/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Myggestik lignende knupper
Fra : joker
Vist : 15672 gange
100 point
Dato : 01-09-02 02:34

Jeg har i længere tid haft meget rødeligt udslæt på brystet og megen kløe efter jeg har været i bad. Jeg ved ikke om det hænger sammen med, at jeg nu har fået en masse kløende knupper spredt rund på kroppen (primært ankler, rundt ved bæltestedet og arme). De ligner myggestik og kløer lige så meget, men da jeg ikke har set en myg i nærheden i lang tid + at det virker som om det spreder sig, så tror jeg man kan udelukke dette. Hvad er det? Kan det være noget i forbindelse med kløen jeg har haft efter bad? Hvad kan jeg gøre?

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 01-09-02 03:19

Det lyder som allergi af en eller anden slags. Men spørg dog hellere din læge.

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 01-09-02 07:50

Jeg har nøjagtigt samme knopper som joker beskriver ovenfor, dog kun på mine hænder. Det ligner insektstik. Knopper er hårde, klør vanvittigt - specielt om natten, og er væk i løbet af 5-6 dage. Jeg ved ikke hvad det er, men jeg tror ikke det er insektstik, da jeg også har fået et par stykker inde i håndfladen.
Det må nok være lægen der skal finde ud af hvad det kan være.

Kommentar
Fra : guffy

Dato : 01-09-02 10:51

Hej

Det kunne være loppe bid, især hvis du har hund det er jo sæson nu, men jeg tror det er varmeknopper.

Du kan læse mere via nedenstående links

http://www.netdoktor.dk/q&a-svar/hud/0000047.htm

http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/naeldefeber.htm

Mhv
Guffy

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 01-09-02 08:56

Lopper?

Mvh Maria

"joker" <joker.news@kandu.dk> wrote in message
news:G7dc9.41006$ww6.3171734@news010.worldonline.dk...
> Jeg har i længere tid haft meget rødeligt udslæt på brystet og megen
> kløe efter jeg har været i bad. Jeg ved ikke om det hænger sammen med,
> at jeg nu har fået en masse kløende knupper spredt rund på kroppen
> (primært ankler, rundt ved bæltestedet og arme). De ligner myggestik og
> kløer lige så meget, men da jeg ikke har set en myg i nærheden i lang
> tid + at det virker som om det spreder sig, så tror jeg man kan udelukke
> dette. Hvad er det? Kan det være noget i forbindelse med kløen jeg har
> haft efter bad? Hvad kan jeg gøre?
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 01-09-02 10:22

On Sun, 01 Sep 2002 00:33:44 GMT, "joker" <joker.news@kandu.dk> wrote:

>Jeg har i længere tid haft meget rødeligt udslæt på brystet og megen
>kløe efter jeg har været i bad. Jeg ved ikke om det hænger sammen med,
>at jeg nu har fået en masse kløende knupper spredt rund på kroppen
>(primært ankler, rundt ved bæltestedet og arme). De ligner myggestik og
>kløer lige så meget, men da jeg ikke har set en myg i nærheden i lang
>tid + at det virker som om det spreder sig, så tror jeg man kan udelukke
>dette. Hvad er det? Kan det være noget i forbindelse med kløen jeg har
>haft efter bad? Hvad kan jeg gøre?

Kan måske være FNAT, du spreder det, når du klør dig.
Er knopperne ikke lidt aflange
Det kan en Læge/Hudklinik meget hurtigt afgøre
hilsen Ebbe

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 01-09-02 13:24

da det lyder til at de sidder der hvor dit tøj strammer, kunne det tyde på "varmebumser", de ligner til forveksling myggestik, bare lidt større, og de er fyldt med betændelse, de kommer de der hvor der er meget varmt f.eks. i buksekanten ved livet, og hvor strømpeelastikken sidder. som regel forsvinder de af sig selv, men du må ikke kradse hul på dem, så det begynder at bløde, det kan nemlig give nogle grimme ar. Du kan dog få dem væk med stor succes, ved at bruge en creme, der hedder locoid 0,1 % creme.

Det du har på brystet, kunne godt være det samme, dog i mindre målestok, da jeg går ud fra at, de knopper du har der, ikke er så store som de andre steder.

mvh. Melander og god bedring

Kommentar
Fra : joker

Dato : 01-09-02 14:19

Jeg har lige været ved vagt lægen og fået Surlid 150mg (Roxithromycin). Lægen sagde, at det var en form for betændelse forårsaget af noget bakterie. Det var ikkke noget, som jeg kunne have undgået, jeg var bare uheldig. Tak for alle jeres komentarer

Kommentar
Fra : joker

Dato : 01-09-02 14:20

Jeg har lige været ved vagt lægen og fået Surlid 150mg (Roxithromycin). Lægen sagde, at det var en form for betændelse forårsaget af noget bakterie. Det var ikkke noget, som jeg kunne have undgået, jeg var bare uheldig. Tak for alle jeres komentarer

Kommentar
Fra : JanneP

Dato : 19-09-02 10:41

"varmebumser" og "Locoid" ????
Locoid (binyrebarkhormon) bruger man da til børneeksem...

