/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
Vægtvogterne/Weightwatchers
Fra : tinka
Vist : 2099 gange
20 point
Dato : 18-02-05 09:30

Hej

Er der nogen der kan sige mig om vægtvogterne og weightwatchers er det samme???

En anden ting, er der nogen der har noget negativt at sige om vægtvogterne???

Mvh Rikke

Kommentar
Fra : Tusa

Dato : 18-02-05 09:56

Hej Rikke

Ja det er det samme,ofte er det stavet weightwatchers,nok pga Æ som kun er i det danske alfabet.

mvh
Gitte

Kommentar
Fra : Botgaard

Dato : 18-02-05 12:15

Hej.
Vægtvogternes program er det program, jeg kender til, som tillader alt. Jeg er selv igang med et omfattende vægttab, som til dato har reduceret mig med omkring 20 kg. Jeg arbejder som hjælper for vores konsulent. På dette program er alt tilladt. Man kører efter et pointssystem, som er individuel fra person til person. Alt efter højde, alder, køn m.m. regnes pointsene ud. Vi må bl. a. spise både kartofler og pasta og drikke både rødvin og øl, så længe vi holder os indenfor vores points. Man kan også optjene points ved at motionere eller gøre rent. Så vidt jeg ved, er Vægtvogternes program det mest fleksible. Og det nemmeste at overholde. Det er jo ikke meget ved at gå på en kur, der enten er så stram, at den ikke er til at overholde eller en kur der første gang man afviger, resulterer i at vægten er tilbage hvor vi startede.

Held og lykke med vægttabet.

Peter.

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 18-02-05 12:32

en sikker og mindre kostbar måde at tabe sig på er, at låne/investere i diabetes kogebøger, fås på apoteket.
men man kommer jo til at savne fællesskabet med de andre, og det har nok betydning for de fleste.
men vi er jo nogle, som bor langt fra alfarvej og må klare sig uden den hjælp fra ww.
...aase og pøj pøj med det.

Kommentar
Fra : AnneLarsen

Dato : 19-02-05 11:07

Tinka: vægtvogterne og weightwatchers det er de samme og de kalder sig nu De Danske Vægtkonsulenter forkortet DDV

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 20-02-05 11:05

Nej Anne Larsen, det er ikke rigtigt!
Har du nogensinde været meldt ind hos nogen af dem, siden du kan svare sådan?
Derimod er Botgaards svar helt korrekt og må blive vinderen her på tråden.
Ammitz

Kommentar
Fra : Botgaard

Dato : 20-02-05 14:24

Kære Anne Larsen.
Du er fuldstændig forkert underrettet. De Danske Vægtkonsulenter er absolut ikke det samme som Vægtvogterne eller som det retteligt hedder: WeightWatchers. Vægtvogterne bruger forkortelsen WW. Og de danske vægtkonsulenter bruger DDV, Men deres program er også himmelvidt fra hinanden, da det du gerne må på det ene program, er absolut forbudt på det andet. Vægtvogternes program er det, der går langsomst, men som til gengæld har størst chance for at virke og som man ikke løber surt i. Det er også det mest fleksible program.

Med venlig hilsen og stadig held og lykke.

Peter.

Kommentar
Fra : llo

Dato : 20-02-05 15:50

Hej Peter!

Jeg er ikke enig med dig i, at ww's program er det man taber sig langsomts på, for hos mig er det lige modsat! Den gang jeg gik hos ddv tabte jeg max. 0,5 kilo om ugen, mens jeg hos ww tabte mig mellem 0,7-1,3 kilo om ugen.
Så for mit vedkommende har ww virket hurtigst - og nemmest :)

Lone

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 21-02-05 09:39

Hej Tinka!
Du har stillet et spørgsmål, - hvor bliver du nu af, - er du rejst på vinterferie.
Mange har svaret dig, - men din reaktion mangler!
Kom frem i lyset, og fortæl hvad du har besluttet dig til!
Ammitz

Kommentar
Fra : tinka

Dato : 21-02-05 10:37

Hej igen

Jeg er ikke på ferie - holdte blot weekend!
Men jeg blev nu lidt forvirret.... Weightwatchers - Vægtvogterne - Vægtkonsulenterne, nu kom der jo et tredje element??? Har jeg forstået det rigtigt hvis jeg siger at Weightwatchers og vægtvogterne er det samme og vægtkonsulenterne er noget helt andet?? Er det ikke først omtalte man hører mest om?

