/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Kender nogen Benny Olesen født jylland
Fra : stjernebarnet
Vist : 494 gange
280 point
Dato : 18-02-05 18:20

Jeg leder efter min biologiske far, han er ca. 60 år, har brune øjne, han havde som ung lyst krøllet hår og var almindelig af bygning, han var altid meget smilende og havde flotte hvide tænder. Han var som ung i marinen, de lagde en del til i Kalundborg. Han opsagde efter sigende sit danske statsborgerskab i 74, men skulle dog atter være tilbage, dette er der ingen beviser for. Jeg ved han fik et andet barn i 1961 med en kvinde i århus.

Håber der er nogen der sidder derude og tænker ham kender jeg!!!

Med venlig hilsen stjernebarnet

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 18-02-05 21:48

Du kan søge hjælp her.
http://www.hvorhenne.dk/

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 18-02-05 21:50
Kommentar
Fra : stjernebarnet

Dato : 19-02-05 17:04

tak til teil, jeg vil prøve de to adresser du har skrevet.

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 19-02-05 20:58

Hej

Du kan prøve at forhøre dig på et af landsarkiverne hvordan reglerne for tilgængelighed om militærpersoner er.
Eller du kan forhøre dig i Kalundborg på det lokalhistoriske arkiv, om de skulle have oplysninger.
endelig kan du henvende dig til folkeregisteret, og høre om de kan hjælpe dig.

Lis

Kommentar
Fra : stjernebarnet

Dato : 20-02-05 17:38

Tak til Lis, det burde være enkelt at finde en person, men jeg løber lidt panden mod en mur hele tiden, da jeg bliver adopteret af en anden og dette giver mig nogle problemer i min søgen.
jeg kan lige fortælle, jeg mener han har fødselsdag i april mdr.
jeg har fra folkeregisteret jeg er adopteret og af hvem, de er ikke meget for at give info om noget her, hvilket jeg ikke helt forstår?
Jeg har været inde og kigge på militærets hjemmeside og søge der men igen løber jeg panden mod muren da jeg ikke har faktiske fødselsdata.Jeg har regnet mig frem til han var ved flåden i hvertfald 1960/61 måske os tidligere men helt sikker disse årstal.

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 22-02-05 17:33

Kan du ikke prøve at høre om de i flåden evt har oplysninger om hvilke skibe der lagde til i kalundborg og hvem mandskabet var.
Alternativt må du prøve at kontakte Civilretsdorektoratet for at få hjælp derfra vedr. din adoption.

Lis

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-02-05 19:09

Her er et billede af Benny Olesen: Teak Wondo træner i Kalundborg,
måske ikke helt 60 år? Men vist brune øjne??

Hvis det nu er ham, har min (to minutters) søgning været usædvanlig målrettet (heldig)???

http://www.sontaekwondo.dk/default.asp?language=52&menu=95&tmenu=95
Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-02-05 19:20

Hvis det nu ikke er ham:

Krak har kun 51 personer ved navn Benny Olesen,

så det må være muligt først at indkredse ham? (skal vi hjælpe med kriterier)
og derefter kontakte målgruppen?? (barnemad for "Sporløs Kandu")
Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-02-05 19:29

Af de godt 50 Benny Olesen...

har 12-13 stykker E-mail hos tdc:
http://www.epost.dk/

Heraf kun ca 8 i Jylland...Skriv til dem og du har (måske) fundet din far?
Svend fra Sporløs Kandu

Kommentar
Fra : stjernebarnet

Dato : 22-02-05 21:39

til svendgiveren.
Jeg har set Benny Olesen fra kalundborg, det er ikke ham. jeg har hentet mail adresser på dem der har hos tdc, skrevet mail og den vil jeg så sende til dem alle. Jeg er meget glad for din hjælp, er det ingen af dem vender jeg tilbage for så vil jeg gerne gøre brug af den hjælp du kan give mig.

endnu engang tak for hjælpen til alle alle forslag er imødekommet og de steder hvor jeg har kunne ligge noget ind har jeg gjort det.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-02-05 22:38

Godt kære stjernebarn,
som du ser er vi mange, der forstår din situation, føler med dig, og gerne vil hjælpe.