Kommentar
Fra : mmathiesen

Dato : 03-10-02 08:13

hej Franksp og joker!
jeg har selv de røde udsletsligene knupper på kroppen, og jeg for det efter jeg har været i bad!
og jeg for dem når jeg har været i for varmt bad, det kan huden ikke tåle..
så prøv at skrue lidt ned fra det varme vand så kan det værer at det forsvinder!

mmathiesen

Kommentar
Fra : pasn

Dato : 14-10-02 00:13

Ikke fordi jeg har forstand på sygdomme, men hvis du skynder dig at få fat i Familiejournalen no.41 (No 42 udkommer i morgen) og læser på side 39 hvor et lignende symptom ( blot fra kulde) beskrives som en slags nældefeber. Som det beskrives i bladet, sådan har min kone haft det i mere end 40 år. Her er det altså ikke det varme vand der er problemet, MEN at det i stedet drejer sig om at blive tørret hurtigst muligt, INDEN man kommer til at fryse. Alle ved jo at ved enhver fordampning bortgår der varme. Kan du ikke skaffe bladet / artiklen, så send en mail til per.birgit@get2net.dk så kan jeg scanne den ind og sende den, men prøv lige venner og naboer først.
hilsen Per Nielsen.

Kommentar
Fra : Jagd

Dato : 09-11-02 18:55

Jeg er sikker på I har kat, - hund (årstiden passer ). Det kan du ikke gøre for, men du er nødt til at gøre noget ved det.
1. Læg hundens/kattens tæppe i vaskemaskinen og kog det.
2. Læg Jeres eget tøj i VM og kog det.
3. Gå til dyrlægen/apoteket og køb det loppemiddel du kan dryppe i nakken på din hund/kat.

Så går det over i løbet af een uge.

Hilsen Jørgen

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 04-03-03 23:02

Hej Joker

Har du tænkt over, at du aldrig har lukket dit spørgsmål?
Bare en venlig ..................

Med venlig hilsen
Franksp

Kommentar
Fra : hannethorupkoudal

Dato : 16-08-03 00:40

Knopperne lyder som om de klør slemt. Sådan nogle knopper har jeg i hovedbunden ved hårgrænsen og i panden. De er værst når jeg har vasket hår (hveranden dag) og bliver der 3-4 dage. Lægen har anbefalet shampo uden parfume, men knopperne forværres alligevel hver gang jeg har vasket hår.

Mvh. Hanne

Kommentar
Fra : popper

Dato : 25-10-03 00:38

Hej
Hvis det er lopper af en eller anden art er mit bedste råd at fryse dem .I løbet af 24 timer i en fryser dør loppen med evt æg mvh popper
Dette gælde også lus aeva

Kommentar
Fra : danni7

Dato : 13-03-04 17:53

hej det lyder som om det kunne være psoreasis du kan læse om det på netdoktor. det kan vise sig på flere måder, som små røde pletter, store røde plamager der skaller, kommer tit på albuer knæ og i hårgrænsen. Tal med din læge.

Kommentar
Fra : Drag0n

Dato : 24-05-04 12:45

Tal med din læge

det er nok en eksem af en art!

Kommentar
Fra : marian_oxholm

Dato : 09-11-05 21:50

janne p. jeg fik også locoid til noget eksem jeg fik af at få en tatovering. det spredte sig da jeg fik alergisk reaktion på den farve der var brugt til tatoen og det spredte sig alle steder. det halve af mit ansigt fordi jeg havde rørt der efter jeg havde kløet mig... men det er hurtigt væk med den creme.

Kommentar
Fra : marian_oxholm

Dato : 09-11-05 21:53

Joker det er dejligt du har fået noget til det.. bakterier kan jo bare blive ved med at sprede sig, hvis man ikke fjerner det..når det er under huden. og da især i badet hvis det er badekar. mvh marian

Kommentar
Fra : hannethorupkoudal

Dato : 09-11-05 22:59

Det kan være der er forskellige årsager til knopperne. Mine i hårgrænse og pande mente hudlægen kunne skyldes, at vi i familien har "åbne hårsække", og nede i disse lægger sig bakterier. Til beh. har jeg fået Fucidin 2% gel.
Min søn har nogle lidt større bumser på ryggen, det mente hudlægen var samme problem. Han vasker sig nu 2 gange om ugen shampo Nizoral %, og har desuden fået tabletkur. Udover dette er anbefalet fugtighedscreme, men ikke for fed, helst flydende, så cremen ikke sidder fast nede i hårsækkene.
Vi er ikke helt sluppet af med problemet, men det er mindsket.
Vi har ikke hund og kat og lopper, kun edderkopper og sølvfisk.