/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
UTF-8
Fra : steenolsen
Vist : 394 gange
100 point
Dato : 20-02-05 01:51

Hej,

jeg har prøvet at validere min side på w3, og får denne fejlmelding: No Character Encoding Found! Falling back to UTF-8

Hvordan kommer jeg af med den?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-02-05 09:52

Det gør du ved bl.a. definere en !DOCTYPE : http://www.w3.org/QA/2002/04/Web-Quality (..se et stykke nede )

..samt og nok så vigtigt : Angive et tegnsæt. F.eks. :

Kode
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">

http://www.htmlhelp.com/tools/validator/charset.html

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : steenolsen

Dato : 22-02-05 23:17

Hej Molokyle,

tak for indlægget - det var lige det jeg skulle bruge. Det er virkelig et kæmpe kapitel, hvad...

Jeg har fumlet lidt rundt med det, og kan stadig ikke få valideret min side, trods diverse tilrettelser. Kan du se hvad der er galt den mellemste linie her?

<p><b>Modtag <u>GRATIS</u> tips</b><br>
Tilmeld dig vores nyhedsbrev og modtag gratis tips og tricks til markedsføring på nettet.<br>
<form action="mailingliste.php" method="post">

Steen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-02-05 00:27

Næeh... men måske i sammenhæng med resten af din kode ?

Prøv at skrive <br/> som i XHTML 1.0. Det er i hvert fald ikke forbudt i HTML 4.01 heller

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-02-05 00:31

Heeeiii... nu kan jeg se det :

<u> ... </u> er deprecated og dermed illegal i !DOCTYPE .... strict.dtd for HTML 4.01

http://www.w3schools.com/tags/tag_u.asp

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : steenolsen

Dato : 25-02-05 09:08

Faktisk et godt link, det sidste du sendte...

Jeg tror desværre ikke du har ret. I hvert fald brokker den sig stadig over linien nedenunder. Faktisk tror jeg, efter at have kigget nærmere på det, at det er hver gang jeg laver linieskift....

Al mit indhold trækkes fra en database, og udskrives til skærmen sådan her: echo nl2br($vis[foo]); og det ser ud som om det er i den forbindelse der er problemer... Synes bare at det lyder mærkeligt, hvis det skulle være problemet, for der plejer da at være styr på det PHP guruerne udvikler... Men jeg kan ikke se andet

Hvad tror du?

Kommentar
Fra : steenolsen

Dato : 25-02-05 09:10

Jo.... har lige været inde og tjekke nl2br på php.net, og det ser faktisk ud til at det ER det der er galt. Se første brugerinput ang. overholdelse af W3 standarden.