/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Java / Spørgsmål
10  mccracken 320
paswoord script
Fra : Anli
Vist : 363 gange
200 point
Dato : 19-02-05 10:52

Følgende script åbner en indtastnings side med en boks hvor man kan skrive et paswoord som så sender brugeren til >html< paswoord siden.

{ var password = prompt("Password required:", "Indtast Paswoord her");
if (password) { this.location.href = password + ".html"; }

Jeg mangler en tilføjelse til scriptet som sender brugeren til en anden >html side< hvis paswoordet ikke er rigtigt.
Fra denne side vil jeg så returnere brugeren til indtastnings siden.

Håber det er til at forstå og en eller anden kan hjælpe mig.

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 19-02-05 14:27

Du ka gøre noget i retning af det her:
Kode
<script language='javascript'>
function pass() {
var password = prompt("Password required:", "Indtast Password her");
if (password == "test") {
this.location.href = password + ".html";
}
else {
this.location.href = "fejl.html";
}

pass();
</script>

Men du kan jo også spare en side ved at gøre noget i retning af sådan her:
Kode
<script language='javascript'>
function pass() {
var password;
while (password != "test") {
password = prompt("Password required:", "Indtast Password her");
}
this.location.href = password + ".html";
}

pass();
</script>

Held og lykke

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 19-02-05 14:43

Men forresten... hvis du vil være helt sikker på, at man ikke ser siden uden password, så kan det være en idé hvis den slet ikke eksisterer før passwordet er indtastet korrekt.
I dit eksempel kan man jo bare indtaste URL-en til siden og på den måde komme uden om passwordet (eller hvad?)

Du kan vente med at lave siden til man har indtastet det rigtige ord. F.eks. noget i retning af det her:
Kode
<script language='javascript'>
function pass() {
var password;
while (password != "testPassWord") {
password = prompt("Password required:", "Indtast Password her");
}

pass();

document.writeln("<HTML><HEAD><TITLE>Siden!!!</TITLE></HEAD><BODY>");
document.writeln("<H1>Hemmelig side...</H1>");
document.writeln("Dette er så den side, man kommer til...");
document.writeln("</BODY></HTML>");
</script>

Kommentar
Fra : Anli

Dato : 20-02-05 10:42

Hej justuniverse,
Undskyld det tog nogen tid inden jeg svarer, var ikke hjemme hele dagen i går.

Det er vigtigt for mig at scriptet jeg indsatte i spørgsmålet forbliver uændret.
Scriptet virker således at det åbner en bruger promt box med teksten > Indtast Password her <
Jeg har så lavet en html side med navnet på det password der skal indsættes, hvorefter jeg "omstilles" til password siden.

Det jeg beder om er en tilføjelse til scriptet, som hvis man taster forkert, åbner en anden box med teksten f.eks. >forkert Password, tryk OK for at komme tilbage<

Håber denne tilføjelse giver et bedre overblik over hvad det er jeg ønsker mig af scriptet.

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 20-02-05 11:04

Må jeg se hele scriptet og måden det bliver brugt på siden? Som jeg har forstået det indtil nu kan jeg ikke komme det nærmere end mit første eksempel (uden at se det i en sammenhæng)