/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
picasa2
Fra : LoneS
Vist : 490 gange
112 point
Dato : 15-02-05 16:57

Jeg har lige fået picasa 2 ind på pcer men jeg kan ikke helt finde ud af den har den ikke nogle rammer man kan sætte på sine foto
håber i kan hjælpe mig det hele er jo på engelsk

hilsen Lone

Kommentar
Fra : 1003jeppe

Dato : 15-02-05 17:43

Lone5. er ikke helt klar over hvad du mener men i dette link:
http://forums.picasa.com/
kan du finde forskellige spørgsmål og svar, ""på engelsk" så fat i ordbogen ;=)
1003jeppe

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 15-02-05 18:02

--Har kikket lidt på picasa2, og er nu ved at installere den..
Vender tilbage, når den er installeret..

Det tager nok lidt tid, for jeg har MANGE billeder.

Accepteret svar
Fra : Birgitta

Modtaget 112 point
Dato : 15-02-05 19:44

Kan ikke se, at Picasa2 skulle kunne lave rammer...
Det er nærmest et arkiveringsprogram.
Der er kun ganske lidt billedbehandling.
Hvis jeg beder om at få åbnet billedet i billedbehandlingsprogram (Open files in an editor) -så bliver billedet lukket op i mit sædvanlige billedbehandlingsprogram, Ulead Photoimpact 10..

Jeg tror, du skal finde dig et program mere til billedbehandling.
Hvad er det for billeder? (Fotos, skanninger eller hvad?) Fulgte der ikke noget billedbehandling med der?

Kommentar
Fra : LoneS

Dato : 15-02-05 20:15

Kære Birgitta

Hvis du skal komme med et billedbehandling program
hvad vil du så anbefale så man kan lave rammer og sådan
Hilsen Lone

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 15-02-05 21:05

Jeg ved ikke rigtig noget om gratsiprogrammer, jeg har selv købt mit Ulead-program i Fona i dyre domme, men der findes sikkert noget, man kan downloade. Prøv at oprette et nyt spørgsmål om gratis billedbehandlingsprogrammer. Der må være nogen, der ved mere.
Men hvis du har købt skanner eller digital-apparat, så følger der tit noget med. Det var sådan, jeg fik mit første Ulead-program, og jeg blev så glad for det, at jeg valgte at købe Ulead igen, da jeg ikke mere kunne bruge mit gamle program til min nye computer.

Godkendelse af svar
Fra : LoneS

Dato : 15-02-05 21:11

Tak for svaret Birgitta.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 15-02-05 21:26

Jeg har lige kikket på denne:

http://irfanview.tuwien.ac.at/

Den kan lave en enkel ensfarvet ramme omkring billedet ved at man forstørrer "canvas" (klik på "image")og vælger den farve, man vil have.

Måske er det nok?

Men tak for accepten af mit svar..

Jeg sætter flueben fiorneden, hvis du har spørgsmål.

Kommentar
Fra : graahede

Dato : 15-02-05 21:37

prøv at kigge på digitalmagasinet.dk der er et program der hedder photofiltre til gratis downloading + gratis dansk programfil det er et godt program til billed redigering