Men når jeg skrev barnemad... måske lidt optimistisk...
Det forudsætter jo at din far, Benny Olesen, stadig/igen er her i landet og vil give sig til kende.
Der kan jo tænkes flere grunde til at han fortsat vil skjule sig over for sin datter,
(måske har du ikke én, men 8 halvsøskende?).
Og han har jo ikke kontaktet dig? Måske har han forsøgt, forgæves?
(men mon ikke det ville være lettere for ham at finde dig end omvendt??).

Er han en af de 51, må vi kunne indkredse ham;
(vi har jo allerede reduceret til 50 ved fravalg af Teak Wondo træneren i Kalundborg).

Kalundborg og Flåden, som Lis nævner, er gode spor...
Mon din bror/søster? født i Aarhus i 1961 hedder Olesen??
Hilsen igen Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 23-02-05 19:14

>skal vi hjælpe med kriterier:
Ser vi på listen med de 51 Benny Olesen ifølge Krak...

er nr 50 studerende; næppe din far på 60 år
(nok godt og vel, hvis han har et barn fra 1961, jeg antager du "stjernebarnet" er yngre),
og Benny nr 51 hedder jo Jørgensen, det er hans kone der er en Olesen...

Sålededes kan vi hurtigt reducere listen, som i sangen om de 10 små kinesere på Højbro plads,
men vi må jo passe på ikke at hænge mulige fædre offentligt ud,
(som jeg var ved at gøre med Teak Wondo træneren; i den henseende, godt det ikke var ham).

Håber du får positivt svar via de link Teil har givet dig, eller fra én af dem med E-mail,
hvis ikke, hjælper jeg gerne med nedtællingen, hvor vi må finde mere annonym fremgangsmåde.
Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 23-02-05 21:07

de 49 små BennyOlesen på Kandu...

For at kunne reducere annonymt, giv hver af dine 49 potentielle fædre fra Krak et fortløbende nummer,
nummer 50 og 51 kan vi jo allerede udelade.

Og så har mange i dag jo både fastnet og mobil telefon, derfor samme adresse for:
nr og nr
1 og 10
3 og 21
4 og 30
5 og 19
8 og 44
29 og 36
Så streg den sidste søjle, Benny Olesen nr: 10, 19, 21, 30, 36 og 44,
og vi er nu nede på 43 adresser på din mulige far...
(her i landet ifølge Krak).

Behold de oprindelige numre på de 43 for yderligere entydig reduktion.
Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 23-02-05 21:52

Nogle af de 43 Benny Olesen har du jo allerede skrevet (sendt mail) til...

Igen for entydig annonym reduktion:
Forsyn de de 12 Benny Olesen med Email hos TDC med fortløbende bogstaver fra a til l,
nummer 13 "m" er jo identisk med nummer 4 "d" og kan straks udelades,
(måske Teak Wondo træneren, så får han to mails fra dig).

I den resterende liste fra Krak, er det overvejende sandsynligt at:
14 er identisk med j, 25 med h, 39 med k, 41 med e og 45 med i.

Så streg de 5 numre som allerede kontaktet via mail,
Tilbage er 38 potentielle fædre ifølge Krak.

For yderligere reduktion:
Har en Benny Olesen vundet et løb, scoret mål, eller sat en atletik rekord, er det nok ikke den aldrende Benny.
Hvem hjælper med flere reduktioner, måske kender nogen andre yngre Benny Olesener, der kan udelukkes?
Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 24-02-05 18:55

Blandt de nu 38 potentielle fædre til dig, stjernebarnet Tina?

er der én fra Esbjerg, hvor esenet jo er dominerende,
og ganske rigtigt; her iblandt finder du hans E-mail:
http://www.esenet.dk/webemail/Vis_webemail.asp?Type=Fornavn&Bogstav=H

Hvis du også sender mail til ham kan vi stryge Benny Olesen nr 29,
og så er Teak Wondo træneren ikke ham med dobbelt TDC E-mail adresse, men nr 46,
endelig har Benny nr 33 cyklet 145 km på rekord tid, så stryg også ham.

Tilbage er 35 potentielle fædre...
stadig lidt mange at ringe til med spørgsmålet: "Er du min far Benny?"
men dog overkommeligt.

