/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / 3D Studio / Spørgsmål
10  bentjuul 190
Sporplan til Märklin M HO
Fra : martindahl
Vist : 2802 gange
100 point
Dato : 17-02-05 15:36

Hej

Jeg arbejder lidt med at lave en sporplan til min modelbane og overvejede om der er nogle der har erfaringer med at bruge AutoCAD eller 3DStudio Max.

Er der nogle der har prøvet dette?
Nogle der har lave skabeloner til metalskinner (HO)?

Skriv gerne direkte til mig på mailen: martindahl@yahoo.com
Martin

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 17-02-05 17:00

Det er da meget let at lave de skabeloner (block elelr wblock) selv.
I atuocad er der en en funktion til at gentatelser, knappen har 4 små firkanter denne kan du bruge til at j´multikopier sveller ved at tegne en og lade denne funktion repliker det antal du skal bruge til en sektion.
Funktionen kan også lave de buede sektioner da der i den er cirkel med radius styring i.
Problemet med at "låne" fra andre er at man sjælden sintes at andres block moduler er så gode, jeg vil helst arbejde med mine egne. Tror ikke der er så mange der er standardiseret.
Hvis du søger på nettet kan du søge efter dxf og dwg (autocad formater, bruges også af andre produkter)
Jeg har fundt mange blocke til mange andre ting via søges maskiner på nettet.
Hvis du lige mangler gnisten til at lave eller komme i gang med at lave block må du sige til så kan du godt få nogle stal tips.
mvh Benjamin