/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
orme piller til hund.
Fra : madamme
Vist : 2279 gange
60 point
Dato : 19-02-05 01:18

Er der nogen der ved noget om hvad orme piller til hvalpe koster. Skal man til dyrelægen og have dem eller kan man købe dem på apoteket.

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 19-02-05 01:29

du skal først til dyr lægen og have en recept. Dyrlægen har dem også som regel på lager,
prisen er alt efter hvor stor hunden er, i dag er det kun en pille hvis du har set orm

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 19-02-05 01:56

som com dyrelægen

et godt sted http://www.netdyredoktor.dk/

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 19-02-05 09:45

Du skal have dem hos dyrlægen. Køb dem også her, så sparer du gebyret på ca. 100,-kr til en recept. Jeg kan ikke huske den nøjagtige pris, men ring til dyrlægen og forhør dig om den. Det er også lidt forskellige produkter de enkelte dyrlæger fører, derfor vil prisen også være forskellig.

mvh
qfha

Kommentar
Fra : dova

Dato : 19-02-05 12:07

Det er ikke sikkert, at dyrlægen vil sælge dem, det må de vist ikke engang hvis det skal gå efter reglerne, (hvis det skal være helt korrekt, skal dyrlægen også se hunden) men du skal regne med, at det koster en konsultation, receptgebyr + pillens pris. Så du skal ikke blive chokeret over hvis det koster 4-500.

Det er ikke billigt at have dyr efter de regler trådte i kraft.

mvh dova

Kommentar
Fra : MissXX

Dato : 19-02-05 12:17

Hej

Her: http://www.anivet.dk/shop/default.asp kan du købe ormepiller, som dog er naturlige og altså ikke det samme som dem dyrlægen sælger. Jeg har ingen erfaring med brug af dem, men det er da et forsøg værd. Dog med mindre at ormebehandlingen skal gå hurtigt, og der ikke er tid til forsøg.

Mvh. MissXX

Kommentar
Fra : madamme

Dato : 19-02-05 13:57

Til MissXX
Jeg kan ikke se noget om ormepiller på det lilnk du skrev http://www.anivet.dk/shop/default.asp

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 19-02-05 14:08

Hej, madamme. Hvad er det for en hvalp, og hvorfor vil du give den ormepiller??

Tidligere gav man rutinemæssigt hunde ormekur en gang om året inden hunden skulle vaccineres. Det gør man ikke mere. Ormepillerne er blevet receptpligtige, og din dyrlæge vil sandsynligvis ikke ordinere piller uden at der er konstateret orm.
Hvis det er en ny hundehvalp, du har fået, så vil det være en rigtig god ide med et helbredscheck hos dyrlægen, som så samtidig kan vurdere, om der er grund til ormekur.

Men der er ingen, der kan fortælle dig, hvad pillerne koster uden at vide mere om hunden.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 19-02-05 14:16

madamme, i linket som MissXX gav dig fra anivet skal du gå ind under "plejemidler" ude til venstre.

[citat]

Herbanthel er naturligt ormemiddel til hunde.
Herbanthel har god effekt imod spolorm hos hunde. Behandling gennemføres ved at give hunden 1g Herbanthel pr kg legemsvægt dagligt i 3 dage. Der skal dog max gives 25 g pr dag.

[citat/]

---en tube med 75 g koster 77,50 kr.

Kommentar
Fra : MissXX

Dato : 19-02-05 14:52

Hej

Ja, Birgitta var hurtige end mig, men hun beskriver det korrekt. Og som Birgitta også skriver, så er ormebehandling ikke forebyggende, men behandlende. Dvs. at det har ingen effekt at give din hund ormekur nu, hvis ikke den har orm.

Mit bedste råd : Har den orm, og ved du ikke hvilken slags, så tag til dyrlæge. Så får du også en sundhedsgennemgang af din hvalp, og råd omkring ormebehandling. Det koster sikkert en del, men sådan er det jo at holde hund. Det er ikke altid billigt, men til gengæld får man en masse for pengene, nemlig en dejlig ven.

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 19-02-05 22:08

der kom en lov omkring år 2000, der siger at ormemiddel til kæle/husdyr ikke må sælges før der er orm.
det vil sige at har man mistanke om orm skal dyret eller afføringen undersøges af en dyrlæge før der må udskrives ormemiddel (gælder ikke naturprodukter) en dyrlæge tager også penge for at udskrive en recept og ormemiddel er receptpligtigt ( igen gælder ikke naturprodukter). så om man køber det på apotek eller hos dyrlægen er lige fedt, samme pris.

Kommentar
Fra : madamme

Dato : 20-02-05 01:51

tak for alle jeres svar. Jeg spurgte kun, fordi at min vendine har set en lille orm i hendes hunds afføring og hun spurgte mig om jeg vidste om man kunne købe orme middel på nettet og det svarede jeg at det troede jeg ikke man kunne , og sagde til hende at hun skulle gå til dyrelægen og det har hun været i går fredag og har fået ormepiller og jeg ved ikke hvad hun gav for dem
men tak for jeres hjælp