Mine muligheder er ved at være opbrugte,
men måske kan vi reducere yderligere med hjælp fra andre aktive i Kandu??

I hvert fald må vi kunne opdele de resterende i 3 grupper:
sandsynlige fædre, ved ikke, og nok ikke din far;

så vend lidt med at belaste din telefon regning Tina.
Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 24-02-05 19:23

Inden vi skal se sporløs...en rettelse:
>så vent lidt med at belaste din telefon regning Tina.

nr 25 er kasserer i et bådelaug, den eneste maritime jeg er stødt på;
din far var jo i Marinen, så nok blandt de mest sandsynlige?

nr 34 er tømrer, var mon din far skibstømrer??
nr 15 er snedkersvend, lidt mere usandsynlig...

nr 40 har et stutteri med heste, ikke noget for en gammel sømand???
og nr 49 er økonomi konsulent, nok med en mere boglig baggrund end din far????

Og Tina, hvis du har tabt tråden...

selv om du sikkert en sød pige, vil jeg ikke hænge din far offentligt ud her i Kandu som medskyldig i dig,
ønsker du ikke at opgive din Email, kan du maile til mig: sv.giversen@mail1.stofanet.dk
og jeg vil sende dig oversigten over dine resterende 35 potentielle fædre.

Sporløs bliver en tynd kop te efter dette,
Svend

Kommentar
Fra : stjernebarnet

Dato : 24-02-05 22:11

Tak til Svend for et flot stykke arbejde. jeg vil lige sige at Svend hjælper mig over privat mail, men jeg har samtidig brug for al den hjælp jeg kan få her os, så er der nogen der kender nogen eller ved noget om Benny vil jeg være taknemlig for yderlig infomation.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 25-02-05 07:29

Jeg har jo kun forsøgt at reducere antallet af potentielle fædre,
af de 51 nævnt i krak er vi nu nede på 35, men så kniber det med ydrligere reduktion,
så hvis I kender en Benny Olesen yngre end Tinas far først 60 erne,
så skriv i hvilken by han bor, og vi kan også se bort fra ham.

Og Tina hvis du kke får svar på dine mail til de mulige fædre med Email:
Vi er jo alle bange for virus angreb og sletter straks alle mistænkelige mail,
så er din titel klar nok og ikke mistænkelig? (så den ligner Viagara salg eller anden spam).
Eksempelvis: "Benny i Marinen, Far i Kalundborg" lidt lang find selv på noget bedre.

Og vi har jo erfaring for at mange får forkert post eller på anden måde forveksles med navnefælder,
så en afsluttende sætning som: "Er du ikke min far, kender du så ikke andre Benny Olesen...
måske på alder med min far 60-65 år, måske yngre, så vi kan udelukke dem..."
På den måde inddrager du også din fars navnefælder i søgningen.
Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 25-02-05 21:01

Her tina, er fotos fra en fisketur:
http://www.niels-holler.dk/

Klik på fotos og find Brian, Benny og Niller midt i tilhøjre.
Ham i midten med rød hue og skæg er Benny Olesen, mon det er din far?

Niller er forfatteren med E-mail til venstre;
hvis ikke du kan bedømme om Benny er den rigtige:
Niller må kende ham og vide hvor gammel han er.

Hvis det ikke er ham, spørg Niller hvor Benny kommer fra,
så vi kan slette ham af listen, Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 26-02-05 08:43

Det hedder navnefælle ikke fælde, selv om vi prøver at lokke din far i fælden Tina.
Og sangen om de ti der reduceres til én, er ikke den om højbro plads... ?

Her har du nr 8 Benny Olesen ungdomsskole leder
http://fritid.frederikshavn.dk/navy/fdetalje.asp?Indgang=fritidsaktiviteter&ForeningsID=116

Men da denne ungdomskole ikke har E-mail må vi hellere beholde ham på listen.
Jeg kan ikke reducere yderligere uden hjælp,
Svend

Kommentar
Fra : stjernebarnet

Dato : 26-02-05 14:36

den sidste der hedder kroll til mellem -navn er det ikke for min far har ikke mellem -navn.
jeg har set på billeder, jeg ved det ikke umiddelbart,men det er jo som du skrev til at tage kontakt med Niller, det vil jeg gøre mandag. Jeg er lige lidt fortravlet her i weekenden.

