/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
WEBCAMXP
Fra : Coolio_Nic
Vist : 375 gange
50 point
Dato : 19-02-05 14:24

Hej alle!
Er der nogle der kender til programmet WEBCAMXP for jeg kan ikke komme ind på den side hvor mit webcam billede er når jeg sidder på en computer uden for mit netværk. hvad gør jeg?????

Kommentar
Fra : John_J

Dato : 19-02-05 14:43

Hej, du skal lave en hjemme side før du kan se dit webcam på en anden computer, du kan generere html koden i webcamxp og kopiere den til dit html dokument.

John

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 19-02-05 14:49

Jeps hvis siden ligger på din pc, og du ikke har (web)server kørende på den så går det ikke, at se det fra nettet.
Du skal have et sted ude på nettet , til at uploade billede til.
Der findes flere der er gratis.
Husk stedet skal kunne bruge FTP.

Natmaden

Kommentar
Fra : Coolio_Nic

Dato : 19-02-05 16:34

Natmanden kan du forklare det lidt nærmere hvordan jeg gør og henter hvad??

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 20-02-05 17:51

Der er flere mulighedder.
Jeg vælger at forklare den med webhotel.
men først vil jeg vide om det er noget som du kender til HTML, FTP, WEBHOTEL
Du skal bruge:

Et domænenavn
Få noget plads på nettet på et webhotel
Et ftp program til up/download

Eget domæne kan koster penge
Webhotel kan koste penge.
ftp er gratis

1. start med at kikke på http://web10.dk og http://b-one.nu
Der er 2 næsten identiske webhoteller , en opstartspris med domæne og alt første år vil koste ca.3-400 kr.
Det er billigt og giver dig mange fremtidige muligheder.
Opret nu ikke noget men kik bare så du får en ide, om hvad der skal til.
Med denne løsning bestemmer du selv og du har eget postsystem med.
Dette bruger jeg selv.

2. vi finder noget gratis, som sikkert virker lige så godt, men er en del mere begrænset.
Dette har jeg ikke prøvet meget, og at det er gratis gør også at der er risiko for at tingene, en dag ikke virker.
Nogen skal jo betale.

3. opsæt din egen hjemmeserver.
Virker let nok men sikkerhed er lav og tenkiskt nivau er højt.
Ikke tilrådeligt. (Ordet 'let' kan betyde meget svært her)
http://httpd.apache.org/docs/

FTP vil du altid skulle bruge.
Jeg bruger filezilla, som er godt, og gratis.
det henter du her. http://sourceforge.net/projects/filezilla
lidt nede på siden finder du det 'FileZilla version 2.2.11 February 20, 2005' tryk på download.
på næste side vælg filen 'FileZilla_2_2_11_setup.exe' resten klarer du selv.

Nu bliver det mere tekniskt. Så er du med hertil.?
Ps. hvilket styresystem bruget du ?

Kommentar
Fra : Coolio_Nic

Dato : 20-02-05 17:59

ja tak jeg er med så langt.
Jeg vil helst have det gratis.
jeg har hentet FileZilla.
Min pc’s styresystem er xp
servers small business 2003.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 20-02-05 19:08

http://www.frip.dk
http://www.1go.dk
Der er flere end disse 2, men jeg tror at de er bedst.
vælg eventelt dem begge, det jo gratis.

Har du instaleret Filezilla. ? (behøves ikke endnu men er godt lige at få styr på)
kender du opbygningen af en webside(r) index.html, osv.
Selv bruger jeg det der hedder PHP men det en anden historie..

Jeg kikkede kun meget overfladisk på hotellerne, men det SKAL understøtte FTP, for at du kan bruge webcam.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 20-02-05 19:10

Har du spørgsmål, så giv dem et nr.
så er det nemmere for mig at svare
kikker forbi her senere, eller i morgen

Kommentar
Fra : Coolio_Nic

Dato : 21-02-05 16:03

det der med at opbyggen en side jeg bruger frontpage er det godt nok??
min e-mail er : nic_7777@hotmail.com.
jeg har instaleret filezilla.

Kommentar
Fra : Coolio_Nic

Dato : 21-02-05 16:46

hvordan bruger jeg det er webhotel??

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 21-02-05 22:04

bruger ikke frontpage, det er sikkert ok , men kan hotellet bruge frontpage ?
jeg hjælper dig ikke med hjemmeside, men at få et webcam på nettet !
kik på hotellets muligheder og kik på kandu's lille gode kursus med html.

for at få webcam på en side, har webcamxp jo lavet en side til dig,
formoder at denne side er på din egen pc og at du har set den.

denne htmlside/mappe skal uploades med ftp
derefter skal webcamxp indstilles til at pege på siden på nettet.

Kommentar
Fra : Coolio_Nic

Dato : 22-02-05 14:24

hvordan gør jeg det?????

Kommentar
Fra : Coolio_Nic

Dato : 22-02-05 14:28

ps hvordan bruger jeg det der filezilla????????

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 22-02-05 16:22

Jeg kan jo ikke gætte, hvor du har meldt dig til.

Kommentar
Fra : Coolio_Nic

Dato : 22-02-05 20:01

UPS inde på http://www.frip.dk.
UNDSKYLD

Kommentar
Fra : Coolio_Nic

Dato : 23-02-05 18:17

er der ingen der kan hjælpe mig

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 27-02-05 02:56

Undskyld, jeg har haft et nedbrud på en 200Gb harddisk.
og er ved at redde det jeg nu kan.
er der ftp. på frip. ?
kikker tilbage, desværre først i løbet af ugen. sorry !