/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Frostfrit sommerhus
Fra : mdo
Vist : 1567 gange
20 point
Dato : 02-09-02 08:44

Hej,
Hvilke fordele/ulemper er der ved at holde et sommerhus frostfrit ?
(det er musteens-hus med 100 mm isolering i loftet og med loft til kib)
Og hvad løber sådan noget op i ?

Håber der er nogle som har et par guldkorn !

Hilsen MDO

Kommentar
Fra : hansi.christiansen

Dato : 02-09-02 21:33

Meget kort: du slipper for sprængte vandrør, med hvad dertil følger!

Accepteret svar
Fra : mango

Modtaget 20 point
Dato : 04-09-02 08:31

Hej mdo
Som hansi rigtigt skriver, slipper du for frostsprængte rør, og fugt, du kunne nøjes med bare 5 grader, men det holder ikke fugten væk. Hvad det koster, er jo betinget af hvor koldt det bliver i vinter, det kan vi jo ikke vide.
Jeg ville nok, hvis jeg var dig, nøjes med at holde det lige nettop frostfrit, og så tage derop et par gange i løbet af vinteren og varme det godt op, og få luftet ud inden du tager afsted.
Det kan ikke koste det store....ja jeg ved jo heller ikke hvor stort huset er?
venligst
Mango

Kommentar
Fra : smeden

Dato : 15-09-02 19:56

Hej mdo!
Sommerhuse i Danmark holdes ikke frostfrie uden opvarmning.
Alt vand skal ud af rørene,ved aftapshanen når om efteråret sommerhuset forlades.
Sisternen tømmes og en stor håndfuld salt i toiletet.
En lille kompressor kan hjælpe med de sidste dråber i rørene.
MVH Smeden