Tina

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 26-02-05 16:57

>for min far har ikke mellem -navn.

Det var en interessant oplysning, Tina:
Ud af listen går ham du nævner: Oprindeligt nr 8 (også nr 44) i Krak,
samt numrene 38, 47 og 49; igen de oprindelige fortløbende numre fra Krak.

Tilbage har du nu kun 31 potentielle fædre,
(stadig mange, men dog 20 færre at ringe til).
Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 27-02-05 10:32

Var Benny Olesen på et tidspunkt i Sverige?

Hvis vi erstatter den kendte danske pendant til Krak: http://www.eniro.dk/
med den tilsvarende svenske: http://www.eniro.se/ får vi ingen svar på Benny Olesen.

Så han har forladt Sverige...
forhåbentligt rejste han tilbage til Danmark og er så nok blandt de 31 på listen,
Svend

Kommentar
Fra : stjernebarnet

Dato : 27-02-05 11:27

Ja han var i sverige på et tidspunkt i 70érne, og derfra ved jeg ikke hvor han forsvinder hen... jeg har problemer med at skrive til Nillers e.mail, kan ikke få accepteret adgang til den adresse??? ´ det samme gælder for en af de øvrige adresser? Jeg har ingen reaktioner fået fra dem der har modtaget, men det er jo heller ikke alle der tjekker deres mail hver dag, såå..

Tina

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 27-02-05 12:01

Der kan jo være mange grunde til at den gode Niller ikke længere har dette E-mail:
nillers-fiskeplads@paradis.dk
Men selve Hjemmesiden er der jo stadig; http://www.niels-holler.dk/ så han eksisterer nok?
Må være kendt i lystfisker kredse? Og hedder jo sikkert Niels Holler??

Vi skal jo kun finde hvorfra, (ud fra hvilken fiske klub der er tale om) for at lokalisere denne Benny,
der ud fra billedet ser ud til at have den rigtige alder?

Mange med Email er hjemmeboende teenagere, der ikke interesserer sig for "gamle" fædre;
de fleste er sikkert børn af de 31 på vor liste.
Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 27-02-05 12:11

Der findes én Niels Peter Holleris Petersen med E-mail hos TDC, fra Marstal, det lyder maritimt?
(hvis det er ham, har han skiftet Email).

I Krak findes kun én Niels Erik Holler, fra Lyngby??

Niller er sikkert en af de to?
Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 27-02-05 12:26

>For at booke turen kan du kikke ind på Holte turist eller ringe til dem på 45420110...
Altså nok ham fra Lyngby?

Og den gamle rødskæggede Benny er så nok en af de 6 vi har tilbage på listen fra hovedstadsområdet,
måske nr 45 fra Herlev, Benny Lund Olesen.

Jeg opdager nu han også har mellemnavn, så stryg ham og vi er nede på 30.
Svend

Kommentar
Fra : stjernebarnet

Dato : 27-02-05 12:26

Jeg har fundet Hollers fam. side og den vej rundt nu sendt en mail til dem, og du har ret han hedder Niels Holler, men under hans foro står der Henning, så nu har jeg sendt en mail til ham..

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 27-02-05 12:51

Godt Tina,
og jeg har ikke set ordentligt efter for mellemnavne:

Da du er sikker på din far kun hedder Benny Olesen, kan vi også slette: nr 7, 37; 40 41 og 42; og nr. 48.
Tilbage bliver nu kun 24 ifølge Krak.

Jeg har rodet lidt og sender dig en liste over dine resterende 24 potentielle fædre,
(skal lige kontrolere deres tlf. numre; nogle er fra Mostrup nogle fra Krak).
Svend

Kommentar
Fra : stjernebarnet

Dato : 27-02-05 12:54

Der står kun Benny Olesen på min dåbsattest så jeg må gå ud fra det er det så... Alle de tal jeg har lidt svært ved at følge helt med..

Tina

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 27-02-05 13:37

Glem min nummerering,
den var nødvendig for en entydig reduktion uden at skulle offentliggøre dine potentielle fædre.

