/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
C:WINDOWS\SYSTEM32\AUTOEXEC.NT.
Fra : Twistgirl
Vist : 529 gange
500 point
Dato : 18-02-05 09:30

Når jeg fx prøver at åbne mine ordbøger på computeren, kommer dette vindue frem:

C:WINDOWS\SYSTEM32\AUTOEXEC.NT. Systemfilen er ikke egnet til at køre MS-DOS og Microsoft Windows programmer. Vælg "Luk" for at afslutte programmet.
Luk Ignorer

Hvordan får jeg mine ordbøger til at virke igen???

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-02-05 09:44

Slet AUTOEXEC.NT og se hvad der sker ? Husk lige at lægge et kopi af filen i en mappe, så du kan kopiere den tilbage igen, hvis det skulle gå helt galt.

Hvilke ordbøger drejer det sig om og hvilket system bruger du : Win98, 2000, NT eller XP ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 18-02-05 09:47

Hvis de har virket tidligere på Windows XP som du tilsyneladende anvender burde du kunne få dem til at virke ved at højreklikke på genvejen til at åbne programmet og vælge Egenskaber - Kompatibilitet - Marker Kør dette program i kompatibilitet for, vælge f. eks . Windows 95

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 18-02-05 09:47

jep de ville nok hjælpe lidt

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-02-05 09:47

Du kan også have rod i din registreringsdatabase, så prøv lige at rydde op med dette lille program (husk kun at slette de filer, der vises som sikre at slette).

http://tucows.tdconline.dk/preview/355220.html

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 510 point
Dato : 18-02-05 09:51

Skriv i start>kør repair når mappen åbner så kopier denne fil autoexec.nt til
mappen>

C:\WINDOWS\system32
og sig ja til at overskrive den eksisterende.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-02-05 09:54

genstart pc'en

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 18-02-05 09:54

Der bliver indskrevet en linie i autoexec.nt som laver "indstillinger" for ordbøgerne. Man kan vælge at åbne denne skjulte fil med notesblok, og skrive REM foran den linie der indstiller ordbøgerne, feks. REM C:\gyldendals\Engelsk\......
Det vil så deaktivere dette "kald"
Men en bedre og hurtigere løsning er:
c:\windows\repair ligger filen autoexec.nt
kopier denne over i c:\windows\system32
Og så kører det igen
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : Twistgirl

Dato : 18-02-05 13:04

Tak for svaret Manse9933. Jeg er bare SÅ glad!!!! Jeg hader at slå op i almindelige ordbøger...

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-02-05 13:35

Der er visse typer spyware der er kendt for at ødelægge autoexec.nt, så jeg vil anbefale dig at smutte ind på www.spywarefri.dk og checke for spyware med deres online spyware program! Ellers opstår problemet måske igen!