/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Tips om bilruder skrevet af percenta
Fra : ibasa
Vist : 768 gange
300 point
Dato : 16-02-05 08:59

Til alle derude i den store grumme verden.
Jeg har lige læst et tips om coatning af bilens frontrude, der bevirkede at det var muligt at køre ( og se ) uden brug af viskere . Iflg. produktets hjemmeside virker det, når der køres med en fart der overskrider 80 km./t.

Spørgsmålet er nu om den påsmurte coatning slides af hvis og når der er brug for viskerne ?

Er der nogen af jer, der ved noget om det ?
Sren på 55°41’42’’N.12°9’9’’E.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 16-02-05 09:04

I tippet er der både navn og email-adresse. Du kan jo skrive en mail til manden og spørge.

Kommentar
Fra : anuarak

Dato : 16-02-05 09:14
Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 16-02-05 09:15

Tak arne.jakobsen.

Jeg efterlyser andres erfaringer!

Sren på 55°41’42’’N.12°9’9’’E.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 16-02-05 09:55

OK Søren. Jeg har ikke personligt erfaring med produktet, men udfra alm. logik sige at: Ja, selvfølgelig slides det langsomt af og man skal nok regne med at skulle recoate med mellemrum. Evt. efter en afrensning med et dertil egnet middel. Håber du får nogle gode responser fra folk der rent faktisk har erfaringer med produktet.
Det lyder som et godt produkt og dit spørgsmål har helt sikkert interesse for andre også. Mvh. Arne

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 16-02-05 10:00

Det er da i orden !
Vi må vente og se om der er nogen KlågeÅger der melder sig på banen
Sren på 55°41’42’’N.12°9’9’’E.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 16-02-05 10:17

Søren di ø'bo
Det er et gammelt produkt, sikkert under et nyt navn (kan ikke huske det gamle). Jeg prøvede det for +/- år siden hhv. på bilen og på visiret af mun styrthjælm... spørg IKKE mig om det "vidunderlige" og "magiske" i det produkt, da det er lige så negativt som positivt omtalt tidligere. Personligt så syntes jeg det forringer udsynet i tørt og diset vejr (især om natten), da kan det minde om dieselfilm på forruden. Det er da rigtigt, at når det lige er påført, så er det "godt" i regnvejr, men det får ikke mange pionts fra mig, højest 5 på en skala ud af 10.
Hygge...
Søren (fra fastlandet)

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 16-02-05 10:19

NB: Kan anbefale det på sideruder og bagrude, men så'gutte på forruden

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 16-02-05 10:28

Davs CLAN din lille gav. Rart at høre fra dig, selv om du er en vaskeægte jyde tamp
På mig virker det tillokkende for det viskerarrangement der er standard på en gammel Fiat Tipo er noget rigtigt spaggettil*rt. Men hvis det ikke virker,såee.
Kunne det tænkes det var en anden teknik der var kommet frem ?

Hilsen til dig og din familie fra det mest betydende sted i DK, nemlig Djævleøen, der hvor meninger dannes og store tanker har deres udspring. [hør]
Sren på 55°41’42’’N.12°9’9’’E.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 16-02-05 10:39

Hvad skriver du dog? "Hilsen til dig og din familie fra det mest betydende sted i DK, nemlig Djævleøen, der hvor meninger dannes og store tanker har deres ud" !!
Det er derfor vi aldrig føler os alene når vi besøger ø'en. Vi besoger bare fra mellenstore virksomheder og op til store koncerner, og udbeder os en samtale med chefen... så snakker vi nemlig med en "hjemmefra"

Hvad angår "vidunder-coatingen", så stammer den helt sikkert fra fly-industrien, men det er pokker ta' mig lang tid siden de fløj med 80 km/t. Kigger du godt på "dunken", så vil du helt sikkert opdage, at produktet indeholder en del silikone eller et eller andet voks-baseret produkt.
Der sker da ikke noget ved at prøve det af. Den eneste ulæmpe vil jo være du ikke kan se så godt (efter et stykke tid) og så skal påføre "skramlet" igen... eller en omgang knofedt på at fjerne det fra forruden igen - hvis du kommer til samme konklution som mig.

Hils selv "over there" på Isla el Diablo
Søren

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 300 point
Dato : 16-02-05 10:46

NB: Bare kør over 200 km/t... så behøver du ikke viskere eller coating

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 16-02-05 10:48

KlaageAage. Tja, hvor svært kan det være ?
Sren på 55°41’42’’N.12°9’9’’E.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 16-02-05 10:51

Hygge... og pas godt på dig selv - vi snakkes
Søren

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 16-02-05 10:53

CLAN. Tak i lige måde
Sren på 55°41’42’’N.12°9’9’’E.

Godkendelse af svar
Fra : ibasa

Dato : 16-02-05 11:23

Tak for svaret CLAN.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 16-02-05 11:29

Søren. Jeg må sige at jeg er lidt skuffet over din manglende tålmodighed. Spørgsmålet var kun åbent i knap 2½ time.
Du kan da ikke for alvor tro at alle med en erfaring i spørgsmålet HAR været her?

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 16-02-05 11:33

Hejsa igen
Takker for points - det var godt nok en slat for at slippe for fedtede forruder
Arne... hvis det produkt VAR så forb..... vidunderligt, så bortskaffede diverse bilproducenter sikkert udgiften til visker motor, arrangenent og visker- arme og blade samt smed en lille flaske "magic-coating" i handskerummet.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-02-05 11:39

Altså noget til at smøre på forruden, der virker på den måde, at hvis det begynder at regne, så skal man bare øge hastigheden betydeligt, så man slipper for at tænde vinduesviskerne????

((((((( ))))))))) (Ryste på hovedet smiley)

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 16-02-05 13:20

dova.
Orrrvvv...Den "ryste på hovedet" smiley var squ go´.
Sren på 55°41’42’’N.12°9’9’’E.

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 16-02-05 13:22

CLAN
Jeg har så mange ledige point. Superpoints kniber det staks lidt mere med.
Sren på 55°41’42’’N.12°9’9’’E.

Kommentar
Fra : percenta

Dato : 16-02-05 17:10

hej ibasa
jamen jeg vil garantere dig for at det virker, selvfølgelig slides det langsomt af, men det holder ca. 1 år, eller 30.000km. - hvis du er interesseret, så send mig en email, og jeg vil sende dig en demo video, der har været vist på tysk tv, der vil du kunne se præcis hvordan effekten af nano forseglingen ser ud... faktisk virker det allerede fra 60km/t men den fulde effekt nåes først ved 75-80km/t , ved bykørsel, skal man dog regne med brugen af vinduesviskerne, så de kan desværre ikke helt afskaffes... he he..

hilsen jesper holmgaard percenta@mail.dk