/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
The Who
Fra : Beatfanatic
Vist : 260 gange
22 point
Dato : 19-02-05 14:06

Jeg har gransket i forskellige bøger/websites
Er der nogle der ved om the Who´s allerførste Lp findes på cd?
Tror nok nr. My Generation er på Lpen.
Hvor kan den købes?

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 19-02-05 14:13

Måske du kan finde ud af det her:
http://www.petetownshend.co.uk/projects/thewho/

Men ved du hvad LP'en hedder og udgivelses år???

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 32 point
Dato : 19-02-05 14:14

Dine første spørgsmål kan du får svar på ved at søge på Biblioteks-databasen: www.bib.dk
Når du kommer ind skal du vælge Musiksøg. Derefter kan du vælge en hel masse ting. Kunstner The Who skal indtastes i Forfatter-feltet. Vælger du Musik-CD, vil du så få en liste over alle de CD'ere med The Who der ligger på danske biblioteker. Du kan vælge at se indhold af hver CD. Og du kan bestille dem hjem fra dit lokale bibliotek. Lær at bruge denne side, det er en riggtig god side også hvis man vil finde sangtekster og noder.
Hvor den kan købes ved jeg ikke, men du skal jo nok ind i en af de gode Musik-antikvariater. Go for it. AJ

Kommentar
Fra : IPM

Dato : 19-02-05 14:52

Hej Beatfanatic
Du kan godt få en CD hvor de bedste af The Who's numre findes

Den hedder The Who - My Generation The Very Best Of The Who

Og der er følgende numre på

1. The Who - I Can't Explain
2. The Who - Anyway, Anyhow, Anywhere
3. The Who - My Generation
4. The Who - Substitute
5. The Who - I'm A Boy
6. The Who - Boris The Spider
7. The Who - Happy Jack
8. The Who - Pictures Of Lilly
9. The Who - I Can See For Miles
10. The Who - Magic Bus
11. The Who - Pinball Wizard
12. The Who - The Seeker
13. Baba O'Riley.
14. Won't Get Fooled Again Full Length Version
16. Join Together.
17. Squeeze Box.
18. Who Are You (Single Edit Version).

Så må vi heller ikke glemme deres Tommy

Dejligt at der er nogle der kan lide det gode gamle Rock

MVH
IPM

Godkendelse af svar
Fra : Beatfanatic

Dato : 19-02-05 15:09

Tak for svaret arne.jakobsen.
Ja det var da en god ide,jeg vil prøve at søge.
Mon ikke den første plade findes på cd?
CDen ipm henviser til,er forøvrigt rigtig god.

Kommentar
Fra : Beatfanatic

Dato : 19-02-05 15:13

The Who´s første rigtige Lp udgivelse MÅ findes på cd?
Så jeg vil lede videre!HVIS nogen ved hvor den skaffes så vil det være fedt

Kommentar
Fra : IPM

Dato : 19-02-05 15:47

Hej
Prøv en dag og hør en CD med gruppen The pretty Things det skal helst være deres første den hed Pretty Things
Det er guf for øregangene.
De fleste af deres gamle Lp findes på CD idag hvor der også er en masse extra numre som ikke fantes på de gamle Lp'er.

Kunne godt lave en lang liste til dig hvilke gode grupper du skulle høre de næste mange timer.

MVH
IPM

Kommentar
Fra : Beatfanatic

Dato : 19-02-05 19:18

Hej IPM!
Ja selvfølgelig kender jeg da pretty things selvom jeg kun er 29
De var faktisk mere "beskidte"end stones der omkring 64.
Lige for tiden lytter jeg meget til Free(Tons of sobs)og til Taste.
Danske grupper bla.Beefeaters og The Lions....ja der er mange
venlig hilsen Beatfanatic

Kommentar
Fra : Beatfanatic

Dato : 19-02-05 19:25

Hey Hey....
Jeg kunne da godt tænke mig at se hvad for noglr grupper du tænker på?
Men i al ydmyghed kender jeg meget fra start60erne og frem.
Altså Beat,rigtig rock,Rythm´n´Blues.
Men kom så med dem...nu bliver jeg nysgerrig.
venligst Beatfanatic

Kommentar
Fra : IPM

Dato : 19-02-05 19:52

Du kan skrive til min e mail så skal jeg nok lave en lang liste til dig om de grupper jeg syntes om
Har set mange af dem Live igennem tiden både herhjemmme og i udlandet da jeg arbejede i England i 1969 til 1970.Det var der det spændende skete
Var i forrige uge inde og se Status Q i København det var 14 gang jeg så dem.
Min email er ipm@ofir.dk
Jeg er jo lidt ældre end dig kun 58
Samler også på gamle musikvideoer og speciel indspilninger af ting der aldrig blevet udgivet, men som er fundet mange år efter
Sidder og ser musikvideo med Eric Clapton Og Buddy Guy
MVH
IPM