som bør være påklæbet den nye PC, som den eneste form for ægthedsbevis.
Det at MS ikke længere omtaler tilstedeværelsen af en cd-rom kan nok betragtes som om det ikke længere er noget man skal hvilket måske skal ses i sammenhæng med det begrænsede udvalg af hardware der må udskiftes i forhold til licensreglerne.
Her er hvad der skrives om hvornår man skal have en cd:
Citat
Hvornår skal jeg have udleveret en hologram-cd (kant-til-kant)?
Du skal have udleveret en hologram-cd (kant-til-kant), hvis du anskaffede Microsoft Windows-operativsystemsoftwaren ved købet af din pc hos en systembygger – en lille eller mellemstor pc-producent. Du kan også tjekke dette ved at se på mærkatet med ægthedsbeviset. Hvis der på mærkatet med ægthedsbeviset på pc'en står "OEM Product" under programnavnet, ELLER hvis tallet længst til højre på mærkatet slutter med bogstavet "D", skal du have udleveret en hologram-cd (kant-til-kant) af pc-producenten.

Her fra: http://www.microsoft.com/resources/howtotell/da-dk/faq.mspx

Kommentar
Fra : plextor

Dato : 25-02-05 15:47

olepost:

Ja desvære er de rnogen som går over til at gå efter manden, hvis ikke de kan få bolden...
At det sker så tit, siger jo mere om personen

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 25-02-05 17:41

jabbe jabbe jab jab

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 25-02-05 18:07

For lige at gøre det klart, er jeg interesseret i at vide om det er mulig ( ikke noget med regler eller lovlighed ) at instalere en WINDOWS XP HOME OEM ver på computer 2.
jeg syntes at indlægene har været forskellige
ellers syntes jeg det har været en spændende tråd

Accepteret svar
Fra : 1133

Modtaget 480 point
Dato : 25-02-05 18:13

hej ferik
JA JA JA
få så sluttet den tråd
mvh
ole

Godkendelse af svar
Fra : ferik

Dato : 25-02-05 18:28

Tak for svaret 1133.

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 25-02-05 18:35

Det var godt nok noget af en tråd, men hvad med at prøve dig frem ferik og prøv at registre dem hos Microsoft så får du vel at se hvad der sker.

God weekend.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 25-02-05 21:03

nu var det her et fiktivt ?
jeg kører med WIN XP PRO, så ingen problemmer der
det var mere et ? under hensyn til forskellige venner og bekendte, der for at sparre nogle håndører måske kunne finde på at købe en OEM ver

Kommentar
Fra : molokyle