/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Iexplorer forsager fejl i USER.EXE
Fra : ram2
Vist : 364 gange
100 point
Dato : 01-09-02 14:02

På visse hjemmesider, bla. www.teledanmark og www.rejseplanen.dk får jeg følgende meddelelse:

IEXPLORE forårsagede en generel beskyttelsesfejl
i modul USER.EXE på adressen 001c:000013b8.
Indhold af registrene:
EAX=00020000 CS=16ff EIP=000013b8 EFLGS=00000212
EBX=17d72664 SS=59b7 ESP=000083d4 EBP=000083e2
ECX=0002050c DS=16cf ESI=33e02664 FS=192f
EDX=00000002 ES=16cf EDI=000033e0 GS=0000
Byte ved CS:EIP:
67 8b 5e 08 67 8b 7e 0a 3b d9 75 04 3b fa 74 dc
Indhold af stakken:
192f018f 018f0000 bff70000 842c0002 01bf0028 01f40002 00000406 00000000 011f4850 ffffffff 03b0f510 ffffffff bff77284 bff53724 03b07000 03b0f510

Dette er kommet efter jeg har omformatteret fra winme til win98...

Har nogen et bud på hvad der er årsag og hvad der kan gøres??

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 01-09-02 17:44

Hej Ram,

eh... har du tilfældigvis installeret popupstopper?

jeg er ikke sikker men jeg har hørt popupstopper ka' forårsage dette problem, men hvis du f.eks. ikke har popupstopper er det jo selvfølgelig ikke den der kreere problemet, men hvis du har popupstopper installeret, så prøv at slå den fra, eller helt afinstallere den og så prøv at se om du stadigvæk døjer med problemet...

men ellers har du så opdateret med hele svineriet fra Microsoft til Win98 efter geninstalleringen af Win98?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 01-09-02 16:06

On Sun, 01 Sep 2002 12:01:35 GMT, "ram2" <ram2.news@kandu.dk> wrote:

>På visse hjemmesider, bla. www.teledanmark og www.rejseplanen.dk får jeg
>følgende meddelelse:
>
>IEXPLORE forårsagede en generel beskyttelsesfejl
>i modul USER.EXE på adressen 001c:000013b8.
>Indhold af registrene:
>EAX=00020000 CS=16ff EIP=000013b8 EFLGS=00000212
>EBX=17d72664 SS=59b7 ESP=000083d4 EBP=000083e2
>ECX=0002050c DS=16cf ESI=33e02664 FS=192f
>EDX=00000002 ES=16cf EDI=000033e0 GS=0000
>Byte ved CS:EIP:
>67 8b 5e 08 67 8b 7e 0a 3b d9 75 04 3b fa 74 dc
>Indhold af stakken:
>192f018f 018f0000 bff70000 842c0002 01bf0028 01f40002 00000406 00000000
>011f4850 ffffffff 03b0f510 ffffffff bff77284 bff53724 03b07000 03b0f510
>
>Dette er kommet efter jeg har omformatteret fra winme til win98...
>
>Har nogen et bud på hvad der er årsag og hvad der kan gøres??
Sikkert fordi WinME har en anden version af IE, som dermed bruger Win
ME user.exe filen. Prøv at "nedgraderer" din IE, eller fjern og
geninstaller.

/Thomas

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 01-09-02 18:15

Hej Ram,

eh... lige et forståelses spørgsmål... bare for at finde ud af om jeg har forstået det korrekt i det jeg er lige pludselig kommet lidt i tvivl, pga. Thomas's kommentar...

når du skriver "omformatteret fra winme til win98"...

mener du så at du har formatteret hele disken og så geninstalleret Win98?
(sådan forstår jeg det umiddelbart når jeg læser det)...

eller at du har installeret Win98 oven i Win ME?

eller noget helt 3.?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 01-09-02 20:35

Til Strarup & TL

Det startede med, at jeg havde WINME, men alt for ofte havde fejlmeldinger ved opstart - sådan en blå boks, der sagde man skulle trykke på vilkårlig knap, og eller kontakte forhandler. Da jeg ikke har så meget forstand på de ædlere dele i en PC - jeg er udpræget bruger - bad jeg min søn om at kigge på det. Han mente, vel for ikke at skulle aktiveres for tit, at jeg blot skulle ha' WIN 98, så ville mine problemer være slut.
Men du godeste - ud over de beskrevne problemer med hjemmesider kunne den heller ikke finde mit modem, den kunne ikke importere gemte mail adresser mv. Han prøvede 3 gange at lægge 98 ind på c drevet, der var formatteret - altså tomt. Det hjalp ikke det mindste. Jeg mistede tålmodigheden, og bad ham lægge ME ind igen - så hellere leve med den fejlmeddelelse.
Som sagt - sådan gjort. ME kom tilbage og nu er der overhovedet ingen problemer - Alt virker. Jeg fatter ikke en brik.

