/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
is i poter
Fra : liseaa
Vist : 1031 gange
100 point
Dato : 16-02-05 15:02

Hej!
Vores langhårede schæferhund får is i poterne, når det er så hård frost.Kan man afhjælpe problemet, på en eller anden måde. Det gør ondt på ham.
Hilsen la.

Kommentar
Fra : madamme

Dato : 16-02-05 15:05

hej.
jeg har to hunde og jeg har prøvet at smører vaseline på alle poterne og det hjælper også alt det salt der ligge nu.
jeg har haft meget gavn af det.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 16-02-05 15:09

Hejsa
Ja det er en hård tid for vores små kære
Kig ca. midt på siden her http://www.pedigree.dk/Pedigree/DK/0.3/0.3.2/0.3.2.8.htm

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 16-02-05 15:12

NB: Glemte helt (står også i henviste link) - Brug potevoks som kan indkøbes hos dyrlægen og hos dyrehandlere

Kommentar
Fra : lillian

Dato : 16-02-05 15:16

hej la.

du kan købe sko til din hund
det bruger de ofte til slædehunde
Der er også potevoks som du kan smøre på før i går ud
men salt er ikke så godt for hunden som er på vejen
hel og lykke med poterne
hilsen
lillian

Kommentar
Fra : akle

Dato : 16-02-05 15:17

At smøre poterne ind i beskyttende, fed creme eller også vaseline er godt, men inden du gør dét, bør du klippe ned alle pelshår mellem trædepuderne, efterfølgende vil sne- og isklumper ikke så nemt sætte sig fast i hundens poter. Et andet alternativ er også, at give hunden "snæsko" på, hver gang I går ture med hunden i frost- og snævejr. Hunden vil hurtigt acceptere skoene, når den opdager de mindre gener ved den daglige gåtur.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 16-02-05 15:40

Jeg gør det på vores, at jeg klipper så meget af pelsen under og i kanten af poterne, som jeg kan komme til, uden at klippe hul i huden. Derpå får hun en god gang Helosan kopattesalve (den "gamle" stive er den bedste) masseret ind i alle poterne. Til sidst får hun potevoks på, lige før hun skal ud. Nu har hun aldrig is i poterne mere.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 16-02-05 16:32

Du kan få noget det hedder potevoks.
sidder med noget her, det er en stift fra KW-hunde-og katteartikler telefon 36 75 78 60 købt i zoozity til 59,95kr

"Brugsanvisning : Trædepuder og mellemrum duppes tørre. Et lag POTEVOKS fordeles uden at gnide på tæerne og trædepuderne. potevoksen danner hurtigt et beskyttende lag, der er vandafvisende (saltvand, sne)
KW-potevoks tillader huden at ånde, og er samtidig desinficerende, hvilket forhindre uønsket bakterievækst under barriererlaget."

Der står ikke hvad det indeholder.
Held og Lykke med vovse

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 16-02-05 17:09

Jeg har også klippet hårene på Silkes poter, -både ovenpå og nedenunder og så meget, jeg kunne komme til mellem tæerne. En lille saks med rund spids er bedst.
Og så smører jeg hende daglig med kopattesalve. Jeg er så "nærig" så jeg køber den billige fra Netto (20 kr for 200ml) men så frådser jeg til gengæld med den. Egentlig synes jeg, den virker bedre end potevoks. Og den er nem at fordele, både mellem tæerne og på trædepuderne.

Kommentar
Fra : liseaa

Dato : 16-02-05 17:47

Hej igen!
Jeg har selv spekuleret over om det er klogt at klippe de små hår væk. Hos katte er det vist fy fy ?? Men er der belæg for det så er det måske en ide, sammen med potevoks. Jeg har prøvet vaseline alene, men det var ikke synderlig godt, måske fordi frosten er så srtreng, som nu.??
la.

Kommentar
Fra : eisner

Dato : 16-02-05 21:39

Hi Liseaa
Jeg bruger samme metode som Jernladyen på min langhårede schäfer og det fungere ude mærket, så bare se at komme igang med at klippe og smøre

Kommentar
Fra : pivpiv80

Dato : 23-02-05 08:46

Vi fik det råd med vores gamle jagthund, labrador, at man sagtens kunne studse hårene imellem trædepuderne hvis hunden døjer meget med det eller lugter sur fra tæerne.
Men ellers en god gang ko pattesalve eller vaseline er også godt!!
Men brug sand på jeres grund, måske mange kunne skippe saltet og bruge sand hvis de viste hvor hårdt salt er på hundepoter.

Helle

Kommentar
Fra : paulaarenas

Dato : 05-03-05 20:29

Hej iselaa

Prøv engang rigtigt fedt, det vil siger det tykkelag af fedt som er omkring en fedt styk gris, skær den er, og smør pudterne godt og grundigt i den, så er der intet der kan sætter fast i pudterne. Det er også godt til skinstøvler i stedet
for alt den moderne spray, den beskytter også mod vand, vandet perler simpelthen af fra støvlerne.

Hilsen
Paula

Kommentar
Fra : paulaarenas

Dato : 05-03-05 20:29

Hej iselaa

Prøv engang rigtigt fedt, det vil siger det tykkelag af fedt som er omkring en fedt styk gris, skær den er, og smør pudterne godt og grundigt i den, så er der intet der kan sætter fast i pudterne. Det er også godt til skinstøvler i stedet
for alt den moderne spray, den beskytter også mod vand, vandet perler simpelthen af fra støvlerne.

Hilsen
Paula