/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
startprb bws ng
Fra : vombat
Vist : 242 gange
100 point
Dato : 18-02-05 16:49

Jeg har et prb med min yamaha bws ng fra 99, den vil lige pludselig ikke starte, den virkede fint da jeg stillede den om aftenen men her til morgen er den helt død ???
har prøvet om der kom gnist det gjorde der,den slog en "prut " første gang jeg kickstartede den og derefter fuldstændig livløs.

Håber der er en der kan hjælpe.

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 110 point
Dato : 18-02-05 17:24

Du er vel sikker på der er benzin på?
Det er jo nok din benzinhane (Dåsen oppe under benzintanken) der ikke åbner, enten fordi den er blevet træt, eller vaccumslangen er utæt eller hoppet af.
Vaccumslangen som går nede fra et sted mellem karburatorens midte og cylinderen og op til benzinhanen.
Du kan teste benzinhanen ved at trække den tykke slange af nede ved karburatoren, så skal der komme benzin ned, når du træder på kickstarteren eller bruger starteren.
Hvis der ikke kommer noget, trækker du vaccumslangen af nede ved karburatoren/cylinderen og suger i den, så skal det løbe ud af den tykke slange.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 18-02-05 17:24
Godkendelse af svar
Fra : vombat

Dato : 18-02-05 22:44

Tak for svaret pallebhansen.