/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Hvor i kbh kan man købe slik til diabeti~
Fra : Ladmorillo
Vist : 3932 gange
220 point
Dato : 18-02-05 23:01

Hej

Jeg bor på amager og skal have fat i noget sukkerfrit slik til diabetikere. Er der nogen der kender nogle forretninger der fører sådan noget?

Jeg kender mærket LeBron (tror jeg nok det hedder), og der er sikkert også andre der producerer sådan noget sukkerfrit slik. Men jeg skal vide om der er nogle specifikke forretninger tæt på amager der sælger det?

Anyone?

Ladmorillo :)

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 18-02-05 23:28

De fleste slikforretninger har det, desuden Føtex og lignende store supermakeder.
Mener også at det kan fås i helseforretninger.
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 18-02-05 23:36

Nu ved jeg ikke om spar er et jysk fænomen... men selv vores lille snoldede udgave af slagsen har en hylde med sukkerfrit slik... men det ligger ikke lige først for på de hylder, man falder over, så prøv at spørge hos din lokale købmand (eller hvad det hedder derovre hos jer )

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-02-05 00:33

iso har - og næsten alle supermarkeder - bruger selv den form for slik af samme grund - men kig efter bagpå for en sikkerheds skyld

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 19-02-05 00:44

Hvis du vil handle på nettet http://www.nordisk-handelshus.dk/

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 19-02-05 01:14

DIETORELLE laver sukkerfri slik kan bla købes i føtex ( karameller, vingummi mm) smager rigtig godt i sær vingummi bjørebær (lillia indpakning) fåes i poser

Kommentar
Fra : ElseR

Dato : 19-02-05 08:10

Apotekerne har også sukkerfri slik i deres udvalg.

Kommentar
Fra : JanusN

Dato : 19-02-05 09:04

Hej
ISIS leverer mange forskellige produkter til diabetikere.
Se deres forhandlerliste på http://www.isisfoods.dk/?mode=dealers
mvh
Janus

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 19-02-05 09:21

"Fisketorvet" er da ikke såååå langt fra Amager, Føtex der har en del og på vej hen til Føtex går du forbi en meget stor slikforretning : "St. Michelsen", stort udvalg og næsten lige ved siden af den ligger "Helsemin", en helsebutik, der også har slik og de har garanteret også sukkerfrit, da de har et ret stort udvalg.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 19-02-05 09:29

Forresten så er der også en Matas, på Fisketorvet, måske har de også, slik har de ihvertfald, det har jeg set, på den reol til højre for kasserne.

Kommentar
Fra : Ladmorillo

Dato : 19-02-05 15:09

*** opfølgning ***

Jeg var i Føtex og købte et par poser sukkerfri slik af mærket eatlight(tm), men jeg ser at det er sødet med det kunstige sødestof Maltitol.

Maltitol er (ifølge diabetes.dk) et "sukkerlignende" sødestof og lige som almindeligt sukker omdannes til energi i kroppen og derved får blodsukkeret til at stige.

De ikke-energigivende sødemidler er meget bedre (Cyklamat, sakkarin, aspartam...) men kan man få slik der er sødet med et af disse stoffer i stedet for???

Ladmorillo

Kommentar
Fra : pipzi

Dato : 01-03-05 23:55

Jeg mener at der inde på Strøget i KBH ligger slikforretningen Sukkerstokken. Denne ligger nemlig også i Århus. Men inde i den, kan man få et lille udvalg af slik, til diabetikere. Jeg har smagt noget af vingummien og må nok indrømme, at jeg blev meget possitivt overrasket over, hvor godt det faktisk smagte. Det er en smule dyrere, da man køber pr 100 gram, men jeg synes det var pengene værd.

Accepteret svar
Fra : LouiseKP

Modtaget 220 point
Dato : 02-03-05 23:48

Hej Ladmorillo.

Du har fundet en af de faldgrupper man så let kan falde i. Der står på slikket at det er sukkerfrit og det er det også hvis man tænker rent bogstaveligt. Men men men.... der er energigivende sødestoffer i og det reagerer en diabetiker på, på samme måde, som hvis det var rigtigt sukker.

Er gift med en diabetiker, som anbefaler det slik man kan købe på apoteket. Også som nævnt af andre kan ISIS produkter anbefales.

Hvis du har overskud til det, er der også mulighed for at lave lidt forskelligt selv. Har haft stor succes (både hos diabetikere og ikke-diabetikere) med at lave hjemmelavede brændte mandler, marcipan og andet. Man kan sagtens være lidt kreatik og de fleste diabetikere må gerne få lidt helt mørk chokolade.

Hvis du er interesseret i nogle opskrifter kan du skrive til mig på louisekp@ofir.dk

Med venlig hilsen Louise

Kommentar
Fra : LouiseKP

Dato : 03-03-05 09:22

Sorry. Kom til at skrive forkert mailadresse.

Den rigtige er: louisekm@ofir.dk

Louise

Godkendelse af svar
Fra : Ladmorillo

Dato : 05-03-05 20:14

Tak for svaret LouiseKP. :)

Tak for tilbuddet med opskrifter, men jeg tror nu ikke jeg får lavet sådan noget. Men jeg vil da smutte en tur på apoteket ;)

Kommentar
Fra : LouiseKP

Dato : 06-03-05 15:41

Tak for det.

Louise