/ Forside/ Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Spørgsmål
10  arne.jako.. 510
adsl regning på 10000.-
Fra : Sofuzz
Vist : 288 gange
100 point
Dato : 16-02-05 21:04

Jeg har lige fået en regning pålydende 9.862,83.- for en adsl ydelse som jeg ikke har bestilt! det er den første regning jeg har fået og perioden er 12/02-2004 til 30/04-2005 (kvartalsvis 2.022,00), nu har jeg ikke lige 10000.- liggende der ligger og flyder... hjælp! jeg vil ikke berøves!!! og slås med et kæmpe firma! hvad skal jeg gøre?

vh. sofuzz

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-02-05 21:13

Altså hvis du ikke har bestilt noget, må firmaet jo bevise hvorfor de mener du skylder dem penge.

Men en ADSL forbindelse får man jo ikke medmindre man bestiller installationssættet til selvmontering eller har en tekniker ude og koble det til.
Så når du har internet, må du jo have bestilt det på et tidspunkt.

Men hvis du virkelig ikke mener at skylde nogen penge, må du i første omgang rette henvendelse til firmaet (skriftligt) hvor du med en begrundelse hvorfor, afviser deres krav.

mvh dova

Kommentar
Fra : Sofuzz

Dato : 16-02-05 21:23

Jeg har internet selvfølgelig... men det er ved cybercity, og det er jeg meget glad for! de har flere gange hævet forbindelsen uden at gøre noget ved regningen.

Jeg har haft ringet til tdc idag, jeg blev syltet de første 2 gange, men fik fat i en tredje gang der godt kunne forstå min bekymring
(det er ikke muligt at finde mailadresse til tdc hverken fra regning eller hjemmeside)

vh. sofuzz

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 16-02-05 21:29

Sofuzz... det var dog en "kedelig en". Dova har ret, skriv dog til TDC og spørg om det ikke kan bero på en misforståelse. Ditto ville jeg prøve om CyberCity ikke ville hjælpe dig, det er jo trods alt dem der er din udbyder, så de har vel også en form for interesse i at udrede en evt. misforståelse.
Har selv CC og syntes de er flinke til at hjælpe i support afdelingen.
Prøv... det koster jo ikke noget.
Held og lykke med det
Søren

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 16-02-05 21:36

Du sender en mail til dem ved at udfylde denne:
http://kundeservice.tdconline.dk/kontakt/regningsservice/bredbaand/

http://tdconline.dk/artikel.php?id=66299

Du har selvfølgelig ikke noget at være bekymret for, da du ikke er abonnement hos dem.
Men bed om at få afklaring inden en uge, eller at en ansvarshavende ringer dig op med en forklaring.
Husk at angive de numre der er på regningen (Kundenumre eller lign.)
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : fdbm

Dato : 16-02-05 21:45

Du bør måske også gøre dem opmærksom på, at du vil gå videre med sagen til Teleklagenævnet, hvis ikke du får et tilfredsstillende svar inden en uge. Det plejer at speede processen lidt op hos TDC. Og ydermere ville jeg udbede mig en reference på TDC's påståede bestilling, hvis det ikke er noget du selv har bestilt.

Teleklagenævnet

Bredgade 43
1260 København K
Danmark

Telefon: 33 92 97 00
Telefax: 33 92 99 88

Web: http://www.teleklage.dk
E-post: stt@vtu.dk

Hilsen
/Frank

Kommentar
Fra : Sofuzz

Dato : 16-02-05 21:51

Nu ved jeg at jeg skal til at se mig om efter en anden telefon udbyder! dette her gider jeg ikke støtte, hele min dag er jo blevet ødelagt og mere til!
Det er ikke så fedt at åbne sådan et brev, jeg har noget at være bekymret for, hvis jeg skal til at rende i retten og alt sådan noget... kan jo da slet ikke hamle op med tdc... de tjener nok lidt mere end de 250.000 jeg gør...