Til Strarup - Jeg er opmærksom på det med Pop Up stopperen, men den plejer ikke at have nogen indflydelse på indlæsning af "hovedsider", som Teledanmark" - Rejseplanen mv.

Så nu ved jeg ikke rigtig????

Hilsen
Ram2

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 01-09-02 20:56

Der må nu alligevel være noget galt med din WinMe-installation, siden du meget ofte får blå skærm ved opstart, Ram2.

Selv har jeg kørt WinMe i snart to år, og i den periode har jeg kun haft blå skærm en enkelt gang.

Jeg ved godt, at WinMe er blevet kåret til det forrige århundredes dårligste opfindelse og andre sjove ting, men det passer på ingen måde med mine egne erfaringer.

Mine erfaringer med WinMe er, at det er et rigtig godt styresystem. I min omgangskreds forefindes både Win98 og WinXP, og det er ikke mig, der har de fleste problemer med computeren - for nu at sige det mildt - for det har jeg praktisk talt aldrig.

Behold derfor WinMe, og find så ud af, hvad der forårsager den blå skærm.

Det kan jeg desværre ikke hjælpe dig med - men det kan Strarup sikkert.

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 01-09-02 21:12

Tja - Rellom, jeg tror da også du har ret.
Det er da bedre at have en blå skærm en gang i mellem, end alle de andre fejl. Det er bare irriterende, at jeg ikke kan få at vide, hvad der præcist er galt.
Det er såmænd ikke sikker jeg ville forstå det, men så ville jeg da vide, at det ikke er tilfældigheder, eller periodiske fejl der forårsager problemerne.
Nu kører den i hvert tilfælde og indtil videre uden fejl.
Men hvordan skal jeg nu placere de lovede point????? Jeg har da også hele tiden problemer!!!

Ram2

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 01-09-02 21:42

Hej Ram,

eh... får du stadigvæk den blå skærm med ME? og skriver den en fejlmeddelse?

ang. popupstopper og Win98, jeg ved ikke lige årsagen til at det ka' ske' men så vidt jeg husker er det en fejl der opstår når man går ind på en side hvor der er noget popupstopper ska' beskytte imod, men ved den gør det kreere den, den fejl idet den går ind i IE's hukommelses område og skaber en konflikt... men det er ikke sikkert det er det der har været fejlen...

forresten hvilken internet udbyder har du, samt abonnement?
og hvilket netkort? (hvis du har ADSL og hvilket mærke på netkortet)

jeg prøvede og grave lidt, og fandt ud af at der har været en der døjet men det du også døjede med, han havde et netkort fra Sandberg, men fik det løst ved at skifte netkort...

men computere er nogle underlige ting imellem, og nogle gange ka' det være en samsurium af ting der er årsag til problemet, samt forskellige ting ka' kreere den samme fejl...

mvh.

Strarup

Accepteret svar
Fra : Rellom

Modtaget 100 point
Dato : 01-09-02 22:21

Hej igen Ram2

Hvis WinMe nu kører problemfrit, har geninstallationen måske løst problemet med den blå skærm.

WinMe skal nemlig helst geninstalleres ca. hvert halve år for at være rigtig på dupperne. (Det samme er iøvrigt tilfældet med Win98).

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 01-09-02 22:31

Hej Strarup.
Nej - efter winME blev lagt ind igen, har der ikke været nogle fejlmeddelelser

Min netforbindelse er TDC Oncable, og de næste spørgsmål du stiller er jeg noget usikre på, i det jeg som nævnt, ikke har et klap forstand på "indvoldene".
Men når jeg ganske forsigtigt går ind i "Enhedshåndtering" kan jeg se, at der under netværkskort står følgende navne:
Motorola Surfboard USB Cable Modem SB 4100
Microsoft Virtuel Privat Netværkskort

Jeg har i tiden efter jeg fik ME første gang fået en ny printer/scanner/fax installeret. En HP psc 950. Det er efter dennes installation problemerne startede. Meeen, man kan jo hurtigt drage forhastede slutninger. En bekendt til mig fortalte, at der nogen gange opstod problemer, når man skiftede hardware - Om det er korrekt eller ej ved jeg ikke.
I skr. stund er der ingen problemer - Alt virker - 7-9-13 og hvad der ellers er behov for.

