/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Tandpasta på mobilens ridser.?
Fra : dikas
Vist : 1622 gange
50 point
Dato : 17-02-05 17:08

Hejza jeg læste på sol eller et eller andet at der var en der havde fået sine ridser af med tandpasta....
Passer det, jeg vil helst høre fra folk men erfaring.....

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 17-02-05 17:12

Hejsa.

Man kan på nogle overflader godt benytte tandpasta til at rense/slibe lidt. Der er nogle mikroskopiske 'sten' i tandpasta, der gør at man godt kan polere med det..

Her er én der har brugt det til at fjerne ridser fra sin forrude på bilen:
http://www.nordjyskebiler.dk/artikler/readarticle.asp?id=535

Har du ikke et gammelt cover du kan prøve på først? Så kan du jo lige tjekke om tandpastaen gør noget det ikke bør.

Mvh Niels

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 17-02-05 17:14

Her er nogle andre der bruger tandpasta på deres mobiler:
http://www.eaid.dk/etips.php?action=vis&id=229

Der ser ud som om at det virker

Held og lykke
Mvh Niels. (Tror lige jeg vil prøve selv...)

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 17-02-05 17:15

Tandpasta kan ikke anbefales...

T. Hansen har noget pasta til at fjerne ridser med , som fungerer.

http://www.thansen.dk/product.asp?c=393668288&n=283057977&pn=283058489

vh
D9N

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 17-02-05 17:17

som d9n

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-02-05 17:32

Det meste tandpasta vil ridse og lave mere skade end gavn på sådan et plasticdisplay på en telefon, da det indeholder temmelig meget slibemiddel.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 17-02-05 17:39

Tandpaste kan ikke anbefales på displayet men virker fint på coveret. Til displayet skal du bruge det af D9N anbefalede produkt fra T. Hansen.

Kommentar
Fra : dikas

Dato : 17-02-05 18:16

Hvordan gør man det skal man bare gnide det på....?

Kommentar
Fra : dikas

Dato : 17-02-05 18:18

Altså tandpastaen

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 60 point
Dato : 17-02-05 18:19

Hvis du tænker på tandpasta på coveret, så bruger du en meget blød klud, kommer lidt tandpasta på og gnubber der hvor der er ridser.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 17-02-05 18:21

Når du synes det ser pænt ud bruger du en anden blød klud med lidt vand på for at fjerne pastaen med sit indhold af plastic.

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 17-02-05 19:30

du skal være klar over at du gør dit glas mat ved brug af tandpasta... da det ridser en del

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 17-02-05 19:33

D9N - Læs lige min 17-02-05 17:39

Kommentar
Fra : janni_s

Dato : 17-02-05 21:40

jeg bruger tandpasta på mine cder. og det hjælper. men nu ved jeg så ikke lige om et cover er mere følsomt.
det er bare vigtigt du bruger en meget våd klud til at fjerne det med.

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 17-02-05 21:58

Arne det havde jeg skam set, men havde Dikas??

"Fra : dikas Dato : 17-02-05 18:16
Hvordan gør man det skal man bare gnide det på....?
Fra : dikas Dato : 17-02-05 18:18
Altså tandpastaen"

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 17-02-05 22:04

OK D9N - Men jeg svarer også på Dikas spørgsmål. Er du uenig i mine svar? Pyt med det. Vi har hjulpet Dikas så meget som vi kan. Kan du hygge dig. Venlig hilsen Arne.

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 17-02-05 22:23

nej da bestemt ikke uenig ... men det så bare ud som Dikas troede at han ku bruge tandpasta på sit display.
og os hygge til dig arne *S*

Kommentar
Fra : dikas

Dato : 18-02-05 09:56

Skrid D9N du skal ikke skrive til mig...
Du lukker jo kun negativ snak ud!!!!!

Godkendelse af svar
Fra : dikas

Dato : 18-02-05 09:57

Tak for svaret arne.jakobsen.