/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
utæt maxi
Fra : Nikker
Vist : 414 gange
25 point
Dato : 18-02-05 22:15

jeg vil have min orginal cylinder på men den vil ikke holde tæt
der kommer hele tiden luft op mellem topstykket og cylinderen men jeg har pakninger i og spændt dem.

hva skal jeg gøre

Kommentar
Fra : stilke

Dato : 18-02-05 22:29

Plane topstykket med karborondum på en glasplade.

Kommentar
Fra : Nikker

Dato : 18-02-05 22:39

det kan også være at pindboltene er helt smadrerde så jeg ikke kan spænde dem nok

Kommentar
Fra : stilke

Dato : 18-02-05 22:57

Hvis det er tilfældet, kan du vel lægge nogle skiver imellem.

Kommentar
Fra : stilke

Dato : 18-02-05 22:57

eller nye pindbolte

Kommentar
Fra : Nikker

Dato : 18-02-05 23:56

tror du nye pindbolte hjælper :P

så køber jeg dem

:) vil have den ud at køre

Kommentar
Fra : Nikker

Dato : 19-02-05 00:02

der sad 3 pakninger mellem tostykket og cylinderen , er det meningen ? fordi jeg har kun sat en af dem på

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 25 point
Dato : 19-02-05 00:35

Nej der skal kun sidde en, måske har den tidligere ejer sat dem på fordi topstykket er skævt, har han selv "planet" det?
Men ellers tjek planheden på et glas/rude eller lign. ved at se op det vipper.
Man kan også tjekke det ved at smøre et tyndt lag beskidt (Sort) olie på fladen, og så sætte topstykket stille ned mod et tyndt papir, så skal det smitte af hele vejen rundt.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Nikker

Dato : 20-02-05 21:11

har fået den tæt . tak for hjælpen!

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 21-02-05 00:14

OK, så må vi passe på når det røde lyn kommer brølende ned ad vejen.
Så kan du jo lukke såørgsmålet.
God vind.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : Nikker

Dato : 22-02-05 18:24

Tak for svaret pallebhansen.
Den er nu sort :)