/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Network attack HELKERN?
Fra : ST_KuTaIsO
Vist : 411 gange
50 point
Dato : 15-02-05 23:56

min antivrus / firewall kommer ofte med en besked om at den har forhindret et "network attack HELKERN", skide irriterende, nogen der ved hvad dette HELKERN attack er for et angreb?

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 16-02-05 00:02

har du været på www.ni.dk og søge på " network attack HELKERN " ?
det giver en hel det

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 16-02-05 00:31

Jeg syntes, at du skal være glad for at din sikkerhed er i orden! Det er vel ikke irriterende at du slipper for skader vel!

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 60 point
Dato : 16-02-05 00:42

Helkern er en orm, som normalt ikke er et problem hvis man har en opdateret virusskanner , som du åbenbart har.
Man kunne gætte på at du har fået hentet et eller andet snavs ned som kalder på den så måske du skulle få din computer skannet for spyware. http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm

Kommentar
Fra : ST_KuTaIsO

Dato : 17-02-05 12:07

blev bare nysgerrig pga at min antivirus konstant popper op med en messagebox om at den har stoppet sådan et angreb, så blev lidt nysgerrig om hvad det var sådan lidt mere præcist.

Og nej, det ikke irriterende at have sikkerheden i orden....Men derfor må man vel godt stadig være nysgerrig BjarneD?

Godkendelse af svar
Fra : ST_KuTaIsO

Dato : 17-02-05 12:08

Tak for svaret BjarneD.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 17-02-05 12:25

Jeg syntes, at det er en rigtig god idé, at være nysgerrig.
Jeg er da også nysgerrig efter, at vide hvad der kunne få din maskine til, at være målet for et angreb af en ikke specielt kendt orm, der godt nok huserer under flere navne.