Rikke

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 21-02-05 11:08

Vægtvogterne = Weightwatchers = WW

Vægtkonsulenterne = De Danske Vægtkonsulenter = DDV

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 21-02-05 11:09

Det så ikke godt ud... prøver igen:...........................................
.
Vægtvogterne = Weightwatchers = WW
.
Vægtkonsulenterne = De Danske Vægtkonsulenter = DDV

Kommentar
Fra : aytting

Dato : 11-03-05 13:07

Hej alle.. Er der nogen der kan anbefale kogebøger eller opskrifter, evt på nettet. Jeg søger inspiration til at skære ned på kulhydraterne og også på fedtet. (Atkins duer derfor ikke) Kender ikke WW og DDV´s kostprincipper men har tænk mig at klare det på egen hånd. Leder altså efter opskrifter med meget lavt indhold af både fedt og kulhydrat. Har i nogen gode ideer.

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 11-03-05 14:27

Ja, du kan købe bøger hos diabetesforeningen, - hvor der er taget hensyn til både sukker og kalorier iøvrigt.

http://www.diabetes.dk/default.asp?id=4634&cmmode=&booksale_page=form

Ammitz

Kommentar
Fra : aytting

Dato : 13-03-05 14:40

Tusind tak.. Glæder mig til at prøve dem af..

Anders

Kommentar
Fra : Thaisonwalther

Dato : 11-04-05 22:52

Jeg er selv lige startet hos ww i torsdags, efter et mislykket forsøg hos ddv (jeg er ikke en kanin) og jeg må sige at hvis jeg virkelig taber mig på ww så er det godt nok for nem, og det er jo dejligt og positivt.

Så jeg er meget spændt på at blive vejet på torsdag, og se om der er sket noget den første uge!!! spændene.

fik lige lyst at dele det med jer, når i nu var inde på ww

begge mine søstre hat tabt sig henholdsvis 15 og 35 kg med ddv, men tager nu på igen i en rasende fart, hende med de 15 kg har fået det hele på igen, og den anden har taget halvdelen på igen, og de er også startet hos ww nu og føler også at det er mere menskelig!!

Kommentar
Fra : tinka

Dato : 12-04-05 09:57

Nu er jeg selv startet ved Weight Watchers, de siger :

Weight Watchers= WW
Vægtvogterne=en dansker der har kopieret ideen fra WW (så vidt jeg forstod eksisterer den ikke mere)
De danske vægtkonsulenter=DDV=et helt andet koncept.

Desværre er der en meget dårlig konsulent på mit hold, men jeg prøver at holde i alligevel....det kunne blot have været rart så hvis man havde en med man kendte, men det er for dyrt for de fleste, også for mig, men jeg har på den anden side brug for at tabe de kilo.

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 12-04-05 10:07

Kan du ikke skifte hold? Måske er der et i nabo byen?
Efter du har været der i et stykke tid - måske de 10 gange man kan få på et "klippekort" - så kunne du vel køre videre alene, men hvor du spiser efter de samme principper som du har lært i WW. Det skulle da spare dig for nogle penge, men det er måske også lidt sværere at holde modet oppe hvis du ikke er sammen med nogen om det. Måske har andre fra dit WW hold også lyst til at køre videre selv, og i kunne gøre det sammen?

Kommentar
Fra : tinka

Dato : 12-04-05 10:51

Det ligger desværre for langt væk. Der hvor jeg går nu er det nærmeste i en radius af 40 km.

Jeg tror pointen i WW er at man skal stå til ansvar hver uge over for en del andre, det ville jo ikke være så sjovt at komme gang på gang hvis man ikke har tabt sig...

Jeg tabte mig 15 kg sidste år, men det gik i vasken da der ingen opbakning var nogen steder.
(Min samlever elsker chips, slik sodavand, flødesovs osv osv og han er selvfølgelig åleslank!!!!!!)

Så et lille opråb: vi mangler nogen søde konsulenter i nordjylland.