/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
slukke harddisk automatisk
Fra : miritdk
Vist : 611 gange
100 point
Dato : 18-02-05 11:09

pludselig er det ikke muligt at lade harddisken slukke automatisk - skærmen slukker og både systemstandbye og systemdvale virker - men ikke harddisken.
Hvem kender noget til problemet og kan hjælpe ?????
Har gjort hvad jeg kunne men det er tilsyneladende ikke nok.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-02-05 11:26

Vis du køre XP,så kan du prøve denne reg fix>
Klik på teksten Power Off og gem den på din pc,klik så på filen>ok
genstart pc'en og prøv så at slukke den igen på normal vis.
Linje:76. Power Off or Reboot After Shutdown

http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm
vælg Power off filen af de to filer, ikke Reboot.

Læs hvad der står i toppen af siden.
Manse9933

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-02-05 11:30

der bør for hulen være en måde i selve xp - har lige kørt fuld restore og tror der måske er noget jeg bare ikke kan finde

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-02-05 11:30

vbs fil der laver en reg fix

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-02-05 11:33

Er det ikke noger man indstiller i (nogle) BIOS versioner under energisparefunktioner eller lign. ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-02-05 11:35

Så er der kontrolpanel>strømstyring>avanceret
men jeg tror det er en korupt reg værdi, så
skal du ned i regedit og manuelt fixe fejlen,
men det kan den vbs fil muligvis klare for dig.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-02-05 11:39

Der kom Manse9933 mig i forkøbet. Jo, Kontrolpanel->Strømstyring-> IKKE i fanen Avanceret, men nederst i fanen strømstyringsmodeller.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-02-05 11:43

IHHHHHHH - ingen løsning under strømstyring/strømstyringsmodeller - virker bare ikke

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 110 point
Dato : 18-02-05 11:51

Du kan osgå gå ned i regedit og tjekke om nøglen har den rette værdi>

Start>kør skriv regedit >ok
følg denne streng hvor hvert / er + i regdit>
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\
i højre side skal der være en nøgle der hedder>

PowerdownAfterShutdown
og den skal have en værdi der hedder 1 , og har den ikke det så dobbelt klik på sammme
og skriv 1,luk regedit,genstart pc'en,prøv så at lukke den normalt.
Manse9933

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-02-05 11:58

Du kan også prøve at rense med go'e gamle : http://tucows.tdconline.dk/preview/355220.html

..men husk lige at slå sysstemgendannelse fra først og slå den til bagefter igen ..ellers risikerer du at være lige vidt

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-02-05 12:03

vis streng værdien ikke eksisterer>PowerdownAfterShutdown<
så (slettet ved en fejl under> restore)skal
den oprettes igen, vis så skal jeg nok skrive hvordan du gør det.
Manse9933

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-02-05 12:33

stengen eksisterer og er rettet til1 - ingen forskel - har sat strømstyringen til at kun lukke for skærm og harddisk - heller ikke nogen forskel

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-02-05 12:46

tilføjelse - kan uden problemer lukke normalt hvis det er til nogen hjælp - det er kun den automatiske udførelse af lukning harddisk der ikke virker, skærm o.a. virker helt fint.
(meget mystificeret)

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-02-05 12:49

Øh? Hvilken harddisk er det der skal slukke? En sekundær harddisk eller den du bruger?

Hvis det er den primære kan der jo godt blive lidt kamp mellem skærm og harddisk når de kal slukkes! F.eks skal harddisken jo nok i funktion hvis skærmen skal slukkes eller omvendt!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-02-05 12:52

primære - og der har aldrig været problemer før !!!!!! (((((sparker ikke hvis du finder svaret tedd - lol )))))))

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-02-05 12:55

Hvad med lige at sende dine strømstyringsindstillinger ind?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-02-05 14:36

tedd på nuværende tidspunkt er de skæve - har sat skærmen til 5 min og harddisk til 20 (som de var før) - så det er ikke til at regne med. Har forsøgt med de forudindstillede - samme problem.

