/ Forside/ Teknologi / Udvikling / VB/Basic / Spørgsmål
10  tom.kise 610
Gemme data/tal i form
Fra : kimsdk
Vist : 530 gange
100 point
Dato : 17-02-05 12:30

Hvordan får man en form i VB6.0 til at gemme en indtastet værdi, så når .exe-filen åbnes næste gang er det det gemte tal der kommer frem.
Eksempelvis skal der hver måned tastes et nyt tal ind i et tekstfelt og så skulle programmet gerne gemme denne værdi.

Accepteret svar
Fra : litko

Modtaget 100 point
Dato : 17-02-05 15:44

Du kan ikke gemme noget i en .exe-fil med mindre du er vant til at programmere vira!

Hvis den indtastede værdi gemmes i en variabel TempVar kan du gemme den i en .dat-fil eller lignende, men dette er en usikker metode, hvis .exe-filen af en eller anden årsag flyttes.

Du kan også gemme værdien i Registry. I den procedure, hvor variablen indtastes, eller i Form1_Unload skriver du:

SaveSetting "MyApp","Startup", "Navn", TempVar

Når programmet næste gang starter op og skal bruge værdien af TempVar skriver du blot:

TempVar=GetSetting("MyApp", "Startup", "Navn", "25")

For MyApp, Startup og Navn bør du indsætte nogen mere relevante navne. "25" er blot den default-værdi, der returneres, hvis der ikke tidligere er skrevet noget i registry.

Godkendelse af svar
Fra : kimsdk

Dato : 18-02-05 07:53

Tak for svaret litko.
Ja, tænkte det nok. Så tror jeg det bliver en tilføjet .mdb fil det kommer til et ligge i.
Men hvis der nu var en smart måde