/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Imprægnering
Fra : okjk
Vist : 1475 gange
50 point
Dato : 19-02-05 17:15

Hvad er bedst til at genimprægnere tøj som fx Gore tex med har prøvet diverse både vask og spray, men synes ikke det er særligt godt.
Mvh: jkjk

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-02-05 17:20

spørg hos fagmanden og oplys hvilken form for stof det drejer sig om - du kan i visse tilfælde få et godt råd hos tekstilfabrikker - de giver dog ikke deres egne hemmeligheder fra sig - men kender de gode produkter.

Kommentar
Fra : okjk

Dato : 19-02-05 17:26

Hmm - jo tak for kommentaren - men jeg har prøvet en del forskelligt - også de anbefalinger der gives følger også nøje anvisningerne, men det bliver altså ikke rigtig sådan så regnen perler af som jeg synes det skal
jkjk

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-02-05 17:29

et lille tip - du kan bruge nogen af de midler der er beregnet til sko - det har jeg med helt gjort bla. med dynejakker osv.
Prøv dog alligevel at ringe til en tekstilfabrik - de ved hvad de taler om

Accepteret svar
Fra : Franksp

Modtaget 50 point
Dato : 19-02-05 21:32

Hej okjk

Hos Matas kan du købe imprægneringsvædske. Jeg kan ikke lige nu huske hvad det hedder. Det er et af deres egne produkter.
Når du har vasket tøjet (det skal være vådt) lægger du tøjet i opløsningen. Se brugsanvisningen på flasken.
Jeg bruger det selv til mit vaskbare overtøj og vindjakker. Det virker rigtigt godt.

med venlig hilsen
Frank

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 19-02-05 22:21

Det er den her Frank mener... tror jeg nok http://www.matas.dk/site/01Maend/27Stofimpraegnering/
(husk det var Franksp som kom med idéen - ikke mig)
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 19-02-05 22:23
Godkendelse af svar
Fra : okjk

Dato : 19-02-05 23:49

Tak for svaret Franksp.
Også tak til jer andre for kommentarer og svar.