/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
dele hp printer
Fra : popo
Vist : 515 gange
40 point
Dato : 17-02-05 16:21

har 2 pc en hp all in one de to pc er forbundet til en router med adsl kan printe men ikke scanne fra den ene pc ??

Kommentar
Fra : gobling

Dato : 17-02-05 17:28

Når du deler denne printer skal du huske at oprette en local port på den, sådan at den skriver direkte til den. Ikke bare som netværksprinter.

tilføj ny printer>local printer (fjern fluevænget i "plug and play automatisk")>opret ny port>skriv netværkstien>henvis til driver. færdig. Nu har du mappet printeren på en LPT port.

Hermed for du lov til at installere den rigtige driver fra cd´en.

Skal lige siges at dette ikke virker på alle HP PSC serien. Men det virker på Officejet serien.

Kommentar
Fra : popo

Dato : 21-02-05 08:14

Du skriver at jeg skal tilføje en local port er det på den pc som printeren er instaleret på,og net værkstien er det ip adressen på den anden printer

Accepteret svar
Fra : gobling

Modtaget 40 point
Dato : 21-02-05 17:04

du skal tilføje en local port på den pc, som printeren ikke er direkte tilsluttet. Stien er ikke en ipadresse, medmindre der er netværkskort i din all in one og du køre lan. Men stien kan fx være \\user\hpoffice user er navnet på den pc som printeren er direkte tilsuttet.

Godkendelse af svar
Fra : popo

Dato : 31-08-06 08:47

Tak for svaret gobling.