/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PhotoShop / Spørgsmål
10  bentjuul 915
Vektorgrafik hvordan fra bmp???
Fra : billif
Vist : 622 gange
100 point
Dato : 19-02-05 12:51

Hej Hvem ved hvordan man kan lave vektorgrafik fra en bmp eller jgp fil. Det er en stregetegning jeg har skannet ind. Kun s/h jeg bruger photoshop. Er der en måde man næmmest kan gøre det og hvordan. Skal jeg evt. ud og have andre programmer ??? Det skal forhåbentlig ikke tegnes helt om ???

mvh Henrik

Kommentar
Fra : mkrogenberg

Dato : 19-02-05 13:39

Der et program der hedder Streamline, det plejer jeg at bruge, derefter hentes filen ind i f.eks Illustrator. Og som regel retter den yderligere til i Illustrator.

mvh Marianne

Kommentar
Fra : mkrogenberg

Dato : 19-02-05 13:48

Produktinfo

Adobe Streamline konverterer punktopbyggede billeder til vektoropbyggede tegninger i PostScript-sproget. Du kan konvertere indlæste billeder direkte og herefter redigere dem ved hjælp af effektive værktøjer. Adobe Streamline er et perfekt tillæg til tegneprogrammer, f. eks. Adobe Illustrator.

Aktuel version: 4.0
Platform: Macintosh, Windows

•   Fuld kontrol over billedkonverteringen
•   Angivelse af dybden af farvekompleksiteten for konverteringen
•   Anvendelse af egne farver (staffagefarver) for konverteringen
•   Oprettelse egne farvenuancer for at simulere duplex, triplex og kvadruplextoner
•   Valg og konvertering af udsnit af billeder, og derefter kombinering af delene til et redigerbart vektordokument.
•   Fleksibel redigering efter konverteringen
•   Fire nye værktøjer til justering af kurver og linier. Tilføjelse eller sletning af ankerpunkter
•   Konvertering af hjørnepunkter til bløde ankerpunkter, som bedre gengiver tegningens form, med 'Smoth Direction Points'
•   Smidig integration
•   Smidigt samarbejde med Adobe Illustrator, Adobe Photoshop og Adobe PageMaker
•   Genvejskommandoer, som følger Adobes standard.
•   Mulighed for at trække og slippe objekter mellem programmer
•   Ens funktioner i de forskellige platformsversioner
•   Kærkomment værktøj for brugere af andre tegneprogrammer, der ønsker fleksibilitet og kontrol ved konvertering af rasterbilleder til vektorgrafik

mvh Marianne

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 19-02-05 14:15

Gå i Photoshop hjælp, og læs her om, hvordan du anvender Exporter gennemsigtigt billede.
Her kan du lave en EPS-fil, som når du lukker den op i Illustrator, - kan viderebearbejdes som Vektorgrafik iøvrigt.
Jeg bruger det ofte, og synes det i mange tilfælde er hurtigere end at bruge Streamline, men i visse tilfælde er det ikke godt nok, - og så må du igang med streamline. Det afhænger af hvad det er, og hvad det skal bruges til.
Ammitz