/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Kender nogen min far
Fra : blowjo
Vist : 525 gange
20 point
Dato : 19-02-05 20:39

Jeg søger oplysninger omkring min far ,Tonny Charly Alfred Christensen, som er født 28 juni 1906 i København - Han var musiker og spillede bl.a i odd-fellowpalælet- i 1949 spillede han på et lille dansested ved Nørrebros runddel han var janizar (vist forkert stavet) men han spillede på slaginstrumenter- Jeg søger også 2 halvsøskende af min far
som jeg intet ved om (desværre) men håber at oplysningerne omkring min far kan hjælpe
jer derude på nettet til at hjælpe mig herhjemme med at finde oplysninger der kan bibringe til at jeg finder mine 2 halvsøskende- venlige hilsener

Accepteret svar
Fra : jkrjk2

Modtaget 30 point
Dato : 19-02-05 21:01

Med de oplysninger du har, kan du henvende dig på et hvert folkeregister og betale ca. 54 kr. og få oplysninger om hans bopæle, ægteskaber m.m.

Nogle gange kan du ikke få oplysningerne, fordi han har nulevende børn. Men prøv, måske kan du spørge naboer, plejehjem eller lignende om de kan huske hans andre børn?
Hilsen Jeannie

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 19-02-05 21:02

Hej
Ved du hvor han boede i København, kan du finde flere oplysninger i folketællingen 1911 - 1916 - 1921. Du kan læse dem på rigsarkivet.
Du kan også se om der skulle findes oplysninger om ham i politiets registerblade. De står på Københavns Stadsarkiv. Dengang registrede man beboere i København hos politiet.

Evt. Kan du henvende dig hos på http://www.privatdetektiverne.dk som kan hjælpe dig eller du kan lægge en efterlysning ind på http://www.dis-danmark.dk/forum/list.php?f=1 og se om den giver bonus.

Hilsen Lis

Godkendelse af svar
Fra : blowjo

Dato : 19-02-05 21:12

Tak for svaret jkrjk2.Det var pænt af dig at reflektere så hurtigt på min anmodning ; mén jeg er bekendt med oplyningerne fra folkereg.Tak alligevel .Venligst Tonny

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 19-02-05 21:32

Hej Tonny!
Har du navnet på moderen til børnene?

Hvis du ved hvor han boede i 1940 og 1950, kan du se hele hans husstand, på Rigsarkivet i Kbh.

Det er gratis, eller så spørg om hjælp (også gratis) på http://www.dis-danmark.dk/forum/
Vælg Markedspladsen og HUSK at skrive en sigende overskrift.

Hilsen Jeannie

Kommentar
Fra : blowjo

Dato : 19-02-05 21:54

Tak jeannie - Kender hverken navn på moder eller andet. Har prøvet med husstandsoplysninger via folkeregisteret - ingen navne ingen oplysninger.Derfor kun oplysningerne om min far. Men vil prøve i Rigsarkivet som du foreslår - er på DIS-Danmark
men dog ikke i Markedspladsen - prøver det ligeledes - endnu engang Tak. venligst Tonny

Kommentar
Fra : blowjo

Dato : 19-02-05 21:57

Tak Lis. Har prøvet (næsten) samtlige muligheder du foreslår, dog ej detektiver med videre. Jeg har også lagt efterlysning på Dis-Danmark - Tak endnu engang - venligst Tonny