/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Kan ikke se hele filnavnet (.txt)
Fra : NielsPT
Vist : 1536 gange
181 point
Dato : 17-02-05 23:30

Hejsa,

Med frygt for at det er et meget dumt spørgsmål, stiller jeg det alligevel:

Jeg har brug for at omdøbe en .txt fil til en .exe fil.. Problemet består i at jeg ikke kan se hele filens navn, eksempelvis: 'prøve.txt' - DERIMOD kan jeg kun se, at filen hedder 'prøve'. hvis jeg så omdøber den til 'prøve.exe' opfattes den som 'prøve.exe.txt', og altså stadig en tekstfil..

Hvor slår jeg den funktion til, der gør at jeg kan se HELE filens navn, dvs hvis det er en tekstfil, så slutter filens navn på .txt ??? Jeg har windows XP

Mvh. Niels

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 191 point
Dato : 17-02-05 23:44

Inde i Kontrolpanel > Mappeindstillinger > Vis Fjern flueben i Skjul filtypenavne for kendte filtyper!

Kommentar
Fra : kazinka

Dato : 17-02-05 23:47

hej inde i den mappe hvor filen befinder sig, gå op i funktioner=>mappeinstillinger=>Vis, og tag det flueben af hvor der står: skjul filtypenavne for kendte filtyper.
Mvh
Kazinka

Godkendelse af svar
Fra : NielsPT

Dato : 17-02-05 23:48

Perfekt!
Tak for det hurtige svar, tedd!!

Mvh Niels

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 17-02-05 23:49

..Og også tak til dig kazinka!
Hehe - Man skal være hurtig på fingerne, hvis man vil før tedd!

Ha' en god aften!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-02-05 23:51

Ja sorry Kazinka! Opret dig som superbruger ellers får du ikke points for Accepteret svar, forøvrigt

Kommentar
Fra : kazinka

Dato : 18-02-05 00:12

JA, det vil jeg gøre tedd, man skal sq være hurtig på fingrene og ikke være 5 min om at taste svar ind