/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Stort problem!!!
Fra : RuneBadune
Vist : 332 gange
200 point
Dato : 15-02-05 19:25

Min bærbare pc vil ikke starte op. Det er en Zepto købt for ca. 6 mdr siden. Jeg kører win xp eng med service pack 2....

Da jeg startede min computer op i går gik den over i sort skærm med teksten (sådan cirka...):

"We apologize for the inconvinience but your computer did not start up as recommended(.........)"

og så kan man vælge mellem at starte win op 1) safe mode 2) safe mode with command prompt 3) safe mode with networking 4) my last used settings 5) run win normally...

Når jeg vælger en af 1, 4 eller 5 begynder den at load'e til win men genstarter så jeg kommer tilbage til den sorte skærm og de 5 valgmuligheder...

Er der nogle der kender til dette problem??? Jeg havde rigtig mange vigtige filer både private og uddannelse så det er meget vigtigt for mig hvis det kan reddes...

-Rune

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 15-02-05 19:31

hej
prøv med save mode
hvilket er sikkerte det samme som dansk fejl sikkert til stand
der efter kan du sikkert få den op af køre igen
prøv med gendannelse

Kommentar
Fra : HansJensen41

Dato : 15-02-05 19:40

Ja, den slags gir sved på panden og klamme hænder. Jeg var selv ude for det for en måneds tid siden efter at have installeret et uskyldigt (HA!) program fra en måneds-cd fra et computerblad. Så snart jeg afinstallerede programmet kørte maskinen fint igen.

Årsagen i en nyopsat pc kunne være et flueben:
Højreklik My Computer - Properties - Advanced - Startup and recovery - Settings.
Fjern fluebenet i "Automaticly restart"

Kommentar
Fra : HansJensen41

Dato : 15-02-05 19:40

Ja, den slags gir sved på panden og klamme hænder. Jeg var selv ude for det for en måneds tid siden efter at have installeret et uskyldigt (HA!) program fra en måneds-cd fra et computerblad. Så snart jeg afinstallerede programmet kørte maskinen fint igen.

Årsagen i en nyopsat pc kunne være et flueben:
Højreklik My Computer - Properties - Advanced - Startup and recovery - Settings.
Fjern fluebenet i "Automatically restart"

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 15-02-05 19:44

hej
hvad er et HA prg
det er nok mig der er dum ingen spørgsmål er for dumme har jeg engang lært

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-02-05 20:02

På mange af de recovery cd'er der følger med bærbare er der også en restore, som kan sætte den tilbage. Prøv at læse lidt i din manual.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 16-02-05 01:11

BjarneD De fleste recovery og restore jeg kender, sletter så alt andet, breve mm.

Du har måske lige installeret et program eller tilsluttet noget.
I hvertfald er det klogt at fjerne alle ting der er tilsluttet, og prøve nr. 4 flere gange.
Prøv også at fjerne strømmen og batteriet i 5 min.
Det kunne også være en ide at gå i bios og resette til default.
Hjælper det ikke skal du prøve at tage strømmen (Uden batteri) fra den pludseligt medens den booter, for at se om den så ikke vil starte med at tjekke harddisken.
Ellers må du have fat i en win cd den vil boote fra, og så bede om at rette fejlene.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 16-02-05 01:18

Jeg er nu stødt på flere hvor der er lavet en restore funktion der skal erstatte den manglende mulighed for installation repair. Det sker typisk via systemfiler fra en partition, men det må ikke forveksles med en recovery ghost der sletter alt.

Kommentar
Fra : RuneBadune

Dato : 17-02-05 15:10

Jeg har fået løst problemet!!!

Lige for en god ordens skyld: der var ingen muligheder for at komme ind i win, hverken normalt eller i fejlsikret tilstand (det skrev jeg også)...

Jeg fandt ikke ud af hvad problemet præcis var, men jeg mistænker det for værende en blanding af piratprogrammer (hey, jeg er fattig studerende) og service pack 2 (jeg ved ikke helt om jeg vil anbefale folk til at holde sig fra den)...
Løsningen var at formatere harddisken! Heldigvis havde jeg mit drev delt i to, så mine dokumenter, etc. ikke forsvandt... Så jeg er en lettet mand. Nu skal jeg bare have fat i alle programmer igen (og så starter det hele vel forfra...)

Jeg skriver et tip om hvor vigtigt det er at dele sin harddisk og i øvrigt lave backup på sine ting!!!!