+ så forventer jeg en undskyldning for at de finder på sådan noget frækt noget

vh. sofuzz

Kommentar
Fra : Sofuzz

Dato : 16-02-05 21:54

Telebrugernævnet har ophørt sin virksomhed 1. december 2004. lige til en information...

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 16-02-05 21:59

Sofuzz - CyberCity har også telefoni. Lige nu har de kampagnetilbud - måske en idé at samle det hele et sted. Det har jeg lige gjort, og det fungere upåklageligt.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 16-02-05 22:10

Hvordan kan det være, at du ikke skriver hvad ydelsen er?
Jeg har på fornemmelsen, at du ladet stå til med noget og nu syntes du de er frække fordi det er tid at betale. Forklar dig lige nærmere for det lyde rjo lidt mystisk, at TDC opkræver hvis du er kunde hos CC

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 16-02-05 22:21

Hvis du har fået en regning på noget du ikke har bestilt, må du henvende dig til TDC, som har sendt regningen.
TDC må så fremlægge bevis for at du bestilt det de sender en regning på.
Længere er den vel ikke ?

http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?dogtag=tdco_ss_int_bb_regn_fork
http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?dogtag=tdco_ss_kontakt_ks_rsi

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : Sofuzz

Dato : 17-02-05 06:15

Ydelsen er en internet adsl forbindelse på 2048/512 og den koster 2022 pr. kvartal 2022 dvs. 674 kr. om måneden! men hvorfor ikke vente 20 år med at sende regningen? så tjener de sku da meget mere!!! det er jo ikke normalt at få en regning efter 15 måneder! tænk lige over den bjarned...

Jeg ville hjertens gerne samle de 2 produkter ved cc men de dækker ikke telefon her på landet endnu? først til sommeren 2005.

vh. sofuzz

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 17-02-05 06:59

Nu lyder det som om du har et abonnement hos TDC, på en ADSL forbindelse 2048/512.
Og den har du haft i hele den periode regningen lyder på.

Så må regningen også være berettiget.

Nu fatter jeg ikke dit spørgsmål.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 17-02-05 10:08

Jeg har haft en lidt lign sag, dog ikke så stor beløb, men du kan evt. kigge på denne side jeg har lavet.
http://www.thulinsite.dk/tiscali.htm
Her kan du se sagens gang, og hvordan man skriver en "indsigelse" som virker.

Du skal bare tage det helt rolig, firmaet skal bevise at du er kunde og har underskrevet en aftale med det.
Kan de ikke bevise det, har de intet at komme efter.

Sørg for alt kommunikation foregår skrifteligt. Det kan ikke betale sig for dig at begynde at ringe til dem 5 - 10 - 20 gange og vente 30 min. hver gang for at komme igennem.
Alt korrospondance skal foregå pr brev. og gerne anbefalet brev (koster godt nok lidt, som du selv skal betale)

Du kan lige så godt starte med at sende din indsiglese som anbefalet brev én gang for alle. Og har du "rent mel" i posen, skal du intet betale, eller lade dig true.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 17-02-05 10:12

Hvor kommer de 15 måneder fra?? den periode du nævner er jo den indeværende

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 17-02-05 11:32

Sofuzz :
HAR du været TDC ADSL kunde?
HAR du ALDRIG været TDC ADSL kunde?

- det må være de første 2 spørgsmål du må svare helt soleklart på.

Dernæst, hvis du HAR været TDC ADSL kunde, så har TDC den fulde hjemmel til at opkræve beløbet - også efter 15 måneder - eller efter 5 år, eller for den sags skyld helt op til 20 år efter at ydelsen/varen er leveret...

mvh berpox

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 17-02-05 12:15

Da jeg har tænkt over det jvf.: 17-02-05 06:15 kan jeg kun give berpox ret og det bekræfter jo, at du bare havde håbet på at den gik, men man skal altså betale for de varer man bestiller.