Manse9933 - har du flere gode ideer ???? - og er du sikker på at værdien skulle forandres - for jeg kom i tanke om at den faktisk altid har stået på 0 før ! ?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-02-05 14:42

Skærmslukning styres enten fra :

1.) Kontrolpanel->Strømstyring-> feltet...næst-nederst i fanen strømstyringsmodeller.
2.) Højreklik på skrivebord -> Egenskaber og vælg; fanen Pauseskærm [Indstillinger] eller fanen Indstillinger [Avanceret] og dernæst fanen Skærm.

Har intet med harddiske at gøre

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-02-05 15:14

har sq da noget med hd at gøre når den normalt kan slukke for harddisken - nå !!!
-)

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-02-05 15:37

Altså at din skærm virker efter hensigten, har muligvis intet med dit harddisk problem med manglende nedlukning/stop tilfælles. Det var blot dette jeg prøvede at anskueliggøre.

</>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-02-05 15:38

Ps. Fik du snaget i din BIOS opsætning ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-02-05 15:42

har snuset og snaget og gjort ved - indtil videre ingen verdens ting der dur

VIL kunne spare den smule strøm - og VIL have den harddisk til at slukke når den er bedt om det !!!!!!!!!!!!!!!! (ingen grund til at alt kører når jeg ikke lige er ved pc´en jo)

pyyyyh -

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-02-05 15:54
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-02-05 15:56

hvor ville du hen med de links molo ??????????

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-02-05 15:57

Jeg ku' ik' la' vær'

Noget du kan bruge miritdk ? http://www.alegsa.com.ar/Visitas/i62/Turn%20off%20computer%20automatically.php

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-02-05 16:00

molo kan ikke overskue det - øv - filans også så lille en ting skal drille så meget.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-02-05 16:09

Sov på det miritdk. Jeg er næsten sikker på at svaret ligger i mit sidste link, når nu de andre tiltag ikke har hjulpet dig.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-02-05 16:20

molo................ dit sidste link vil jo lukke alt ned - det har jeg ikke problemer med overhovedet - det er kun inde i automatisk sluk (egenskaber for skærm) jeg overhovedet ikke kan få harddisken til at slukke ned !!!!!!!!!

og................ det er kun delen til hd der ikke makker ret

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-02-05 16:26

Er dette ikke dit problem ? :
Citat
go automatically in the hibernate or standby state, if I like to
record another program later that night..

But I have a problem. Whatever I try I can not automatically shut off the
harddisk(s).
The are still on during the following morning.

??? </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-02-05 16:30
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-02-05 16:31

"But I have a problem. Whatever I try I can not automatically shut off the
harddisk(s).
It/(The) are still on during the following morning."

det ville være ovenstående - hvis jeg da ikke som altid slukker helt når jeg ikke vil have noget med pc´en at gøre .

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-02-05 16:32

UPS : Linux igen

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-02-05 16:34

molo din

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-02-05 16:39
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-02-05 16:48

Øeh... du har vel kigget i Kontrolpanel->System->Enhedshåndtering->Systemenheder-> ..fundet din strømstyringskontroller og valgt [Egenskaber] og set om der er noget der evt. kan styres dérfra; under den driver der nu er tilknyttet din computers specifikke strømstyringssystem ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-02-05 16:48
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-02-05 17:56

gi´r op indtil videre - har sendt mail til produenten og får se om de så kan klare den .......efter flere dage - øv.
Hører meget gerne hvis der er nogen der pludselig kommer på noget alligevel

Godkendelse af svar
Fra : miritdk

Dato : 20-02-05 14:04

Tak for svaret Manse9933. Hjalp ikke lige mig - men hjalp en anden så den er vist ok Jeg må vist lige vente på producerens evt. hjælp - eller køre en restore igen igen - gider ikke en puter der driller