Du får nu listen over de resterende 24 mulige ifølge Krak,
Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 28-02-05 21:41

Og Tina,
tilfældigvis er jeg jævnaldrende med din far...

Jeg rejste også fra Jylland til Kalundborg, og videre til Hovedstaden, næsten på samme tidspunkt,
(for mit vedkommende ikke i Marinen, men for at studere på DTH, nu DTU).

Noget der bekymrer mig: På det tidspunkt hed ingen i Jylland, som jeg kendte, Benny?
Svend, der stadig arbejder; resten af ugen syd for Danmark.

Kommentar
Fra : stjernebarnet

Dato : 28-02-05 21:46

så vidt jeg er infomeret om så boede han i århus den gang..

Tina

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 05-03-05 13:55

Hjemme igen,

der var jo én fra Århus, som vi slettede fordi han havde cyklet 145 km i et løb, men måske er din far i god form?
og så er der stadig én tilbage fra Risskov, vist også ved Århus??

Så når du bliver træt af at vente på svar på dine mails, eller her i kandu;
er Benny Olesen nr 32 og 33 i Krak måske de første du bør ringe til???

God weekend, Svend

Kommentar
Fra : stjernebarnet

Dato : 05-03-05 16:46

Han kan godt tænkes at være i god form, det ville være noget af forklaringen på den jeg er og altid har været.

Ja det er lidt træls med tilbagemeldinger, men måske er forklaringen at post fra folk der ikke står på deres kontaktliste ryger direkte i skrældespanden.

Jeg vil i løbet af næste uge ringe til nr. 32 0g 33 så må vi jo se, de kan jo ikke løbe fra at svare pr. tlf..

God weekend, Tina

Kommentar
Fra : stjernebarnet

Dato : 07-03-05 14:37

Jeg har nu adressen på min biologiske far, har talt med hans nabo da jeg ikke kan finde telefonnr. på ham. Min far er kok, han er fra 17.04.43 og bor på Peder lykkes vej 61, 3. lejlighed 307 københavn S
Jeg har idag sendt brev og billeder til ham og hans nabo underetter ham om jeg leder efter ham og giver ham mit telefon nr.

Tusind tak til Svend giversen for et fantastisk flot stykke arbejde

Kommentar
Fra : stjernebarnet

Dato : 07-03-05 16:55

Jeg har lige en ekstre bemærkning, jeg har talt med min far i telefon, det var fantastisk, og han vil gerne se mig, han var vist lige så glad som mig, hvis det ellers er muligt. Jeg er bare så glad så glad, han virkede rigtig sød og oprigtig, han prøvede virkelig at holde kontakt da jeg var lille men stoppede til sidst da han hele tiden tabte. jag har 6 søskende der, det er fantastisk

Tina

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 280 point
Dato : 07-03-05 17:42

Godt Tina,
at du fandt din far og I begge er glade.

Lidt beskæmmende må jeg indrømme, at det der har været en hjertesag for dig, mere har haft karakter
af et større pudslespil for mig, der primært slægtsforsker for at analysere Internettes muligheder...

Hils din far, en af mange Benny Olesen, men dog sporbar; håber I får det godt sammen,
hilsen Svend

Kommentar
Fra : stjernebarnet

Dato : 07-03-05 18:07

tusind tak det er jeg ikke i tvivl om håber du modtog en hel mail om de sidste detaljer ellers måm du lige skrive så skal du få det sidste.

endnu engang tusind tak fordi du har haft stor andel i at vi er blevet forenet og jeg har fået 6 ny søskende med oven i

Tusind yak

Godkendelse af svar
Fra : stjernebarnet

Dato : 17-03-05 10:51

Tak for svaret svendgiversen.
Det er med stor fornøjelse at jeg nu har talt med min biologiske far, uden din hjælp, og dit kendskab til hvordan man systematisk kan gøre brug af den digetale verden, ja så havde jeg ikke fundet ham det er jeg ikke i tvivl om.

Tusind tak til dig for et meget flot stykke arbejde.

Mange hilsner fra Stjernebarnet som har fået en betydelig større søskendeflok og en far