Kommentar
Fra : Sofuzz

Dato : 17-02-05 15:17

Prøv nu at slap lidt af... jeg har haft adsl fra tdc, men det sagde jeg op i 2003! det vil sige berpox... at man binder sig til alle abonnenter man laver og de varer resten af livet... nu må du sku da lige tænke dig om! så er det om at finde det helt rigtige abonnent første gang, for hvis du skifter! ja så bliver du alligevel opkrævet fra det gamle selskab!!!!!!!

Jeg har snakket med tdc og de beklager at have sendt regningen, fakturaen er annulleret! men jeg havde jo ikke fået pengene retur hvis jeg havde betalt vel?

OG EN GANG TIL... JEG HAR FOR 5 GANG ALDRIG BESTILT ADSL I DEN PERIODE REGNINGEN PÅLYDER, ARBEJDER I VED TDC?

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 17-02-05 15:40

Rolig nu, du stiller et spørgsmål, og man må jo gå ud fra at du først stiller spørgsmålet herinde EFTER du har talt med dem der har sendt regningen, og derfor kommer der den slags indlæg som der gør, der erj o ingen her der kan give et bedre svar end dem der mener du skylder dme penge, så slå koldt vand i blodet og vær glad for at problemet blev løst

Kommentar
Fra : Sofuzz

Dato : 17-02-05 15:45

HVORFOR tror du jeg skriver herinde? hvis jeg vidste at jeg skyldte tdc penge, ja hvorfor skulle jeg så skrive her????

Jeg skriver herinde fordi jeg ikke skylder nogen penge udover kreditforeningen og banken! hvorfor skulle jeg ellers?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 17-02-05 15:59

Det er måden du reagerer på, der får en til at tvivle på sammenhængen, men godt at du fik tingene afklaret.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-02-05 17:12

Sofuzz
Hvis du nu havde forklaret sagens sammenhæng fra begyndelsen, med det opsagte abonnement o.s.v., ville det have været nemmere, og ingen ville have tvivlet på, om der også var tale om en fejl fra Teleselskabets side.

Men godt at høre det er afklaret nu.

mvh dova

Kommentar
Fra : Sofuzz

Dato : 17-02-05 17:21

ja, det er dejligt... det er træls at blive påduttet en regning! som man ikke har noget med at gøre!

vh. sofuzz

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 17-02-05 20:05

Fald ned sofuzz!!

Citat
at man binder sig til alle abonnenter man laver og de varer resten af livet... nu må du sku da lige tænke dig om!

Måske >>du<< skulle tænke dig om, inden du farer i flint, og give en god forklaring først - og det var jo lidt svært at se ud af dit indlæg om du vitterligt havde fået opsagt dit TDC ADSL abonnement...havde du (eller CC) ikke det, så hæftede du naturligvis for betalingerne...

Men dejligt for dig, at du nu har fået afklaret dit problem

mvh berpox

Kommentar
Fra : Sofuzz

Dato : 17-02-05 21:07

berpox. jeg har aldrig tegnet det abonnent de har opkrævet mig for!!!! for 27 gang

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 18-02-05 07:01

Citat
jeg har haft adsl fra tdc, men det sagde jeg op i 2003

Sofuzz - nu må du tage dig sammen! Du HAR haft et TDC ADSL abonnement - og så har du eller CC opsagt det, og er gået over til CC. Naturligvis kan et eller andet gå galt, eller smutte for enten TDC eller CC i denne fase.

Det er da en vigtig oplysning at du HAR VÆRET TDC kunde, en oplysning som du først kom med EFTER at bl.a. jeg spurgte ind til det. Så kære Sofuzz, der ER gået op for både undertegnede og andre, at du IKKE har bestilt og ønsket en TDC ADSL leverance i den periode du er blevet opkrævet for.

Men "for 117' gang" - så giv lidt bedre oplysninger næste gang, som sagt inden du farer i flint!

mvh berpox