Mvh.
Ram 2

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 02-09-02 12:35

Jeg tror faktisk, det vil blive ved med at virke, Ram2. Systemet har sikkert bare trængt til at blive geninstalleret.

Hvad angår hardware, så har jeg af nyt installeret både printer, scanner, mus og tastatur på min WinMe uden de fjerneste problemer.

Sørger du for, at computeren er defragmenteret og fejlfri, inden du installerer noget nyt - og sørger du for at defragmentere og evt. køre scandisk efter installationen?

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 06-09-02 18:58

Hva´ så, Ram2 - hvor mange gange har du haft blå skærm, siden du geninstallerede WinMe?

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 06-09-02 19:30

Hej Rellom.
Pænt af dig, at følge sagen op. Jeg har ikke haft blå skærm siden ME blev lagt ind sidste gang - altså i søndags. Meeen - til gengæld har jeg fået en anden fejlmelding, når jeg aktiverer visse sider i Explore. Jeg kan ikke huske den præcise ordlyd, men der kommer en lille dialogbox frem, som fortæller at den har fundet en fejl, og om jeg ønsker at søge efter fejlen. Hvis jeg siger nej, forsvinder boxen, og der sker øjensynlig ikke mere - siger jeg derimod ja, kommer der en større og mere kompliceret box frem, som med gult fortæller, hvor der er noget galt. Det er typisk i en "komando", tror jeg nok, i et eller andet programmeringssprog.

Jeg havde tænkt mig at vente til weekenden d. 14 ds. hvor jeg jkan få noget hjælp til dette. Det er ligeledes derfor jeg ikke har lukket spørgsmålet endnu.

Umiddelbart ser det ud som om du har ret i, at en NYinstallering hjælper, men jeg vender lige tilbage til det.

Mvh.
Ram2

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 06-09-02 19:39

PS.

Jeg glemte at fortælle, at når den store "svære" box er kommet frem, har jeg med min viden ikke en jordisk chance for at gøre andet end at klikke på krydset oppe i hø. hjørne. Når jeg gør dette, så lukker alt ned, og jeg er tilbage på skrivebordet.

Ram2

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 06-09-02 19:43

Det lyder godt nok sært. Har du forsøgt at løse problemet ved at opdatere Internet Explorer?
Og hvilke sider er det iøvrigt, problemet opstår på?

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 06-09-02 20:39

Den eneste jeg lige husker er Rejseplanen. Når jeg ikke husker andre er det fordi jeg bare har vænnet mig til at svare, at jeg ikke ønsker at finde fejlen.
Jeg tror det typisk er på de sider, hvor nogle felter som i Rejseplanen skal udfyldes???

Når jeg beder "boxen" om at finde fejlen skriver den:
Der opstod en fejl under kørslen
Vil du søge efter fejlen
Linie 255
Fejl 'refURL' er ikke defineret

Jeg har ikke opdateret IE, men den blev lagt ind i søndags, og jeg mener at den på dette tidspunkt blev opdateret.

Jeg "tør" ikke begynde på nogen ændringer nu, da jeg pt. arbejdsmæssigt er meget afhængig af at kunne komme på nettet. Jeg ved, at hvis det går ned, får jeg det ikke selv igang.

Ram2

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 06-09-02 20:42

Okay, det forstår jeg godt. Og hvis der dukker en hjælper op næste weekend, er det jo også kun et spørgsmål om kort tid, før problemet er løst. Håber vi.

Godkendelse af svar
Fra : ram2

Dato : 14-09-02 23:46

Tak for svaret Rellom.

Jeg har nu konsulteret min rådgiver, og du har nok ret i, at den har godt af, at blive geninstalleret en gang i mellem.
Med hensyn til disse fejlbokse jeg nævnte- Tjae, hvor dum kan man være - Det var såmænd blot at deaktivere scriptfejlfinding. Man kan jo ikke vide alt!!

VH
Ram2

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 15-09-02 01:18

Hej Ram2

Nej, kun Gud ved alt. Og han findes jo ikke. Eller...?

De bedste hilsner
Rellom