/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Køb af brugt knallert?
Fra : bassenborg
Vist : 1662 gange
100 point
Dato : 18-02-05 09:31

Jeg står for at skulle købe en brugt knallert (Maxi Puch).
Hvad skal jeg bruge for at få knallerten forsikret, og hvad koster det ca. pr. år?
Det jeg tænker på er, hvordan jeg sikrer mig at knallerten ikke er stjålet.
Hvad skal man bruge for at få knallerten forsikret? Skal man have papirer på den, eller er stelnummeret nok (hvis den ikke er stjålet)?

Kommentar
Fra : stilke

Dato : 18-02-05 09:38

Stelnummeret er nok, også hvis du vil spørge politiet om den er registreret stjålet. Desværre ved jeg ikke hvad sådan noget koster at forsikre, - selvfølgelig koster det en del mere hvis du vil kaskoforsikre den, for der har du jo så også sikret mod tyveri.

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 110 point
Dato : 18-02-05 09:44

Du skal bare kunne se stelnummeret, og evnt. en police (For at kunne kontrollere om nummeret er det samme)
Hvis nummeret er det samme, må du formode at den ikke er stjålet, da forsikringsselskaberne kontrollerer om de er stjålet.
Men du er altid velkommen til at ringe til den lokale politistation, for at kontrollere stelnummeret. Men de vil helst have du ringer fra en fastnettelefon, og oplyser hvem du er, og hvem der ejer knallerten, da de så har lidt styr på at kunne hente den hvis den er stjålet!
Du ringer bare til dit forsikringsselskab med stelnummeret og oplyser det er en Maxi, så er den forsikret øjeblikkeligt.
Findes der allerede en forsikring på den, så vil den nu også dække de næste 14 dage, selv om du har købt den.
Du behøver ikke nogen papirer, men skal fremover have forsikringspolicen på dig, hvis du bliver standset af politiet.
Og derfor er det noget skidt at sætte forsikringen til automatisk PBS betaling, da du så ikke har en fysisk betalingskupon på dig.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-02-05 11:11

Og en lille tilføjelse.
Det koster 6-800 om året at ansvarsforsikre en knallert alt efter hvilket selskab man bruger.

Og hvis man bruger PBS betalingsservice, kan man godt få forsikringsselskabet til at skrive en gyldig erklæring man kan bruge som dokumentation på at der er forsikring på.

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : bassenborg

Dato : 20-02-05 15:59

Tak for svaret pallebhansen.